Toon posts:

Speakers functioneren niet. Probleem met headphone-poort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een witte MacBook uit 2007 (2,1 GHz, 1 GB ram). Kort geleden probeerde ik hem via de audio uitgang (die met dat koptelefoontje) te verbinden met mijn versterker. Dat lukte aardig maar vervolgens deden de speakers van de MacBook het niet meer. Bovendien komt er een blauw licht uit diezelfde headphone poort en hoor ik nog wel gewoon geluid door m'n oortjes als ik die inplug.

Kan het zo zijn dat de MacBook steeds denkt dat er oortjes zijn ingeplugd ook al is dat niet zo? En wat zou ik daar aan kunnen doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:36
Als je de koptelefoon uitgehaald hebt en je naar je system settings, waar je kijkt in Sound, staat er dan Headphone port?
Normaalgesproken zou er iets moeten staan als onboard speakers o.i.d. als de headphone port niet wordt gebruikt.

Als je dat weet, weet je direct of het ligt aan wat je denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
heb je al met iets in de port "gefriemeld"? bv een jack plug een paar keer wat ruwer erin en eruit, of met een houten prikkertje kijken of er iets is blijven hangen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedoel je niet een rood licht? In dat geval is er een schakelaar blijven hangen en staat de output nu vast op digitaal. In de meeste gevallen is dat prima op te lossen door met een tandenstoker even te porren in de poort, in extreme gevallen moet het logicboard worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een rood licht wat er uit komt. Ik zal eens kijken in de system settings en eventueel proberen wat te porren. Bedankt!