Toon posts:

TV opnemen en op CD plaatsen, welke softw.?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat ik graag programma's op wil nemen van Tv. en deze daarna op een cd te zetten. Ik heb een Asus V7700 en daarbij zit de softw. Asus Digital Vcr en Asus Live. Met deze software neem je in zijn beste kwaliteit 1 min op 100 Mb op. :'(
Cd's zijn iet aan te slepen zo. Dus ik dacht Divx. B-)
Maar het formaat waarin Asus digital Vcr opneemt is Avi 2.0 ofzo denk ik en dit is niet te converteren met een divx encoder. :?

Nou heb ik weer wat anders geprobeerd en dat was gewoon andere softw. voor het opnemen van mijn tv. programma's. Dit is PowerVcr 2.0 Deluxe van cyberlink. Volgende probleem: dit werkt wel alleen dit was een trail versie en die kan maar 1 minuut opnemen...|:(

Kan iemand mij misschien helpen?!
Vriendelijk bedankt...

Encite ;)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
Eerst opnemen met 1 minuut per 100 MB, later met VDub omzetten naar DivX. Real-time DivX opnemen zal niet lukken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan krijg ik allemaal stukjes van 1 minuut?! Dat lijkt me ook niet echt makelijk terugkijken.
Want met powervcr 2.0 deluxe neemt niet meer dan 1 minuut per keer op.

Of bedoel je iets anders???

thnx
Enc.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
Ehh... je hebt dus een Asus kaart met Asus digital VCR software die maar 1 minuut kan opnemen :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Nee die Asus Digital Vcr software kan wel meer opnemen maar het probleem daarmee is dat het avi bestandje dat je dan maakt niet af te spelen is op een andere pc of niet om te zetten is naar Divx, omdat hij het formaat niet kent?!
Maar met Vdub lukt dit dus wel???
Enne waar zou ik dit kunnen vinden?!

Thnx
Encite

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 10:22

Willem2

Ω is futile

die asus codecs zijn prima... moet je zeker een paar kwartier mee kunnen opnemen... (ook afhankelijk van je schijfruimte natuurlijk). met 2 kleine codec bestandjes kan je het op elke pc afspelen (en omzetten naar divx ook, als de codec maar bekend is bij het os)

volgens mij moet direct naar divx ook wel kunnen; als hij dvd op 720*576 omzet met 12fps, en je tv capture is 352*288 (veel hoger heeft voor tv toch geen zin ivm. de resolutie) dan is je bestandsformaat per frame +/- 4 keer kleiner. bij mij zou hij dan dus 48fps moeten halen tijdens encoden (op een duron 700), ruim voldoende voor de 25fps van pal signaal dus..

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

Flotter

Pelipper!

VDub vind je met Google

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb een Asus v6600 Deluxe en ik neem sinds aflevering 1 van Star Trek Voyager op net 5 alle afleveringen op en ben dat van plan tot het eind te gaan doen!

Hoe ik het aanpak!

1.
Ik start Video Studio (dat bijgeleverd is bij je Asus kaart, voor zover ik weet ook bij de 7700 Dlx)
Ik heb videostudio geconfigureerd voor de "wat mindere" resolutie van 352*288(de hoge resolutie is iets te zwaar voor een systeem en heeft zijn interlaced bijeffect wat nooit 100% weg is te werken).

Verder neem ik op in mpeg2 (die kan je kiezen door de ingebouwde Mpeg Encoder van VideoStudio (Ligos Mpeg Encoder dacht ik)
Ik save dit allemaal op een Raid configuratie van 2 schijven. Na 1 uur opnemen kom ik dan uit op een mpeg file van +-3gb per 1 uur TV.

2.
Ik start FlaskMPG om de mpeg in te laden!
En comprimeer hem naar DivX ( dit doe ik alleen in DivX Video en Audio laat ik op zijn volle groote (44.1Khz ADPCM).

3.
Ik start VirtualDub om de gecreerde DivX te knippen (reclame). Daarna recompress ik hem naar DivX Video EN DivX Audio (In dit geval nu pas de audio om kwaliteits verlies te voorkomen).

Jammergenoeg kan ik niet de mpeg2 die VideoStudio genereerd direct in VirtualDub openen! Want dan zou ik waarschijnlijk minder kwaliteits verlies hebben.

Voor mij werkt het prima! uiteindelijk krijg ik DivX files van +- 320MB per aflevering. Dus je kan wel zeggen dat er dan op 1 cd (650mb) ongeveer 2 uur aan TV past.

Oh ja! voor het geval je bij VideoStudio de MPEG encoder niet kan vinden, druk op het
"G"knopje (als ik et goed zeg) en klik op "Capture Plugin" en selecteer voor "Mpeg Encoder ( VfW Plugin )"
Of iets in die richting :)

Hope i've Helped You

PS Voor het geval het NIET legaal zou zijn om TV series op te nemen, ik heb het uitgezocht en het mag inderdaad ALLEEN als je het privé houdt! En gelukkig is dat (primair :) ) bij mij zo! want ik wil ze gewoon allemaal hebben :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 21 maart 2001 11:14 schreef Willem2 het volgende:
die asus codecs zijn prima... moet je zeker een paar kwartier mee kunnen opnemen... (ook afhankelijk van je schijfruimte natuurlijk). met 2 kleine codec bestandjes kan je het op elke pc afspelen (en omzetten naar divx ook, als de codec maar bekend is bij het os)

Willem2, dat klopt je kunt er naar gelang je schijfruimte dit toelaat opnemen, maar het probleem daarna is, ik wil dit op cd zetten: Het eerste probleem is de grote en het 2de ik kan dit "avi" formaat niet lezen in mijn andere comp.

Over welke 2 kleine codec bestandjes praat jij hier?

Encite

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 21 maart 2001 11:14 schreef Willem2 het volgende:

volgens mij moet direct naar divx ook wel kunnen; als hij dvd op 720*576 omzet met 12fps, en je tv capture is 352*288 (veel hoger heeft voor tv toch geen zin ivm. de resolutie) dan is je bestandsformaat per frame +/- 4 keer kleiner. bij mij zou hij dan dus 48fps moeten halen tijdens encoden (op een duron 700), ruim voldoende voor de 25fps van pal signaal dus..
Neu! Dat klopt niet echt :) Het is zeker AF te raden direct in DivX te gaan encoden! De kans op FrameLoss is BEST hoog! En ELKE gedropte frame ZIE je in je opname! geloof me :)

Vergeten te zeggen over mijn methode!
De kwaliteit is best goed! maar zeker niet gelijk aan normaal DivX (dit doordat er altijd ruis in je TV signaal zit en ik gebruik heb gemaakt van een redelijk oude videorecorder!)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 21 maart 2001 11:18 schreef MaxxMark het volgende:
Ik heb een Asus v6600 Deluxe en ik neem sinds aflevering 1 van Star Trek Voyager op net 5 alle afleveringen op en ben dat van plan tot het eind te gaan doen!

Hoe ik het aanpak!

1.
Ik start Video Studio (dat bijgeleverd is bij je Asus kaart, voor zover ik weet ook bij de 7700 Dlx)
---------------------------------------------

MaxxMark, ik heb gekeken en de software bij mijn Asus V7700 Deluxe is enkel Asus Digital Vcr, Asus Live Video, Stereo Tv, Video Security en Vr Picture Viewing.
En het formaat wat zowel bij Digital Vcr en Asus Live Video wordt opgenomen is avi2.0.
Geeft de software zelf aan.
En dit formaat is niet te encoden met welke divx codec die ik tot nu toe geprobeerd heb dan ook.?.

als ik opneem met PowerVcr 2.0 Deluxe van cyberlink kan ik dit dus wel encoden met bijv. Flaskmpeg.

Thnx
Encite...

• Willem2

Willem2

Ω is futile

urm, deze bestanden [url="http://ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/vga/agp/v3800/asvd_100.zip"]ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/vga/agp/v3800/asvd_100.zip[/url]

tja, en wat die frame loss betreft, ff proberen he? bij mij gaat het goed.. kan wel een voorbeeld posten voor de liefhebber... ;)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[quote]
Op woensdag 21 maart 2001 11:27 schreef Encite het volgende:
[b]Op woensdag 21 maart 2001 11:18
MaxxMark, ik heb gekeken en de software bij mijn Asus V7700 Deluxe is enkel Asus Digital Vcr, Asus Live Video, Stereo Tv, Video Security en Vr Picture Viewing.
En het formaat wat zowel bij Digital Vcr en Asus Live Video wordt opgenomen is avi2.0.
En dit formaat is niet te encoden met welke divx codec die ik tot nu toe geprobeerd heb dan ook.?.
Je kan de Trial van VideoStudio5 Downloaden op www.ulead.com, en daar dan zon anti trial patch overheen gooien :)... hmzzz I did not say that huh? :)

1 simpele zoek op "u know what site" (hoop ik) en je vind de time patch

Ik zelf heb VideoStudio4.0 full en nu dus de 5.0 trial! in feite maakt het niet echt uit welke je gebruikt! ze hebbe ntoch beiden de Ligos Mpeg Encoder!

PS Ik ben vanaf nu naar school toe! paar van die brakke lessen :) als je nog vragen hebt kan je me msg-en op ICQ of per Email.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 21 maart 2001 11:32 schreef Willem2 het volgende:
tja, en wat die frame loss betreft, ff proberen he? bij mij gaat het goed.. kan wel een voorbeeld posten voor de liefhebber... ;)
Et gaat mij meer om de fail safe die er achter zit! :P als je met mpeg een keyframe kwijt raakt is er gene man over boord! als je bij DivX een key frame vernageld, dan ben je meteen een x aantal seconden kwijt! En ik ben Die Hard :P dus ik ga voor de max kwaliteit die ik kan halen :)

Ik ben druk bezig met uploaden van sample filmpje van Voyager, zal asap de link hier neerdonderen :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hmm, over voyager gesproken... :)

aflevering 7x19 'Q2' heb je zeker nog niet?

Verwijderd

Topicstarter
MaxxMark,

Thanx ik probeer het ff. Je hoort er nog van.
Succes op school. Ik mag zo ook nog ff...

Greetz
Encite.

Willem2,

Ik probeerde het die site voor die bestandjes maar hij kon de server niet vinden. Ik probeer nog.

Thanx anyway,

Encite

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ik geb het s ff geprobeerd, 20 sec avi op 352*288 met asuslive (asv 2 codec van asus op stand 5, 13Mb hoogste stand)krijg ik een bestand van 7mb, dus hoe jij op 100Mb komt voor 1 minuut... ?? misschien heb je niet de goede videcodec geselecteerd?

divx doet het ook, fast codec geeft wat betere kwaliteit dan low, maar dat zal wel komen dat ik videoclips aan het capturen was... toch haalt divx het niet bij de asus codec qua beeldkwaliteit...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 12:39 schreef Willem2 het volgende:
ik geb het s ff geprobeerd, 20 sec avi op 352*288 met asuslive (asv 2 codec van asus op stand 5)krijg ik een bestand van 7mb, dus hoe jij op 100Mb komt voor 1 minuut... ?? misschien heb je niet de goede videcodec geselecteerd?
Ja ik doe het met Full screen en dan met asv 2 codec op stand 9. En dan nog met stereogeluid 16 bits 44 Khz.
Hij neemt dan 100 Mb op in 1 minuut. Met Asus Lve of met Asus Digital Vcr.

Zo doe ik het...

Encite

Verwijderd

ShowShifter is a multimedia player (with support for DVDs) with realtime recording and shifted playback functions

kijk hier eens naar :
www.digital-digest.com/dvd/downloads/showshifter.html

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ja, ok, met fullscreen kom je daar wel aan ja...

maar ik begrijp nog steeds niet waarom je tv signaal op zo'n hoge resolutie wilt capturen? + dat je dan nog eens interlacing problemen krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 13:08 schreef Willem2 het volgende:
ja, ok, met fullscreen kom je daar wel aan ja...

maar ik begrijp nog steeds niet waarom je tv signaal op zo'n hoge resolutie wilt capturen? + dat je dan nog eens interlacing problemen krijgt...
Schotelantenne is betere kwaliteit dan kabeltv.
Maakt dat trouwens uit dan als ik hem op een hogere res. capture. Welke res kan bv. Kabeltv aan zonder dat ik verschil zie?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

nou, bij mij heeft hoger dan 352*288 geen zin, gaat er alleen maar belabberd uit zien... en wat het uitmaakt? file size? ga er grofweg mar vanuit dat als je resolutie 2 keer hoger is, je filesize 4x groter wordt

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Op woensdag 21 maart 2001 13:42 schreef Willem2 het volgende:
nou, bij mij heeft hoger dan 352*288 geen zin, gaat er alleen maar belabberd uit zien... en wat het uitmaakt? file size? ga er grofweg mar vanuit dat als je resolutie 2 keer hoger is, je filesize 4x groter wordt
Daar heb ik wat op te zeggen :)
het is dezelfde qual op een hogere res! Dat is waar! maar zodra je fullscreen gaat draaien van de 352x288 en je vergelijkt die met de op fullscreen draaiende 7nogwatx5nogwat dan ziet die laatste er wel wat beter uit hoor :) maar of het de problemen waard is...

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 19:36

ossy

Festina Lente

Encite,
als je ff op een van die andere vijf cd's die je bij je kaart hebt gekregen kijkt zie je dat een daarvan (full version of light edition, weet niet meer precies:o) video studio 5.0 bevat.:9

Specs

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dat dacht ik dus ook hè! maar hij wist zeker van niet :P

Nog een keer zoeken kreng :)

en nee, ik heb geen voyager afleveringen voor andere mensen!

Ik doe niet aan illegale shit :)

Verwijderd

Kzit dat bovenstaande van jullie een beetje te lezen, en dat is best geinig je eigen favo serie opnemen via je grafische krt. Zelf heb ik een ASUS V3800 Deluxe. Daar zit ook video-in op. Kan ik met Vdub dan ook van TV capturen of moet ik er nog een video tussen plaatsten, ik heb geen idee :?

Pimpman.

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Jups! als je een TV in hebt wil dat niet zeggen dat je daar je TV kabel in kan proppen..

Kan wel :) maar dan moet je voorbereid zijn op fysieke schade aan je videokaart >:) >:)

Maar inderdaad! et makkelijkst is om een al dan niet stukke videorecorder tussen de kabel en je PC te zetten! je gebruikt hem dan als TV Tuner! en je sluit op de scart aansluiting (met verloop plug) of de composite/svideo uitgang de hap aan op je PC!
dan kan je gewoon met virtual dub of elk ander normaal programma ( Asus Live kan het ook ) die zooi opnemen!

Moet je emaar even de search gebruiken! want ik heb het volgens mij al meermalen uitgelegt ergens op het forum :P

Pagina: 1