Behuizing van laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

Topicstarter
Ik heb sinds iets meer dan 2 jaar een dell laptop. Ik heb normaal weinig te klagen over de laptop, werkt goed en heeft weinig last van kuren. Helaas heeft alleen nu de behuizing besloten maar totaal naar de klote gaan, en dan vooral de behuizing rond het scherm.

De linkerkant is nu een kijkdoos (lichtelijk overdreven) door afgebroken onderdelen. Hierdoor is de linkerkant van het scherm uit zijn gelid geraakt. Dit is wel recht te duwen, maar elke keer als de laptop word geopent of gesloten trekt het weer scheef. Ik ben in ieder geval bang dat mijn laptop, als de huidige toestand zich voort zet, binnen 1 maand de vuilnisbak in kan. Ik heb nooit niks geks gedaan met de laptop, hij wordt gewoon veel gebruikt en ik neem hem ook dagelijks mee naar school. Hij krijgt dus wel wat te verduren.

Mijn garantie is net afgelopen (1 maand), maar ik heb gehoord dat een bedrijf verplicht is om slijtage van laptops tot 3 jaar te vergoeden. Is er enige kans dat mijn laptop hieronder valt met de afgebroken zijkant of maakt het geen kans?

Stel dat dit niet het geval is, is het het dan waard om de laptop te laten repareren of gaat een nieuwe behuizing gewoon veel te veel geld kosten?

Laptop in kwestie:
http://www.notebookcheck.nl/Dell-Studio-1555.17266.0.html

M.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 184982 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:02:
maar ik heb gehoord dat een bedrijf verplicht is om slijtage van laptops tot 3 jaar te vergoeden
Ehm. Nee.

Kan je wat duidelijker vertellen wat er precies stuk is? Het zwarte gedeelte van het schanier, of de zijkant van de behuizing zelf. In het laatste geval gooit dell het vrijwel zeker (en terecht) op uses abuse. Ik heb hem zelf ook, en de behuizing gaat niet zomaar stuk, ik had grote moeite hem uit elkaar te krijgen... Het schanier is een ander verhaal.

Als het het schanier is: bel dell. Alleen dell kan je vertellen of dit onder garantie valt of niet, vertel dan wel duidelijk wat er precies stuk is.

Dit is trouwens geen CSL topic, maar een Shopping Forum topic, ik verplaats hem even. Je kunt ook even de Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie doorkijken, dan heb je vast een stuk beter idee van je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:10:
[...]

Ehm. Nee.

Kan je wat duidelijker vertellen wat er precies stuk is? Het zwarte gedeelte van het schanier, of de zijkant van de behuizing zelf. In het laatste geval gooit dell het vrijwel zeker (en terecht) op uses abuse. Ik heb hem zelf ook, en de behuizing gaat niet zomaar stuk, ik had grote moeite hem uit elkaar te krijgen... Het schanier is een ander verhaal.

Als het het schanier is: bel dell. Alleen dell kan je vertellen of dit onder garantie valt of niet, vertel dan wel duidelijk wat er precies stuk is.

Dit is trouwens geen CSL topic, maar een Shopping Forum topic, ik verplaats hem even. Je kunt ook even de Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie doorkijken, dan heb je vast een stuk beter idee van je rechten.
Zijkant van de behuizing zelf inderdaad. Komt wel bij dat ook het scharnier niet meer in orde is aangezien mijn scherm aan de linkerkant nu ook verstelbaar is van boven naar beneden waardoor het scherm dus 'scheef' komt te staan. Al lijkt dit ook het gevolg te zijn van de kapotte behuizing.

Probleem is nu ieder geval dat hij doordat er dus op het begin 1 stukje is afgebroken hij nu zichzelf aan het "afbreken" is. Ben er dan ook vrij zeker van dat de laptop dit geen maand meer volhoud. Ben dus vooral benieuwd wat de reparatie van zoiets dergelijks kost en of het uberhaupt wel de moeite waard is. Het lijkt me namelijk dat de behuizing niet 1,2,3 vervangen is en dat dit erg duur gaat uitpakken.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie en ik zal morgen dell eens opbellen om te vragen wat zij eraan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:26
Anders kan je ook een gebruikte case scoren op Ebay.
http://www.ebay.nl/itm/De...ss_RL&hash=item336485d3a2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is helaas de behuizing rondom het scherm, en niet van de onderkant. Denk dat dat iets moeilijker te vervangen is, zeker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:26
Anoniem: 184982 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:33:
[...]

Het is helaas de behuizing rondom het scherm, en niet van de onderkant. Denk dat dat iets moeilijker te vervangen is, zeker voor mij.
Dit? http://www.ebay.nl/itm/DE...ss_RL&hash=item3366cdb5ea

Best te doen als je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:17
Ik zou gewoon even contact opnemen met Dell, en kijken in hoeverre zij je kunnen en/of willen helpen.

Ik heb goede ervaring met de Dell support, en uit coulance repareren ze vaak een hoop!
Blijf gewoon vriendelijk en leg je probleem voor en wie weet word het gewoon netjes opgelost.

Succes!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 19:45
Mijn neefje heeft hetzelfde gehad met zijn Dell Inspiron 1545, ook gewoon bij normaal gebruik. Maar toch is het scharnier na nog geen 2 jaar afgeknapt. Het schijnt vaker voor te komen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik denk niet dat dit onder de garantie valt. Ik ben bang dat als je dit gerepareerd wilt hebben, je zelf de case moet vervangen. Misschien kun je het laten doen door een handige vriend als je het zelf niet kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:23:
[...]

Zijkant van de behuizing zelf inderdaad. Komt wel bij dat ook het scharnier niet meer in orde is aangezien mijn scherm aan de linkerkant nu ook verstelbaar is van boven naar beneden waardoor het scherm dus 'scheef' komt te staan. Al lijkt dit ook het gevolg te zijn van de kapotte behuizing.
Anoniem: 184982 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:33:
[...]

Volgens mij spreek je jezelf nu gigantisch tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 22:25

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

De schanieren zijn zelf te vervangen. Dat doe je makkelijk in 15 min.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 14:20
Je spreekt jezelf inderdaad gigantisch tegen. Voor niemand is het volgens mij precies duidelijk wat je bedoeld. Als je een serieuze reactie wilt raad ik je aan een fototje te posten van de situatie.

Anderzijds wat al paar keer is genoemd. Bel Dell en vraag het aan hen. Grote kans dat er bij een kapotte behuizing niets gedaan wordt als het niet aan het scharnier ligt aangezien dit vaak onder user abuse val, maar Dell staat bekend dat ze redelijk coulant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:25:
[...]

[...]

Volgens mij spreek je jezelf nu gigantisch tegen :P
Hij heeft het over de zijkant vna de behuizing van z'n scherm. Waar spreekt hij zichzelf tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp, heb even twee foto's gemaakt om hopelijk het een en andere te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2hoil3n.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/11ltxr8.jpg

Zoals je ziet is er vrij weinig over van de zijkant. nieuw frontje gaat dus niet werken aangezien frontje + deel waar het scherm aan vast zit kapot zijn. Denk niet dat het als geheel te vervangen is.

Ik ga in ieder geval donderdag Dell bellen om te kijken of ze nog enigsinds wat voor me willen betekenen aangezien ik sinds 1 maand geen garantie meer heb. Zoniet dan word het denk ik maar zo lang mogelijk volhouden met deze laptop en daarna zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 20:36
Nou, je kunt mij veel wijs maken, maar dit komt niet zomaar alleen door slijtage. Dit is afgebroken zo 1 2 3 te zien, en zoiets komt veel door lichtelijk misbruik van je laptop.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SanderPS3 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:39:
Nou, je kunt mij veel wijs maken, maar dit komt niet zomaar alleen door slijtage. Dit is afgebroken zo 1 2 3 te zien, en zoiets komt veel door lichtelijk misbruik van je laptop.
Het is meer stukje voor stukje afgebroken en vooral na het afbreken van het eerste onderdeeltje is het vrij rap gedaan. Blijkbaar hield alles elkaar dus precies op zijn plek. Verwijt mezelf wel enigsinds dat ik niet eerder naar Dell heb gebeld aangezien het nu waarschijnlijk al wat te ver kapot is.

Kan in ieder geval niet zeggen dat ik lomp met mijn laptop om ga ofzo verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 10-10-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 22:25

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je het geheel al een keer open geschroefd om te kijken wat er afgebroken is? Naar mijn idee kan het nog wel eens iets mee vallen. Maar dat is niet goed te zien op deze foto's.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dezelfde laptop. Hij moet vervangen:

De achterkant van het scherm.
De rand om het scherm.
Misschien ook de voorkant. Die ziet er echter nog intact uit.

kost 3 tientjes op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:49:
Ik heb dezelfde laptop. Hij moet vervangen:

De achterkant van het scherm.
De rand om het scherm.
Misschien ook de voorkant. Die ziet er echter nog intact uit.

kost 3 tientjes op ebay.
Aah, dat is dus allemaal los verkrijgbaar. Tof!
Ga er eens naar zoeken en aan sleutelen moet wel lukken.

Was bang dat niet alles om het scherm apart zo makkelijk te vervangen was.
Pagina: 1