Tekstbestanden - interlinieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb een aantal .txt-bestanden waar ik lijstjes in maak die ik dan via Dropbox synchroniseer over verschillende computers. Het heeft echter dikwijls problemen met het gebruik van nieuwe regels en de entertoets (dit is een gekend probleem tussen OS X en Windows). Op Windows gebruik ik gewoon kladblok, op Mac TextWrangler. Welke instellingen of programma's gebruik ik best zodat de lijstjes er op beide systemen hetzelfde uitzien?

2e vraag: als het even kan zou ik ook graag een programma hebben dat via internet lijstjes kan bijhouden en ik die dan kan aanpassen op verschillende computers (Windows, OS X) en mijn iPhone. Iemand een tip?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het 'probleem' zit hem in het feit dat Windows en *nix linebreaks verschillend doen. Je zou in een degelijk editor de linebreak-character kunnen aanpassen naar de Windows stijl. Je zou ook kunnen kiezen om op Windows gebruik te maken van Wordpad (in plain-tekst mode) in plaats van Notepad. Dan gaat het ook goed namelijk.

Waar gebruik je die lijstjes precies voor eigenlijk? En heb je zelf al eens rondgekeken in bijvoorbeeld de App Store om te zien of er geen beter alternatief bestaat? Immers, met jouw postcount hoef ik je vast niet uit te leggen dat GoT geen helpdesk is. ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:03

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Je kan die lijstjes zo eenvoudig zien als bv. boodschappenlijstjes.

.