Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb vrijdag een Benq G2420HD monitor gekocht. Hij kwam de dag daarna aan en ik heb hem meteen aangesloten. Hij deed het toen goed moest nog wel even de drivers upscalen vanwege zwarte balk enz.
De volgende dag wou ik mijn computer aanzetten maar hij pakte het beeld niet (hdmi).
Ik heb toen de kabels erin en eruit gedaan en de vga aangesloten en toen deed hij het uiteindelijk op hdmi.
Maar toen ik een game op wou starten kwam er meteen een blauw scherm en hij viel uit.
Weten jullie wat defect is?
Ik heb een :
I5 750
Asus p7p55d Le
Corsair XMS3 4gb geheugen
Cooler Master R Power 620w
Asus 5770 cucore 1 gb

Alvast bedankt,
Friso

Verwijderd

En gaat de pc niet meer aan dan? Blauw scherm =BSOD =blue screen of death.
Meer info. graag. Wat is je OS? windows xp, vista of 7?
Welke game was het?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:28
Zoals Soup-Nazi stelt, mist er nog wat aan info.

Heb wel een paar mogelijkheden voor je:
- Game kan niet goed doorschalen met je scherm (video driver probleem, als je de laatste driver hebt, kijk even naar 1 of 2 versies eerder).
- Game crash, waarbij windows een geheugendump moet maken, maar het niet kwijt kan.
- Death on Arrival (DOA) van je Benq scherm
- Check je kabels. Een kabel mag niet te strak gespannen zijn en kijk ook even of de connector goed contact maakt.

Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:36
Volgens mij is er iets misgegaan met het installeren van je nieuwe drivers, want dit klinkt niet als een probleem met je monitor. Probeer anders je andere monitor nog even met die game, zonder iets te veranderen.
.
google even 'bsod'
is dat hoe 't eruit zag?

Edit: zit je videokaart nog wel goed in 't slot? of heb je die losgeduwd met je monitorkabel?

[ Voor 33% gewijzigd door Znorkus op 10-10-2011 16:48 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:54

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dit lijkt me geen hardwaredefect, maar gewoon een softwareprobleem... Vermoedelijk iets met het betreffende spel, of met je drivers.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn