Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Hallo allen,

Ik zit met een klein dilemma. Mijn oude Creative SB WoW Wireless headset heeft de geest gegeven, en moet nu vervangen worden. Dit was mijn eerste draadloze headset, en hoewel ik niet zo te spreken was over de algehele audiokwaliteit (hoewel die niet érg slecht was...), was de draadloze functionaliteit van de headset was een ware verademing tijdens het gamen! Ik ben daarom weer op zoek naar (het liefst) een draadloze headset gericht op gaming, echter met betere geluidskwaliteit.

Om een klein voorbeeld te geven van types/modellen die ik op dit moment in overweging heb genomen:

Pricewatch: Turtle Beach Ear Force PX5

Pricewatch: Turtle Beach Ear Force PX3 (staan helaas wat minder specs/details bij)

De PX5 heeft ten opzichte van de PX3 Dolby Digital 5.1 surround ondersteuning, Bluetooth ondersteuning, een Optical In/Out (TOSLINK), Line-In (stereo) en een 6.3mm stereo out (Om een additionele headset op het base-station aan te kunnen sluiten) . De PX3 is een stereo headset, ondersteund audio input via USB, en heeft een analog 6.3mm stereo jack ingang, maar helaas geen optical in/out.

Additionele functionaliteit van de PX5 (met een hoge gadget-factor) is dat de headset óók nog eens via bluetooth kan pairen met je mobiele telefoon, zodat je TIJDENS het gamen via de headset een binnenkomende oproep gewoon kunt beantwoorden. "Heb je dat écht nodig?" Nee. Maar het is wel een leuke toevoeging! Beide headsets hebben een aantal 'presets' die je zouden moeten helpen in specifieke game-situaties, maar ik ga er van uit dat ik deze vrij weinig zal gebruiken (hangt er van af hoe ze bevallen).

Beide headsets zijn geschikt voor PS3/Xbox360 en kunnen ook op PC gebruikt worden. De headsets zullen bij mij hoofdzakelijk om de PC gebruikt worden maar ook zeker op de consoles. Het is voor mij wel belangrijk dat de headsets niet alleen game-audio accuraat weergeven, maar dat ook het afspelen van muziek goed te doen is. Ik houd wel van wat zware tonen (Metal/Rock/Drum n Bass/Dubstep) dus bas-tonen moeten zeker sterk uit de bus komen (maar natuurlijk niet de rest van het geluid overheersen).

De PX5 werkt op 2 AA batterijen, waar de PX3 een ingebouwde Lithium-Ion rechargable batterij heeft. Voor beiden is evt. wel wat te zeggen.

Ik neig meer naar de PX5 door de grote hoeveelheid aansluitmogelijkheden én 5.1 surround, maar wat mij tegenhoudt is (met name) de prijs. Ik wil weten of deze wel te rechtvaardigen valt m.b.t. bouwkwaliteit/audiokwaliteit. En hoe de headset presteert tegenover vergelijkbare headsets in dezelfde prijsklasse of goedkoper (liefst wireless, maar wired evt. ook in overweging genomen).

Nu heb ik veel goeds gehoord over Turtle Beach, en ook de reviews zijn vaak erg goed:
And how they sound? The PX5 sounds incredible. Depending on what preset you use (bass + treble boost was our favorite), gunshots pierce your ear drums, footsteps become very distinguishable (Search and Destroy, anyone?) and you can actually hear where your enemies are in addition to being able to see them. The presets can be accessed by pressing the designed button found on the left earcup, and there's a main button to quickly jump back to the default setting. It's sort of difficult to put into words how well these things sound, but we'll say this: if you have the cash and are in need of a series set of gaming cans, the PX5s should be near or at the top of your want list.
Bron: Engadget

Maar ik vraag me af wat hier de ervaringen zijn, zo ook met vergelijkbare headsets van andere fabrikanten. Zo heb ik bijvoorbeeld ook naar Tritton's of Astro's gekeken, en heb ik ook veel goeds gehoord over de Sennheiser gaming headsets.

Ook Logitech kan eventueel meedingen met de Logitech F540 of de Logitech G930, die beiden een stukje goedkoper zijn dan de Turtle Beach headsets, maar ze hebben dan ook iets minder features (maar belangrijker hoe verhouden ze zich qua geluidskwaliteit?)

Hou er rekening mee dat de headset die ik zoek hoofdzakelijk voor gaming is bedoeld, en het af-en-toe beluisteren van wat muziek. Ik begrijp dat professionele headsets vaak betere geluidskwaliteit bieden dan (al dan niet draadloze) headsets gericht op gaming, maar ik heb sowieso een microfoon nodig, en meer dan +/- 200/250 euro wil ik er liever niet aan uitgeven.

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 7% gewijzigd door Seroth op 10-10-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb een Astro A30 met wireless mixamp erbij. Bevalt prima, mooi surround geluid tijdens het gamen op de xbox. Is volgens mij wel iets duurder dan een TB. Heb hem bij roxxgames.de besteld en dat is een prima shop. Wellicht effe voor je aanschaf een chat sessie opzetten met de eigenaar en een mooie korting of extra item gratis er bij lullen. Is mij ook gelukt, kreeg er een gratis accupack bij van 20 euro, waar ik nu erg veel plezier van beleef.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Dank voor de feedback :) De Astro A40 krijgt ook veel lovende reviews, maar de basweergave zou hierin iets minder zijn dan in de A30 (die jij aandraagt). Deze zou betere basweergave hebben, maar is dan weer on-ear i.p.v. over-ear (ik heb liever circumaural, om zo ook omgevingsgeluid te dempen). De wireless variant van de A40 is wel erg verleidelijk, nadeel is dan weer dat deze inderdaad duurder is dan de PX5, en dat deze niet in NL te bestellen is. Wel dank voor de tip m.b.t. de shop. Hoe 'lul' je zo'n korting los overigens, door een gesprekje aan te gaan over de prijs, of...?

De Beyerdynamix MMX300 moet ook goed zijn (maar is dan weer niet draadloos...). En hoe verhoudt deze zich tegenover een Beyerdynamix DT770, bijvoorbeeld? Die laatste is namelijk voor zo'n €150 bij Redcoon te vinden, maar is dan niet draadloos en heeft ook geen mic.

En hoe verhoudt een Sennheiser RS180 zich tegenover eerdergenoemde? Dat zijn dan wel wireless headphones zonder microfoon, maar ik kan evt. ook een clip-on bluetooth (o.i.d) microfoontje kopen.

Iemand nog ervaringen met andere (degelijke) headsets? Ik ben erg bang om voor zoveel geld een miskoop te doen. Nu kan ik het product natuurlijk altijd wel retourneren/ruilen, maar daar gaat weer extra tijd overheen...Ik hoop daarom hier met wat ingewonnen advies een gevalletje "buyers remorse" te kunnen voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 16:14
Ik heb ergens gelezen dat die Sennheiser niet zo geschikt is voor bepaalde games. Het kan namelijk gebeuren dat zachte tonen niet of te laat worden weergegeven of te vroeg worden afgebroken. Lijkt me tijdens shooters waar je op geluid speelt niet echt handig.

Edit, gevonden:
Prachtig geluid; vooral als surroud-sound is ingeschakeld. Groot nadeel is echter dat het systeem zachte/stille passages uit het draadloze transport knipt. Wegstervend geluid wordt dan net te vroeg afgekapt en aanzwellend geluid valt plotseling en net iets te laat in. Ronduit irritant. Ook hoor je het doordat de (zachte) achtergrondruis tijdens de knip afwezig is; de verbinding lijkt even verbroken. Als Sennheiser een vertraging van ? 5 seconden voor het afkappen van het geluid had ingebouwd, dan was deze techniek niet storend geweest. Helaas hebben ze dit niet goed uitgedacht en getest.
quote van het hometheatre forum

Ben ook wel benieuwd waar je op uit komt. Zoek ook een dergelijke koptelefoon, echter wil ik deze ook voor muziek meenemen. Zit veel in de kost voor me werk en wil hem op m'n iPad aansluiten tijdens het kijken van een film of luisteren naar muziek. Thuis voor tijdens het gamen of in de late avonduurtjes voor een film.

[ Voor 42% gewijzigd door virtualJac op 18-10-2011 09:31 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Ik loop toch tegen wat zaken aan als ik kijk naar headphones zonder microfoon, en dat is met name dat ik geen goede (het liefst clip-on, wireless) microfoons kan vinden. Het heeft geen zin om de mic bedraad te pakken, dat ondermijnt dan het hele nut van een draadloze koptelefoon. Echter zullen de meeste draadloze (m.a.w. bluetooth) microfoontjes weer geen goede audiokwaliteit hebben...

Ik kan natuurlijk ook een USB mic neerzetten, maar deze moet dan wel afdoende Noise Cancelling hebben om niet het geluid van de hele kamer constant op te pikken.

Toch begin ik te twijfelen of ik niet beter gewoon de kabel kan verlengen en dan toch voor bedraadde headsets gaan. Dat is wel minimaal 10 meter aan kabel, en ik ben dan gebonden aan één plek...maar je ziet toch vaker dat wireless gaming headsets niet de beste geluidskwaliteit hebben voor het geld wat je er voor neertelt. Ik ga er dan al te snel van uit dat het waarschijnlijk een teleurstelling wordt voor die prijs. Ik wil iets beters dan de Creative WoW SB Wireless, maar ik vraag me af of het echt zo veel beter wordt. Ik zou dan een wired A40 kunnen pakken, of een Turtle Beach DX11, of misschien hebben jullie betere ideeën?

Jammer dat er niemand hands-on ervaring heeft met de Turtle Beach PX5, PX3, of de Astro A40 Wireless, ik zou toch graag willen weten hoe die zich onderling verhouden. De PX5 gebruikt bijvoorbeeld de bluetooth connectie op de PC en de PS3 voor chatfuncionaliteit. Ik vraag me dan weer af; hoe is dan de opnamekwaliteit van de mic als het signaal via bluetooth wordt verzonden? Ik wil een volle, heldere microfoon, en geen `telefoonkwaliteit' audio loslaten op de al reeds 'compressed' streams van Ventrilo of Skype. Dit staat zelfs in de Q&A op de Turtle Beach website:
Q: I understand that the only way to connect the PX5 Mic on the PC is by Bluetooth, but the mic speech quality is not really good. It's a little pity that the Bluetooth mic sound isn't good when you use the PX5 on the PC, cause I love the game/music sound from the headset. You will have an optional PC chat adapter cable, will this adapter improve the Mic sound quality at all?

A: The quality you get when connected to the PC has nothing to do with the PX5. It is the sound quality of Bluetooth Technology that is responsible for it, and at this time this as good as it gets. NOTE: The 'XBA Bluetooth Chat Adapter' is only for the Xbox 360 therefore it cannot affect in any way the PC Mic sound quality.
Dus dan zou ik eigenlijk al voor een PX3 of de A40 moeten kiezen, daar deze ook de mic-audio gewoon via het 2.4ghz wireless signaal verzenden. De PX3 mist een hoop features (de bluetooth connectiviteit, de 7.1 surround), maar bluetooth is niet nodig, en 7.1 surround is vaak ook niet meer dan een "gadget" (daar dit vaak virtueel is, en zelfs als er meerdere drivers in de headset zitten, dit vaak kleinere drivers zijn i.v.m. ruimtegebrek). De A40 moet dan wel beter zijn qua geluidskwaliteit (de 2011 editie i.i.g.), maar is natuurlijk vrij prijzig (€279 + verzendkosten). Wat dat betreft lijk ik nu dus het meest te neigen naar de PX3. Simpel stereo, wel wireless, én compatible met PS3, PC en 360. Of eventueel toch de Logitech G930, met als pluspunt dat ie een paar tientjes goedkoper is, en als minpunt dat hij alleen compatibel is met de PC, en dat er van sommige gebruikers klachten zijn m.b.t. het (te) strak aandrukken op het hoofd van de headset, wat tijdens lange(re) gamesessies ongemak kan veroorzaken.

De Sennheiser RS180 heb ik in de mediamarkt even getest en ze klinken érg goed voor draadloze headphones. Veel beter dan mijn oude Creative WoW Wireless Headset, al had ik wel het idee dat de RS180 een beetje overstuurd werd, maar dat kan aan het signaal aldaar gelegen hebben. De basweergave was érg goed en high/mid klonk helder en vol, én ze zijn betaalbaar. Maar dan is daar weer het probleem van een ontbrekende microfoon.

...Choices, choices! De respons hier vind ik ook wat magertjes (En dan bedoel ik de hoeveelheid posts, dus wel bedankt voor de input tot dusver, maar ik had gehoopt op wat meer reacties ondertussen :)). Ben ik wellicht beter af door dit topic in het Gaming subforum te plaatsen?

Ik begrijp overigens best dat "De beste headset" natuurlijk altijd subjectief is, en dat het daarom misschien moeilijk is om hier een advies over te kunnen uitspreken, maar er zullen hier toch vast wel wat tweakers zijn die enkele ervaringen kunnen delen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Seroth op 22-10-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik ben ook in de markt voor een gaming headset. Bijna in alle reviews (die ik heb gelezen :P) staat de Astro A40 2011 editie in de top 3 voor gaming headsets. Ik denk dat ik deze ook ga halen. Een paar leuke youtube filmpjes:

Unboxing Astro A40:
YouTube: Unboxing: Astro A40 Gaming Headset (2011)

Review Astro A40:
YouTube: Review: Astro A40 Wireless Gaming Headset (2011 Edition)

Review Turtle Beach Earforce PX5:
YouTube: Review: Turtle Beach Earforce PX5

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Hmm ik ga deze bestellen bij de engelse site van astrogaming. In België verkopen ze deze ook, maar is iets duurder dan dat ik hem via Engeland bestel.

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 31-10-2011 11:51 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Pagina: 1