Hello,
Mensen even een vraag!
Ik ben voor m,n ouwe een pc aan het samenstellen, eindelijk na zoveel jaar besloten toch maar eens een nieuwe te kopen. erg simpel word ermee gewerkt alleen een beetje redelijke pc is wel op z,n plaats.
Echter loop ik een beetje vast. dit is alvast wat ik bij elkaar heb kunnen krijgen.
Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
Voeding: Corsair Builder CX430 V2
Processor: Intel Core i5 2500 Boxed
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2
Harddisk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Optical: Lite-On IHAS124
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5
Ik kan nou niet echt wijs meer worden van alle verschillen qua moederborden etc.
Welke chipset ik nou moet nemen, H67, P67, Z68 etc.
Ik zelf heb eigenlijk altijd alles van Asus gehad, erg tevreden ook maar zijn er meer merken en dergelijke die ik zou kunnen nemen?
Is de i5 ook niet een beetje overkill of eigenlijk toch een slimme keuze, gezien prijs, prestatie.
Iemand een goed advies welke moederbord hier nou bij te nemen.
gezien het feit dat alle BBG's tegenwoordig AMD processoren gebruiken kan ik hier ook niet veel info uithalen helaas:D
Tevens de videokaart? aanrader? of zijn er betere keuzes.
Alvast bedankt voor alle reacties:D
Mensen even een vraag!
Ik ben voor m,n ouwe een pc aan het samenstellen, eindelijk na zoveel jaar besloten toch maar eens een nieuwe te kopen. erg simpel word ermee gewerkt alleen een beetje redelijke pc is wel op z,n plaats.
Echter loop ik een beetje vast. dit is alvast wat ik bij elkaar heb kunnen krijgen.
Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
Voeding: Corsair Builder CX430 V2
Processor: Intel Core i5 2500 Boxed
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2
Harddisk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Optical: Lite-On IHAS124
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5
Ik kan nou niet echt wijs meer worden van alle verschillen qua moederborden etc.
Welke chipset ik nou moet nemen, H67, P67, Z68 etc.
Ik zelf heb eigenlijk altijd alles van Asus gehad, erg tevreden ook maar zijn er meer merken en dergelijke die ik zou kunnen nemen?
Is de i5 ook niet een beetje overkill of eigenlijk toch een slimme keuze, gezien prijs, prestatie.
Iemand een goed advies welke moederbord hier nou bij te nemen.
gezien het feit dat alle BBG's tegenwoordig AMD processoren gebruiken kan ik hier ook niet veel info uithalen helaas:D
Tevens de videokaart? aanrader? of zijn er betere keuzes.
Alvast bedankt voor alle reacties:D