tv kaart

Pagina: 1
Acties:

• franktv
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
ik wil een een tv-kaart kopen met tv-out om zodoende mijn video cd's ook op tv te kunnen kijken. als grafische kaart heb ik een elsa erazor x geforce. kan iemand mij een voordelige kaart aanraden??

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Zorg iig dat je er een met de Booktree chipset koopt.
De kaarten zijn over het algemeen gelijk, alleen is bij de ene de bijgeleverde software wat brakker als de ander.

Great minds think in parallel gutters.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 17:14
tv-out kaarten bestaan niet. Alleen MPEG1/2 decodeer kaarten, of die losse Televiewer kastjes die je monitor signaal omzetten naar TV (maar die zijn vaak slecht van kwaliteit)

Je kan het beste een vidkaart met TV-out nemen. De meest goedkope oplossing, met de beste kwaliteit

Die Brooktree-chip is voor TV-in kaarten (TV op je monitor), niet voor andersom.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• franktv
dat betekent dat ik mijn oude geforce weg moet doen en gewoon een nieuwe moet aanschaffen of is er ook een mogelijkheid om 2 grafische kaarten in 1 pc te stoppen:?:?

Verwijderd

Die mogelijkheid is er, maar dan heb je wel een PCI kaart met TV out nodig.
Die zijn er niet zoveel (meer).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 17:14
2 grafische kaarten in 1 pc kan. Dan kan je multi-monitor gebruiken :)
Maar dan moet je wel minimaal win98 of w2k hebben. winNT ondersteunt het niet...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• franktv
ik hoorde net van iemand dat ik voor het afspelen van dvd's via mijn pc op de tv een dxr3 kaart van creative kan aanschaffen. kan ik hier ook video cd's (divx) mee afspelen??

Verwijderd

Nee geen DivX, alleen VCD, Mpeg1 en Mpeg2.

VideoCD's dus wel, DivX niet.
Pagina: 1