MacBook Air (augustus 2011) OSX Lion start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Aangezien ik hier nog geen topic van heb gevonden maak ik een nieuw topic aan. Sinds vandaag heb ik problemen met mijn MacBook Air uit augustus 2011, geïnstalleerd met OSX Lion. Het probleem:

Nadat mijn accu leeg was heb ik deze opgeladen en mijn MacBook opnieuw opgestart. Na het inloggen op mijn gebruikersaccount blijft de 'cirkel' draaien.

Ik heb geprobeerd om het PRAM en NVRAM te resetten volgens de procedure van Apple maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen (Timemachine kopie tevens niet beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
Heb je hem al eens aan laten staan zodat hij weer helemaal leeg is?
Misschien dat dit werkt?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:43:
Hallo iedereen,

Aangezien ik hier nog geen topic van heb gevonden maak ik een nieuw topic aan. Sinds vandaag heb ik problemen met mijn MacBook Air uit augustus 2011, geïnstalleerd met OSX Lion. Het probleem:

Nadat mijn accu leeg was heb ik deze opgeladen en mijn MacBook opnieuw opgestart. Na het inloggen op mijn gebruikersaccount blijft de 'cirkel' draaien.

Ik heb geprobeerd om het PRAM en NVRAM te resetten volgens de procedure van Apple maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen (Timemachine kopie tevens niet beschikbaar)
Probeer eens in verbose-mode te starten, kijken of je daar een aanwijzing kan vinden.

http://support.apple.com/kb/ht1492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet geprobeerd om de stroom eraf te halen en de accu leeg te lopen. Als er nog geen andere oplossing is zal ik dit vannacht wel uitvoeren.

MacBook in verbose-mode opgestart (Command-V). Hierin krijg ik de volgende melding:
effboot loaded from device: AcpI (PNP0A03.0)/Pc1(1F12)/SATA(0,0)/HD(Part3,Sig5298)
92BC-5744-4CB3-B89A-0D1C3EC057FA
boot file path: \System\Library\CoreServices\boot.efi

Na elke seconden verdwijnt de melding en krijg ik het login venster (zoals aangegeven door Apple)

Update: System Management Controller (SMC) ook nog gereset maar zonder resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervoor gekozen om OSX Lion opnieuw te installeren dus ik verwacht dat daarna alles weer naar behoren functioneert. Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:15:
Ik heb ervoor gekozen om OSX Lion opnieuw te installeren dus ik verwacht dat daarna alles weer naar behoren functioneert. Topic kan gesloten worden.
Lukt het wel om in single user mode op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
Ik denk dat het daar al te laat voor is en dat hij al gekozen heeft voor een nieuwe install.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Pagina: 1