Outlook 2010 mail verzenden openbaar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit outlook 2010 kan ik via mijn eigen netwerk prima mail verzenden. De uitgaande mailserver staat ook ingesteld om 'mijn' provider.

Maar hoe verzend ik mail als ik werk vanuit een openbaar netwerk? Welke instellingen moet ik aanpassen en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat ligt helemaal aan jouw provider.
Mss ondersteunen ze helemaal niet om van buitenaf in te loggen.
Ook kan het "openbare netwerk" zoiets blokkeren.

Maar meestal moet je aanvinken dat je moet inloggen op de smtp server, en dan met dezelfde instellingen als de inkomende mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 17:02
zoek even bij je provider op webmail.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Veel providers accepteren alleen verbindingen naar de mail server vanaf hun eigen netwerk. Als je dan op een openbaar netwerk bent (McDonalds of andere hotspots) dan zal de mailserver de connectie weigeren en kan je dan geen mails verzenden. In een enkel geval kan je daar omheen door in te loggen maar ook dat is geen garantie en hangt af van je provider.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:21
Wat je kan doen is gebruik maken van de SMTP server van Gmail (als je hier een account hebt).

Anders een SMTP Anywhere account nemen, stuur me anders een bericht als je hulp nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik Gmail voor mijn werk (met "send of behalf of"), en voor de prive de mailserver van mijn eigen domein. Die gaan via poort 587 en hebben geen last van poort 25-blokkades.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het hangt dus erg af van de mailservers en de restricties op je werk. Die zal je moeten geven als bovenstaande tips niet voldoen.

Google werkt voor mij perfect, maar misschien kan je met je eigen mailserver ook al overal vandaan mailen, mits je je identificeerd (loginnaam/password opgeven).
Daros schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:28:
Wat je kan doen is gebruik maken van de SMTP server van Gmail (als je hier een account hebt).

Anders een SMTP Anywhere account nemen, stuur me anders een bericht als je hulp nodig hebt.
Aardig dat je het aanbiedt, maar liever via het forum zodat anderen mee kunnen lezen & leren. (Behalve als je foute dingen wil uitleggen, maar dan liever helemaal niet (via het forum) :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1