Ik heb gisteren een lange draaidag gehad voor het opnemen van een reclamefilm. We hadden een field monitor gehuurd waar ik niet bekend mee was, maar het werkte allemaal prima.
Thuis aangekomen merkte ik dat de field monitor alles toch wat 'brighter' aangaf dan het eigenlijk was. Toen ik net de filmbestanden opende met VLC player / Media player schrok ik ervan hoe donker ze waren...
Ik opende ze in Premiere CS5 om te kijken wat ik er aan zou kunnen doen door wat kleurcorrectie toe te passen, maar tot mijn grote (positieve) verbazing zag het er in Premiere al ineens goed uit, zonder iets te doen!
Veel lichter, veel beter.
Ik exporteerde een clipje zonder er verder iets aan te doen en nu wordt hij in VLC / MP ook ineens goed en lichter weergegeven.
Hoe kan dit?
Voert Premiere een soort 'auto kleur correctie' uit ofzo?
Extra info:
Op de Imac van mijn collega zagen de beelden er ook veel te donker uit.
Iemand die weet hoe dit kan komen?
Thuis aangekomen merkte ik dat de field monitor alles toch wat 'brighter' aangaf dan het eigenlijk was. Toen ik net de filmbestanden opende met VLC player / Media player schrok ik ervan hoe donker ze waren...
Ik opende ze in Premiere CS5 om te kijken wat ik er aan zou kunnen doen door wat kleurcorrectie toe te passen, maar tot mijn grote (positieve) verbazing zag het er in Premiere al ineens goed uit, zonder iets te doen!
Veel lichter, veel beter.
Ik exporteerde een clipje zonder er verder iets aan te doen en nu wordt hij in VLC / MP ook ineens goed en lichter weergegeven.
Hoe kan dit?
Voert Premiere een soort 'auto kleur correctie' uit ofzo?
Extra info:
Op de Imac van mijn collega zagen de beelden er ook veel te donker uit.
Iemand die weet hoe dit kan komen?