Dipsausje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:07:
[...]
Nee voor 1 en 2 oktober heb ik in september al betaald, ze willen dat ik betaal voor dagen daarna terwijl in juli is afgesproken (telefonisch natuurlijk...) het abonnement af te sluiten op de eerst mogelijke datum, bijna 4 maanden later, want voor juli was net die dag al het nieuwe beltegoed ingegaan. Ik zeik dus omdat de 3 maanden opzegtermijn in praktijk in 4.75 maanden veranderd waarbij ik uiteindelijk weer een deel terug moet krijgen. Ik zeik omdat T-Mobile van mening is dat ze een maand rente mogen trekken van mijn geld voor service waarbij 3 maanden vantevoren al vaststaat dat ze die niet gaan leveren.
Verder doe ik bijna alleen maar B2B zaken, echter normaal niet met zulke grote bedrijven, en heb ik nog nergens zo'n gezeik meegemaakt als bij T-Mobile. Ik weet dat het om afspraken gaat, en ik heb in het verleden ook afspraken gemaakt met T-Mobile omdat het al vaker mis is gegaan. Naar mijn idee is in Juli de afspraak gemaakt dat na 3 maanden (in de praktijk 3.75) het abonnement zou worden stopgezet, en dan moet ik ze een maand extra betalen (die ik weer grotendeels terug moet krijgen), omdat zij het intern één dag later hebben geregeld?
Even een paar dingen helder.
1. 3,75 of zelfs 4,75 hierboven gaat niet op, het gaat om 2 op 31 dagen, niet 29 op 31 dagen (qua verhouding).
2. Je zegt steeds dat je een extra maand moet betalen, maar dat is natuurlijk niet zo, je betaalt effectief gezien maar twee dagen, want de rest krijg je terug.
Dit proces gaat zo bij alle providers, omdat je altijd de kosten van je abonnement vooruitbetaalt. Als (zoals je hierboven zegt) 1+2 oktober in September betaalt zijn, dan is dus nu je nieuwe factuurperiode ingegaan. Dit kan je een beperking van het systeem noemen, en dit mag jij natuurlijk een vervelend proces vinden, maar er word je geen onrecht aangedaan. Alles wordt immers netjes verrekend (en nu niet meteen stoppen met lezen en beginnen over de twee dagen, daar kom ik nog op).
Als jij op 3 juli het abonnement hebt opgezegd, dan zou je normaliter verwachten (volgens jou voorbeeld) dat als het op 4 oktober daadwerkelijk is afgesloten, je dus 1 dag extra betaalt (4 okt). Niet twee, klopt je verhaal wel? Zo ja, dan even met T-mobile bellen. Je betaalt natuurlijk TOT de dag dat de stekker er uit wordt getrokken, in jou geval zou dit dan 4 oktober moeten zijn, en dus één dag extra. Kan een verspreking van de medewerker zijn, of verkeerd @ factuur. even navragen.
Mogelijke verklaring kan zijn de manier waarop T-mobile de 3 maanden berekend. Doen ze dit volgens de kalender, of doen ze dit door er 3x 31 dagen bij op te tellen? Ik heb het niet nagerekend, maar dit zou kunnen. Moet je ze even vragen.
Pas op met te lang klagen, afgezien van een mogelijke fout (één dag extra teveel) staan ze in hun recht. AV al eerder aangehaald.!