Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In Juli heb ik mijn abonnement bij T-Mobile opgezegd, omdat het een zakelijk abonnement betrof zat er 3 maanden opzeg termijn op. Er is toen aangegeven het abonnement stop te zetten op het eerst mogelijke moment (3 oktober). Nu krijg ik op 5 oktober een rekening voor okt-nov (€29,95), de klantenservice verteld mij dat ik deze rekening moet betalen en dan na een aantal weken het geld, minus kosten voor 2 dagen, weer terug krijg. Het is minus 2 dagen omdat ze het abonnement pas op 4 okt hebben stopgezet, dit terwijl 3 oktober was afgesproken.

Is dit een normale gang van zaken? Ik heb niet gevraagd om die extra dag (opzeg termijn van 3 maanden, niet 3 maanden + 1-2 dagen), en het is volgens mij niet mijn probleem dat T-Mobile's administratie te dom is om een dag in rekening te brengen en daarom maar gelijk een hele maand vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn daar erg dom ja (een van de redenen om er weg te gaan).
Bij mij ging het net zo.
Ik moet zeggen dat ik mijn teveel betaalde abo-geld gewoon netjes terug heb gekregen, zoals beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Bij telfort brachten ze bij mij ook een laatste hele maand in rekening. De korting werd al wel netjes per gedeelte van de maand berekend, maar deel van de maand in totaal in rekening brengen kan blijkbaar dan weer niet. Wel netjes het teveel weer teruggestort gekregen. Dus ja, dat is normaal, niet alleen bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb jij niet gewoon je abonnement *op* 3 juli opgezegd? Dan is de eerste einddatum 3 oktober, en die dag moet je nog betalen. 4 oktober is de eerste dag dat je geen abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Kuhlie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:48:
Heb jij niet gewoon je abonnement *op* 3 juli opgezegd? Dan is de eerste einddatum 3 oktober, en die dag moet je nog betalen. 4 oktober is de eerste dag dat je geen abonnement hebt.
Nee ik heb op 11 juli een brief gehad waarin staat dat mijn abonnement op 3 oktober wordt stopgezet, dat T-Mobile dat vervolgens op 4 oktober pas doet is hun eigen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Elke telecom internet en televisieprovider heeft diezelfde regeling. (je kan misschien een uitzondering gaan zoeken, maar dat bevestigd alleen maar de regel nietwaar?) Vooruitbetaling per maand, terugbetaling achteraf als je gedurende de vooruitbetaalde maand afgesloten bent i.v.m opzegging.

En ik snap niet waarom je 'zeikt' over de datum van 4 oktober, ze zeiden toch duidelijk aan de telefoon dat je over de gehele maand behalve de 2 dagen je geld terug zal krijgen in de maand erna? Ofwel je zal alleen voor 1 en 2 oktober betalen... Dat de afsluiting pas de 4e geschied boeit verder niet of wel?

Dus samengevat:

Ja dit is een heel normale gang van zaken. En ja, die extra dag is raar, heb je niet om gevraagd, en je hebt een bevestiging van 3 Oktober, maar omdat het verder geen gevolgen voor je heeft moet het niet uitmaken.

Daarnaast klink je alsof je nog niet veel zakelijke producten hebt afgenomen. B2B is een hele andere wereld. Het is een wereld van afspraken maken, uit jezelf. Als je daarin goed je best doet kom je er beter uit dan menig consument. Anders kan je bepaalde zaken beter als beschermde consument kopen. Ik kan dit laatste oordeel over TS helemaal fout hebben natuurlijk. Just saying!

[ Voor 87% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-10-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:55:
Elke telecom internet en televisieprovider heeft diezelfde regeling. (je kan misschien een uitzondering gaan zoeken, maar dat bevestigd alleen maar de regel nietwaar?) Vooruitbetaling per maand, terugbetaling achteraf als je gedurende de vooruitbetaalde maand afgesloten bent i.v.m opzegging.

En ik snap niet waarom je 'zeikt' over de datum van 4 oktober, ze zeiden toch duidelijk aan de telefoon dat je over de gehele maand behalve de 2 dagen je geld terug zal krijgen in de maand erna? Ofwel je zal alleen voor 1 en 2 oktober betalen... Dat de afsluiting pas de 4e geschied boeit verder niet of wel?

Dus samengevat:

Ja dit is een heel normale gang van zaken. En ja, die extra dag is raar, heb je niet om gevraagd, en je hebt een bevestiging van 3 Oktober, maar omdat het verder geen gevolgen voor je heeft moet het niet uitmaken.

Daarnaast klink je alsof je nog niet veel zakelijke producten hebt afgenomen. B2B is een hele andere wereld. Het is een wereld van afspraken maken, uit jezelf. Als je daarin goed je best doet kom je er beter uit dan menig consument. Anders kan je bepaalde zaken beter als beschermde consument kopen. Ik kan dit laatste oordeel over TS helemaal fout hebben natuurlijk. Just saying!
Nee voor 1 en 2 oktober heb ik in september al betaald, ze willen dat ik betaal voor dagen daarna terwijl in juli is afgesproken (telefonisch natuurlijk...) het abonnement af te sluiten op de eerst mogelijke datum, bijna 4 maanden later, want voor juli was net die dag al het nieuwe beltegoed ingegaan. Ik zeik dus omdat de 3 maanden opzegtermijn in praktijk in 4.75 maanden veranderd waarbij ik uiteindelijk weer een deel terug moet krijgen. Ik zeik omdat T-Mobile van mening is dat ze een maand rente mogen trekken van mijn geld voor service waarbij 3 maanden vantevoren al vaststaat dat ze die niet gaan leveren.

Verder doe ik bijna alleen maar B2B zaken, echter normaal niet met zulke grote bedrijven, en heb ik nog nergens zo'n gezeik meegemaakt als bij T-Mobile. Ik weet dat het om afspraken gaat, en ik heb in het verleden ook afspraken gemaakt met T-Mobile omdat het al vaker mis is gegaan. Naar mijn idee is in Juli de afspraak gemaakt dat na 3 maanden (in de praktijk 3.75) het abonnement zou worden stopgezet, en dan moet ik ze een maand extra betalen (die ik weer grotendeels terug moet krijgen), omdat zij het intern één dag later hebben geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Ok, bij deze weet je dan dus dat dit de normale gang van zaken is bij elk bedrijf van dat formaat met soortgelijke producten, voor consumenten sowieso, en voor zakelijke klanten tenzij je een grote klant bent met afspraken ook.

Als je er de tijd en moeite voor wilt nemen kan je wel klagen over die 2 dagen extra. De maand vooruit betalen voor diensten die niet geleverd gaan worden staat wss zelfs in de algemene voorwaarden ook wel daar dat echt overal zo is.

[ Voor 34% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-10-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Mijn ervaring bij T-Mobile (is al een paar keer mis gegaan met dingen) is dat lang genoeg klagen nog wel eens nut wil hebben, dus ja dat ben ik inderdaad van plan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Dipsausje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:07:
[...]

Nee voor 1 en 2 oktober heb ik in september al betaald, ze willen dat ik betaal voor dagen daarna terwijl in juli is afgesproken (telefonisch natuurlijk...) het abonnement af te sluiten op de eerst mogelijke datum, bijna 4 maanden later, want voor juli was net die dag al het nieuwe beltegoed ingegaan. Ik zeik dus omdat de 3 maanden opzegtermijn in praktijk in 4.75 maanden veranderd waarbij ik uiteindelijk weer een deel terug moet krijgen. Ik zeik omdat T-Mobile van mening is dat ze een maand rente mogen trekken van mijn geld voor service waarbij 3 maanden vantevoren al vaststaat dat ze die niet gaan leveren.

Verder doe ik bijna alleen maar B2B zaken, echter normaal niet met zulke grote bedrijven, en heb ik nog nergens zo'n gezeik meegemaakt als bij T-Mobile. Ik weet dat het om afspraken gaat, en ik heb in het verleden ook afspraken gemaakt met T-Mobile omdat het al vaker mis is gegaan. Naar mijn idee is in Juli de afspraak gemaakt dat na 3 maanden (in de praktijk 3.75) het abonnement zou worden stopgezet, en dan moet ik ze een maand extra betalen (die ik weer grotendeels terug moet krijgen), omdat zij het intern één dag later hebben geregeld?
Even een paar dingen helder.

1. 3,75 of zelfs 4,75 hierboven gaat niet op, het gaat om 2 op 31 dagen, niet 29 op 31 dagen (qua verhouding).
2. Je zegt steeds dat je een extra maand moet betalen, maar dat is natuurlijk niet zo, je betaalt effectief gezien maar twee dagen, want de rest krijg je terug.

Dit proces gaat zo bij alle providers, omdat je altijd de kosten van je abonnement vooruitbetaalt. Als (zoals je hierboven zegt) 1+2 oktober in September betaalt zijn, dan is dus nu je nieuwe factuurperiode ingegaan. Dit kan je een beperking van het systeem noemen, en dit mag jij natuurlijk een vervelend proces vinden, maar er word je geen onrecht aangedaan. Alles wordt immers netjes verrekend (en nu niet meteen stoppen met lezen en beginnen over de twee dagen, daar kom ik nog op).

Als jij op 3 juli het abonnement hebt opgezegd, dan zou je normaliter verwachten (volgens jou voorbeeld) dat als het op 4 oktober daadwerkelijk is afgesloten, je dus 1 dag extra betaalt (4 okt). Niet twee, klopt je verhaal wel? Zo ja, dan even met T-mobile bellen. Je betaalt natuurlijk TOT de dag dat de stekker er uit wordt getrokken, in jou geval zou dit dan 4 oktober moeten zijn, en dus één dag extra. Kan een verspreking van de medewerker zijn, of verkeerd @ factuur. even navragen.

Mogelijke verklaring kan zijn de manier waarop T-mobile de 3 maanden berekend. Doen ze dit volgens de kalender, of doen ze dit door er 3x 31 dagen bij op te tellen? Ik heb het niet nagerekend, maar dit zou kunnen. Moet je ze even vragen.

Pas op met te lang klagen, afgezien van een mogelijke fout (één dag extra teveel) staan ze in hun recht. AV al eerder aangehaald.!

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
UTADDICT schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:46:
[...]
Als jij op 3 juli het abonnement hebt opgezegd, dan zou je normaliter verwachten (volgens jou voorbeeld) dat als het op 4 oktober daadwerkelijk is afgesloten, je dus 1 dag extra betaalt (4 okt). Niet twee, klopt je verhaal wel? Zo ja, dan even met T-mobile bellen. Je betaalt natuurlijk TOT de dag dat de stekker er uit wordt getrokken, in jou geval zou dit dan 4 oktober moeten zijn, en dus één dag extra. Kan een verspreking van de medewerker zijn, of verkeerd @ factuur. even navragen.
Ik heb in juli een brief gehad dat ik op 3 oktober werd afgesloten, vervolgens doet T-Mobile dit blijkbaar pas op 4 oktober en komt er een rekening binnen voor de maand oktober. De klantenservice wist niet te vertellen of ik voor 1 of 2 dagen zou moeten betalen, ik heb dus geen zin om die maand te betalen als T-Mobile nu nog niet zegt te weten voor hoeveel ik daarvan weer terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Misschien een vreemde vraag.

Maar heb je op 4/5 oktober überhaupt gebruik gemaakt van de aansluiting?

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
UTADDICT schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:11:
Misschien een vreemde vraag.

Maar heb je op 4/5 oktober überhaupt gebruik gemaakt van de aansluiting?
Nee ik zit sinds 3 oktober bij Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Heb je toevallig je nummer meegenomen? Als dat zo is, dan is je aansluiting op 3 oktober beëindigd. Op het moment dat je nummer uitporteert wordt je account/abonnement bij je oude provider stop gezet.

Verder snap ik het hele probleem niet zo.. Dit is een "normale" gang van zaken en je zal je geld heus terugkrijgen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Als ik mijn abonnement ergens halverwege mijn contractmaand had laten beëindigen had ik er totaal geen probleem van gemaakt, dan lijkt me dit nog enigszins logisch. Wat er is gebeurt is dat de 3 maanden opzeg termijn in 3 maanden + 30 dagen is veranderd omdat het abonnement van T-Mobile moest worden stopgezet aan het einde van mijn 'contractmaand' (dus voordat je weer nieuw beltegoed in gaat kopen). Vervolgens krijg ik alsnog een rekening voor een maand omdat zij blijkbaar 1 dag te later hebben afgesloten dan afgesproken. Ik snap dat ik het geld weer terug krijg, maar ik vind het nogal een slechtgecommuniceerd gezeur nu, zeker gezien T-Mobile niet zegt te weten hoeveel ik dan terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Fotogravinnetje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:43:
Bij telfort brachten ze bij mij ook een laatste hele maand in rekening. De korting werd al wel netjes per gedeelte van de maand berekend, maar deel van de maand in totaal in rekening brengen kan blijkbaar dan weer niet. Wel netjes het teveel weer teruggestort gekregen. Dus ja, dat is normaal, niet alleen bij T-Mobile
Klopt idd. Telfort haalde bij mij nog een ander trucje uit: op de laatste dag was mijn databundel plots niet meer geldig (die hadden ze 1 dag eerder laten aflopen ofzo); alle data ging buiten de bundel voor € 2,50 per MB. Gelukkig heb ik op die dag alleen een paar keer mail gechecked, kon heel leuk worden anders :')

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Hmm de soap gaat verder. T-Mobile had mij (via de twitter klantenservice) gemeld dat ik de eindfactuur op 5 november zou krijgen en vervolgens binnen 14 dagen geld terug zou krijgen. De eindfactuur kwam uiteindelijk op 9 november, ik zou mijn bedrag wat ik had betaald minus 96cent terugkrijgen. Nu dit nog niet gebeurt is heb ik vandaag weer reactie gehad van de T-Mobile webcare, het duurt nog 6 weken voordat het geld terug komt. Dus veel langer dan eerder aangegeven.

Ook apart: T-Mobile webcare reageerde niet meer op direct messages (heb ze al eerder gevraagd na het verstrijken van de 14 dagen), pas nadat ik het vandaag met een publieke tweet probeerde werd er gereageerd.

Edit: gelukkig zit de webcare er naast, geld is zojuist gestort. Einde soap dus, maar ze zien mij bij T-Mobile niet meer terug zowel voor, tijdens als na abonnement ging er teveel mis.

[ Voor 12% gewijzigd door Dipsausje op 06-12-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Niet dat je bij een ander veel beter uit bent... Maar goed. Dat is een andere discussie.

Fijn dat je je geld hebt gekregen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Pagina: 1