Draadloze netwerkverbinding stabiel, maar internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

• XHerminatorX
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07-2025
Zoals de titel aangeeft, computers en telefoon maken verbinding met netwerk, maar internet via draadloze verbinding is vaak erg traag of valt uit. Computers die bekabeld zijn aangesloten werken zonder problemen.

Situatie: 20Mb internet aan Wired router/modem Eminent EM4206, met daaraan een Eminent wireless Router 150N EM4553.

Netwerkverbinding valt dus niet weg, alleen het internet, terwijl bekabelde computers via dezelfde router geen problemen geven.

Is de wireless router kapot of is de oorzaak iets anders?

http://www.eminent-online...raadloze-150n-router.html
http://www.eminent-online...-2--modem--analogue-.html

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Ik zou niet gelijk zeggen dat de router het probleem is. Een idee is kijken naar hoeveel routers in de buurt op het zelfde kanaal zitten als jouw. Blijkt dit een groot aantal te zijn is een switch van kanaal raadzaam.

Het komt redelijk overeen met wat ik thuis ook had, 6 routers allemaal op hetzelfde kanaal...

01101000 01100101 01101100 01110000

• XHerminatorX
Al reeds diverse kanalen geprobeerd, zonder resultaat.

Router komt met wizard automatisch met een suggestie voor het beste kanaal.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Dat is apart, heb je het toevallig al geprobeerd met de overige apparaten uit? Misschien dat er een storingsbron is.

01101000 01100101 01101100 01110000

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topictitel: "Draadloze netwerkverbinding stabiel, maar internet valt weg"
En dan in de topicstart:
...maar internet via draadloze verbinding is vaak erg traag of valt uit..
:?

Waar blijkt volgens jouw uit dat de draadloze netwerk verbinding stabiel is?
Of bedoel je daarmee dat de bedrade netwerk verbinding tussen je modem en router stabiel is?
En waar komt die conclusie vandaan/hoe constateer je dat?

Reden van deze vragen is op zich simpel. Ik heb het vermoeden dat je al conclusies hebt gemaakt die misschien incorrect zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 10-10-2011 15:13 ]

Alles kan stuk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

XHerminatorX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:56:
Al reeds diverse kanalen geprobeerd, zonder resultaat.

Router komt met wizard automatisch met een suggestie voor het beste kanaal.
Dat dat ding met de suggestie voor het beste kanaal komt is een momentopname. Laat op een van de wireless machines maar eens inSSIDer los. Dan zul je ook zien dat er af en toe eentje verspringt gok ik zo ;)
Geeft je tevens inzichtelijk waar je zit t.o.v sterke signalen in de buurt.

Verder wil je mogelijk ook even je DNS settings nakijken. Ik zou de router iig op de servers van openDNS vast zetten, maar da's persoonlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• XHerminatorX
Ok my bad, De verbindingskwaliteit en signaalsterkte zijn goed, ik ging er vanuit dat alleen de internetverbinding weg viel, maar ook de netwerkverbinding wordt enorm traag. Bestanden met 60 kb/s versturen over het netwerk schiet niet op natuurlijk.

Het lijkt erop dat zodra ik de router opnieuw instel dat de verbinding het even goed doet en dan steeds slechter wordt.

Met inSSIDer vind ik geen andere router/acces points.

• XHerminatorX
Probleem nu dus kort samen te vatten als: draadloze verbinding is ruk

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als je je command schermpje opent, en je typt in: ping www.google.nl -t , blijft de ping lopen totdat je control+c induwt. Dan kun je controleren of je internetverbinding echt constant blijft. Als de pings niet teveel uit elkaar lopen moet je het probleem toch in je router zoeken... Misschien te veel verbindingen die contsant open blijven staan?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

XHerminatorX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:13:
Probleem nu dus kort samen te vatten als: draadloze verbinding is ruk
Oke, gelukkig. Is dat ook opgehelderd.

Stap 2:
Als het kiezen van een ander kanaal niet helpt - en met je laptop oid direct bij de wifi router ook niet goed werkt, dan zou je aan kunnen nemen dat er inderdaad iets niet goed is aan je wifi router.

Helpt dat laatste wel, dan is er een storingsbron anders dan een wifi netwerk in de buurt bezig.
Probleem: vind die maar eens. :+
Denk aan analoge audio en video zenders (van die Marmitek video link achtige dingen), sommige babyfoons, dect telefoons, bluetooth apparaten, magnetrons. Al deze apparaten werken potentieel op dezelfde frequentie(s) als Wifi doet. In sommige gevallen helpt het om een paar kanalen op te schuiven, in andere gevallen wordt je wifi netwerk om zeep geholpen zodra ze aangaan.
En dan bedoel ik niet alleen die apparaten in jouw huis... Kan van 1 a 2 huizen verder zelfs nog invloed hebben. Maarja, hoe je dat gaat vinden....

Alles kan stuk.

• XHerminatorX
Dichtbij router houden is ook de oplossing niet, ik breng de router wel terug...
Pagina: 1