[AB] Logitech Harmony One en Pace DC621KU settopbox

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24
Ik heb de volgende afstandsbedieningen :
  • Standaard grijze afstandsbediening van UPC
  • Logitech Harmony One
Ik ondervind met beide afstandsbedieningen problemen.

Problemen afstandsbediening UPC :
  • Vaak lastig om de mediabox aan te zetten met de UPC-knop
  • Vaak lastig om de mediabox uit te zetten met de oranje/rode aan/uit knop bovenaan de afstandsbediening
  • Blijft vaak hangen op kanaal 11 (UPC). Ik kan dan niet zappen met een cijfer maar wel met channel-up of channel-down.
  • Skipt regelmatig twee kanalen tegelijk
  • Als ik 1 indruk dan spring ik vaak naar kanaal 11 (de 1 wordt automagisch verdubbeld)
Problemen afstandsbediening Logitech Harmony One :
  • Schakelt regelmatig de mediabox niet aan
  • Schakelt soms de TV niet aan
  • Blijft vaak hangen op kanaal 11 (UPC). Ik kan dan niet zappen met een cijfer maar wel met channel-up of channel-down.
  • Skipt regelmatig twee kanalen tegelijk
  • Als ik 1 indruk dan spring ik vaak naar kanaal 11 (de 1 wordt automagisch verdubbeld)
Naast media box en TV stuur ik ook mijn receiver, mediaspeler en DVD via de Logitech aan. Al deze apparaten worden zonder problemen aangestuurd. Alleen de TV en de mediabox (die ik ook het meeste gebruik) zorgen regelmatig voor haperingen.

Nu overweeg ik om over te stappen naar glasvezel en daarmee naar een settopbox van het merk Amino.

Mijn uiteindelijke vraag
Kan ik met een Amino settopbox dezelfde problemen verwachten als met een Pace settopbox als ik deze wil bedienen met de Logitech Harmony One?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lijkt me meer iets voor het logitech harmony topic. Maar ik denk dat je in de software van je harmony one de gevoeligheid wat moet aanpassen zodat deze wat genuanceerder naar de settopbox verstuurd. Het lijkt erop dat zowel de upc ab als de one dubbel signaal verstuurt dat soms dus inderdaad beide keren opgepakt wordt. Heb je al geprobeerd contact op te nemen met de harmony helpdesk?
Het lijkt me namelijk dat de one best zo te tweaken is dat je geen nieuwe settopbox nodig hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II