ATI 5770 Sapphire (v1 Cooler)

Pagina: 1
Acties:

• scareface500
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 00:48
Beste, Medetweakers

Ik hoop dat ik hier goed zit met dit topic

Sinds ik een nieuw computerkast voor mezelf heb aangeschaft (MS-tech ca 150 via alternate). Zijn mijn temperaturen enorm gestegen. Hiervoor had ik Coolermaster HAF 922. De reden is waarom ik over ben gestapt naar kleiner is omdat ik een kleiner en stiller PC wou.

Nadat ik alles heb overgeplaatst naar mijn nieuwe kast zijn het temperaturen van alles enorm gestegen.

Kast = MS-tech CA150 via Alternate gekocht
CPU = AMD X6 1090T @ 3.2GHZ + Thermaltake V1 ax
MoBo = Asus Crosshair IV Formula
GPU = ATI 5770 Sapphire V1 Stock Cooler
Ram = 8GB 2x 4GB 1333Mhz
HDD's = 2X 160 WD Blue Caviar (1 OS 1 voor Data en installs)

CPU = idle 30 Max 45 <-- Met aftermarket cooler. Dit is goed geen problemen mee. :)
GPU = idle 40 Max 81 <-- Stock cooler (Alles begint te stotteren) :'(

Tijdens het spelen van APB Reloaded/ BF 3 Beta begint het. Games beginnen te stotteren :( op zelfde settings als dat ik in mijn HAF 922 had.

Nou zoek ik een Cooler voor mijn Sapphire 5770 welke ik ook voor toekomstige Grafische kaarten kan gebruiken voor een redelijk prijst (max 50 incl).

Kan iemand mij helpen met dit probleempje?

[ Voor 14% gewijzigd door scareface500 op 10-10-2011 13:41 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 14:31
Kast terug sturen? Vind het opzich niet gek dat je temps zo zijn gestegen.
Die CM HAF heeft echte een veel betere airflow.
Helemaal omdat die MS-tech geen intake aan de voorkant heeft. Waarschijnlijk heb je er ook alleen maar die ene stock fan inzitten?

edit: Denk ook niet dat een andere cooler voor je GPU gaat uitmaken, omdat de temperatuur in je kast hoger is geworden, daardoor wordt de GPU met warmere lucht gekoeld dan voorheen.
Wat dus resulteerd in slechtere koelprestaties. Ik denk dus dat je de oplossing in de airflow moet zoeken en daarvoor heb je bij deze kast weinig opties.

[ Voor 40% gewijzigd door Meekoh op 10-10-2011 13:48 ]

Computer says no

• scareface500
Het is wel jammer dat er misschien geen oplossing voor is.

Er zat geen stock fan in de kast. Zelf heb ik een Sharkoon Silent Eagle 1500 Achterin geplaatst.

Er zit nog wel een plek vrij voor nog een fan onderin. Deze is nog leeg.

Zelf dacht ik aan dat ik nog 1 aanschaf en dan met deze koeler:
http://www.alternate.nl/h...Koeling&l2=Grafischekaart

Het komt iets boven mijn budget maja er valt niks aan te doen.

Enig idee of dit misschien kan helpen?

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik denk het niet. Zoals hierboven al gezegd, als de temperatuur in de kast te hoog blijft kan je koelers op je videokaart schroeven wat je wil.

Ik zou de outtake, de Aerocool 1500 (45m3/hr), vervangen door iets snellers, bij voorkeur PWM. Onder load ga je dat horen maar dat is bijna niet te vermijden als je 1x92 mm als outtake hebt.

Het lijkt erop, plaatje op Alternate bekeken, dat je videokaart boven dat gat in de bodem van je kast zit. Zo ja, dan zou die toch wel voldoende koele lucht moeten krijgen. Of is deze lucht ook warm?
Want die voeding zit dus voorin. Door die voeding naar voren te halen krijg je natuurlijk een mooi compact kastje maar het lijkt ook wel z'n nadelen te hebben.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-01 13:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Single pcb kaart?
Want dan kan je er een Scythe Musashi op modden.
NoFearCreations in "Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17"

---RAWE CEEK!!!---

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Waarom MS-Tech? Voor een kleinere kast had je beter een NZXT vulcan kunnen kopen. Heb zelf ook twee MS-tech kasten gehad (zelf een en een voor moeders PC) beide kampte met warmte problemen.

Je kan iets beter bij de bron aanpakken in mijn ogen.

@nofearcreations: Een 5770 is altijd Single PCB. En als 't ivm met heatpipes niet op een dubbelslots kan, kun je dat ook nog modden.

specs

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

.Sjoerd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:46:
Waarom MS-Tech? Voor een kleinere kast had je beter een NZXT vulcan kunnen kopen. Heb zelf ook twee MS-tech kasten gehad (zelf een en een voor moeders PC) beide kampte met warmte problemen.

Je kan iets beter bij de bron aanpakken in mijn ogen.

@nofearcreations: Een 5770 is altijd Single PCB. En als 't ivm met heatpipes niet op een dubbelslots kan, kun je dat ook nog modden.
kheb zelf ook een ms-tech en het is idd een b-merk. word binnenkort vervangen door een corsair 400r en met reden.
ik zou nooit iemand een ms-tech aanbevelen zonder hem te modden :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• scareface500
Bedankt iedereen voor al julie reacties. Voor mij is het nemen van deze merk het eerste keer. Helaas had ik idd eerst hier op forums moeten rondvragen voor een kast. Heb deze kast genomen vanwege de lage prijs.

Ik denk dat ik het kast een beetje ga modden. Bovenin 2x 120MM fan plekken zagen en boren aan zijkant ergens onderin tegen het videokaart ook 1x 120MM.

Zo behoud ik mijn kast dat perfect staat bij mijn bureau. Helaas kom ik zo wel bijna net zo duur uit als een A merk kast.

Hier gaat wel tijd in zitten en hopelijk met goeie resultaat. Gelukkig heb ik nog 2x Coolermaster fans nog liggen die zeer stil zijn.

1 ding is zeker. Als ik in de toekomst nog een kast ga kopen wordt het zeker weer Coolermaster.

Ik zal dit binnen kortste tijd doen en laat het julie weten.

Hier is een foto van mijn kast van hoe het er nu uitziet (kabelmanagement).
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2357/imag0022su.jpg

Uploaded with ImageShack.us

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Heb effe die Kast gegoogled, heb zelf ervaring met die kast. Toen heette ie LC-08...

Pokke ding met de voeding voorin. Geen wonder dat je hitte probleem hebt, je voeding dumpt nu alle warme lucht aan de voorkant van de kast, warme/hete lucht die je Graka en CPU koeler gaan opzuigen.

specs

• scareface500
Ja het is een enorme miskoop. Maar ik ga mijn best doen om er toch het HAF effect in te krijgen als mijn voorganger HAF 922 :D.
Pagina: 1