Goeiemiddag!
Ik wilde het niet hoeven doen, maar toch maar een topic geopend. Andere topics hebben mij niet verder kunnen brengen.
Mijn crossfire opstelling van 2x een Club3d 4890 SC krijg ik niet aan de praat. Met bijvoorbeeld Furmark blijft mijn gemiddelde fps 24. Met 1 of 2 kaarten. De kaarten worden volgens Furmark wel onder load gezet en worden ze ook normaal warm.
De kaarten zijn identiek, zelfde bios etc.
Ze werken afzonderlijk prima van elkaar.
Opstelling verder is:
Asus P5Q-E
Q8400 2.66
8 GB DDR2
750 watt voeding.
Windows 7 64bit
- Ik heb er 1 cf bridge tussen gezet, later uit wanhoop zelfs 2.
- Stroom op vga's gezet.
- Oude drivers met drive sweeper verwijderd & CCC 11.9 + ATI Catalyst Application Profiles geinstalleerd
- In CCC crossfire aangezet
- Chipset drivers geupdate
- Windows 7 drivers geupdate
- Bios bekeken voor instellingen voor cf. Deze zijn niet aanwezig
GPU-Z herkent beide kaarten ook en zegt dat crossfire enabled is. De Bus Interface staat wel op PCI-E 2.0x16 @x8. Is dit normaal of zijn mijn bussen nu "underclocked"?
Het lijkt zelfs zo dat de performance nu achteruit zijn gegaan. Met Assassins creed 2 zit er nu constant een lichte framedrop in. Battlefield 3 beta net zo. Zelfs de instellingen van bf3 op Low zetten maakt niks uit.
Computerbeheer herkent de kaarten ook gewoon.
Bij de diagnostics wordt ik ook niet veel wijzer.
Alvast bedankt!
Ik wilde het niet hoeven doen, maar toch maar een topic geopend. Andere topics hebben mij niet verder kunnen brengen.
Mijn crossfire opstelling van 2x een Club3d 4890 SC krijg ik niet aan de praat. Met bijvoorbeeld Furmark blijft mijn gemiddelde fps 24. Met 1 of 2 kaarten. De kaarten worden volgens Furmark wel onder load gezet en worden ze ook normaal warm.
De kaarten zijn identiek, zelfde bios etc.
Ze werken afzonderlijk prima van elkaar.
Opstelling verder is:
Asus P5Q-E
Q8400 2.66
8 GB DDR2
750 watt voeding.
Windows 7 64bit
- Ik heb er 1 cf bridge tussen gezet, later uit wanhoop zelfs 2.
- Stroom op vga's gezet.
- Oude drivers met drive sweeper verwijderd & CCC 11.9 + ATI Catalyst Application Profiles geinstalleerd
- In CCC crossfire aangezet
- Chipset drivers geupdate
- Windows 7 drivers geupdate
- Bios bekeken voor instellingen voor cf. Deze zijn niet aanwezig
GPU-Z herkent beide kaarten ook en zegt dat crossfire enabled is. De Bus Interface staat wel op PCI-E 2.0x16 @x8. Is dit normaal of zijn mijn bussen nu "underclocked"?
Het lijkt zelfs zo dat de performance nu achteruit zijn gegaan. Met Assassins creed 2 zit er nu constant een lichte framedrop in. Battlefield 3 beta net zo. Zelfs de instellingen van bf3 op Low zetten maakt niks uit.
Computerbeheer herkent de kaarten ook gewoon.
Bij de diagnostics wordt ik ook niet veel wijzer.
Alvast bedankt!