Raar traag wifi..?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Situatie:

- Ziggo kabelmodem naar netgear N-router (vrijwel nieuw)
- Bedraad: (speedtest.net) 38,8 bps down, vrijwel constant, 3,8 up. (= snelheid die ik zou moeten hebben)
- Snelheid wifi tussen 0,1-1,5 , varieert sterk, soms volledig weg. Up varieert ook rond 1,5

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1525626415.png

Geprobeerd:
-Andere kanalen, geen resultaat
-router teruggezet naar 54mbps, ook niets
-Router vervangen (de netgear is nieuw, 2 jr oude linksys had zelfde)
- Ander plaats en ander stekkerblok voor router (connection - excellent)
- Meerdere apparaten geprobeerd, mobieltjes, div laptops, PC
- Alle apparatuur binnen 2 meter van router
- Stekker uit draadloze telefoon

Heel vreemd: Als ik de router terugzet in de fabriekssetting dan heb ik een paar minuten goeie snelheden (>25 bps) maar even later is het weer bagger...

Ik kan het echt niet meer verzinnen; harware lijkt dus goed te zijn; iets met de router?? Maar de oude had hetzelfde...

Alle ideeen welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door rdkraker op 09-10-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

routers gewisseld, en diverse apparaten getest.

Dan zou ik eerst met een prog als inssider kijken naar hoe de kanalen bezet zijn.

http://www.metageek.net/products/inssider/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
al gedaan, zitten 1 of twee netwerken in de buurt en ben keurig op een ander kanaar dan zij gaan zitten.

Heb m net nog even gereset: kon 20 minuten snel wifi gebruiken. Heb toen mn Samsung galsxy s2 aangemeld en vanaf toen ging het mis. Ook als ik die wifiverbinding weer uitzet gaat t mis.

Volgens mij gebeurde dat ook al eens toen ik mn pc aanzette na de notebook. Alsof het mis gaat als er een tweede device bijkomt, ook al zet je m daarna weer uit... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Dan moet het haast wel een foute instelling in je router zijn, die je op de nieuwe hebt overgenomen, of één van de wifi-apparaten die iets verziekt. Maar ik kan eigenlijk niks bedenken wat zoiets zou kunnen veroorzaken.
Geen melding van een ipconflict oid?

Kijk of het altijd hetzelfde apparaat is wat de problemen veroorzaakt; je hebt al notebook-PC, wat stond er al aan toen je met de galaxy op wifi ging.

geef even de instellingen van je router.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Hoe test je de snelheid? Wordt uw router niet volgestopt met verbindingen (p2p), die hij draadloos misschien niet even goed aankan?
Klinkt vergezocht, maar het kan :).

Als je de fabrieksinstellingen terugzet, hoe lang kan je dan de hoge snelheid aanhouden? Is de beperking gelinkt aan de tijd, of aan het volume (gebeurt het na x minuten, of na y Gb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die tools laten geen rommel zien in de 2,4GHz band die er ook kan zitten, zoals draadloze camera's, magnetrons, en een heleboel andere draadloze spullen.

Kies eens een ander kanaal b.v. kanaal 13.
Pagina: 1