Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samenstelling i5 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 13:21
Hello,

Mensen even een vraag!

Ik ben voor m,n ouwe een pc aan het samenstellen, eindelijk na zoveel jaar besloten toch maar eens een nieuwe te kopen. erg simpel word ermee gewerkt alleen een beetje redelijke pc is wel op z,n plaats.

Echter loop ik een beetje vast. dit is alvast wat ik bij elkaar heb kunnen krijgen.

Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
Voeding: Corsair Builder CX430 V2
Processor: Intel Core i5 2500 Boxed
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2
Harddisk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Optical: Lite-On IHAS124
Videokaart: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5

Ik kan nou niet echt wijs meer worden van alle verschillen qua moederborden etc.
Welke chipset ik nou moet nemen, H67, P67, Z68 etc.

Ik zelf heb eigenlijk altijd alles van Asus gehad, erg tevreden ook maar zijn er meer merken en dergelijke die ik zou kunnen nemen?

Is de i5 ook niet een beetje overkill of eigenlijk toch een slimme keuze, gezien prijs, prestatie.
Iemand een goed advies welke moederbord hier nou bij te nemen.

gezien het feit dat alle BBG's tegenwoordig AMD processoren gebruiken kan ik hier ook niet veel info uithalen helaas:D

Tevens de videokaart? aanrader? of zijn er betere keuzes.

Alvast bedankt voor alle reacties:D

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 13:21
geheugen even afhankelijk van type moederbord natuurlijk:D

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Hier moet je dus zijn...

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
BBG topics is misschien een betere plek om de vraag te stellen.

Als je een H61, H67 of Z68 bord neemt met een hdmi (o.i.d) uitgang kan je de videokaart achterwege laten. Als er alleen een beetje gemaild gaat worden heb je idd ook geen i5 nodig, volgens mij hebben alle s1155 processoren een videochip erop zitten, dus je kan ook een i3 of een pentium variant nemen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke chipset ik nou moet nemen, H67, P67, Z68 etc.
P67: wel overklokken geen onboard video. H67: niet overklokken wel onboard video. Z68: overklokken en onboard video.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien je zelf al aangeeft bekend te zijn met de BBG, denk ik dat je ook wel weet dat je deze vraag zo niet kunt stellen op GoT. Hier is een verwijsbriefje voor je: Best Buy Guide overzichtstopic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.