Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Ik weet dat het op tweakers not done is om koopadvies te vragen, maar ik heb al op de pricewatch gekeken, maar een gps of a-gps optie is er (nog) niet te selecteren. Op het werk hier denken ze eraan een tablet aan te kopen. Via de pricewatch kwam ik bij volgende 3 modellen terecht:
Samsung Galaxy Tab 10.1
Motorola Xoom 3G
Asus EEE Pad Transformer

Criteria waar ze aan voldoen:
Google Android 3.0 of hoger
802.11 abgn
hsdpa

Nu laten de meeste fabrikanten niet te graag in hun kaarten kijken als het over gps gaat. A-gps liever niet ivm het dataverbruik en laat dat nu de variant zijn die het meest voorkomt |:(
Is het eventueel mogelijk de tablet zelf open te schroeven en er zelf een volwaardige gps-ontvanger in te stoppen ? Of bestaan er (car)kits die bijna geen plaats innemen want een gedoe met cradles en/of kabels hoeft nu ook weer niet ?!

Of hebben jullie eventueel weet van een tablet waar wel een volwaardige gps chip in zit en ook aan bovenstaande eisen voldoet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
A-GPS is toch gewoon een GPS ontvanger met ondersteuning? Ik heb geen ervaring met Android tablets, maar op andere hardware heb ik regelmatig gezien dat je het 'A' gedeelte kunt uitschakelen. Overigens betwijfel ik ook of het zoveel data kost, volgens mij wordt die ondersteuning vooral gebruikt om een lock te verkrijgen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
A-GPS = Assisted GPS = een volwaardige GPS ontvanger die bij het verkrijgen van een (snelle) lock geholpen wordt door telefoonpalen en/of WiFi.

• lowrider2025
Als dat zo zou zijn, zou dat probleem al van de baan zijn. Ik hoop ook dat TomTom voor de android binnenkort uitkomt en dat er ook een quickgpsfix beschikbaar wordt, zodat het probleem van het locken normaal ook verholpen is.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
Bigs schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:52:
A-GPS is toch gewoon een GPS ontvanger met ondersteuning? Ik heb geen ervaring met Android tablets, maar op andere hardware heb ik regelmatig gezien dat je het 'A' gedeelte kunt uitschakelen. Overigens betwijfel ik ook of het zoveel data kost, volgens mij wordt die ondersteuning vooral gebruikt om een lock te verkrijgen.
Volgens mij kost dat nauwelijks data... Hij meet gewoon welke palen hij ontvangt, welke dat zijn, waar ze staan en hoe ver dat is. Een query met de identificatie van de paal en het resultaat daarvan zal het wel ongeveer zijn.

En als je je fix eenmaal hebt, hoef je het niet meer te gebruiken volgens mij.

• lowrider2025
Ok, dan heb ik het principe van a-gps verkeerd begrepen. Dacht dat ze geen volwaardige gps-chip in tablets deden wegens batterijverbruik en die a-gps minder stroom verbruikt en een plaatsbepaling deed aan de hand van gsm-masten en wifi-signalen. My bad. Als die A-optie uit te schakelen is in Android, dan is het meteen opgelost.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
lowrider2025 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:59:
Ok, dan heb ik het principe van a-gps verkeerd begrepen. Dacht dat ze geen volwaardige gps-chip in tablets deden wegens batterijverbruik en die a-gps minder stroom verbruikt en een plaatsbepaling deed aan de hand van gsm-masten en wifi-signalen. My bad. Als die A-optie uit te schakelen is in Android, dan is het meteen opgelost.
Wikipedia: Assisted GPS
A-Gps kost niet meer energie en kan zelfs batterij besparen
As an additional benefit, in some A-GPS device implementations, known as "MS-Assisted," the amount of CPU and programming required for a GPS receiver is reduced by offloading most of the work onto the assistance server.
Daarnaast kost a-gps maar een paar kB aan dataverbruik op het moment dat je een fix wilt krijgen. Beetje nutteloos om het uit te schakelen, kost je opeens 4 minuten voor dat je een fix in een stad hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door djexplo op 10-10-2011 12:04 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• lowrider2025
Dan wordt het de asus eee pad transformer. Heeft iemand toevallig de artikelcode voor de 3G azerty variant ? Of iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk kan vinden ?

volgende artikelcodes al gevonden:
TF101G-1B110A : 3G tablet met 16GB zonder toetsenbord
TF101G-1B111A : 3G tablet met 32GB zonder toetsenbord
TF101G-1B112A : 3G tablet met 16GB mét QWERTY toetsenbord
TF101G-1B113A : 3G tablet met 32GB mét QWERTY toetsenbord
TF101G-1B036A : 3G tablet met 16GB mét Frans AZERTY toetsenbord

[ Voor 51% gewijzigd door lowrider2025 op 10-10-2011 16:11 ]

Verwijderd

Lenovo Ideapad A1 heeft GPS waarvoor een actieve internet geen vereiste is.
Pagina: 1