[Ubuntu 11.04]Geen hardware acceleratie op AMD Fusion APUs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik heb dus sinds kort Ubuntu Natty Narwhal gezet op mijn Sony Y series netbook. Het is gezegend met een AMD Fusion APU, de AMD E-350 (Zacate).
Dit heeft een GPU van AMD, de HD6310.
Ik ondervind nogal wat traagheid bij browsen. Vooral als ik "smooth scrolling" aanzet, wat hardware acceleratie nodig heeft.
Ook is de performance van Flash Player niet denderend. Ik kon 1080p op youtube aan in W7, maar ik heb al moeite met 720p in Linux.

Ik heb dus opgezocht of er hier een fix voor is. Niet kunnen vinden, dus daarom keer ik nu naar GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je de closed source driver geinstalleerd of draai je out-of-the-box?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
Ik heb de propietary drivers van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
volgens mij heeft deze gpu ook geen eigen videomem (alleen shared dacht ik).
Als je zeker weet dat je de fglrx driver gebruikt dan kan het ook gewoon zijn dat deze erg traag is met deze gpu (linux versies van ati's drivers zijn een beetje een rommeltje), of dat misschien vsync dubbel aanstaat, dat laatste zorgde bij mij in unity voor nogal wat interfacelag.

en flash, tja: dat is traag, zeker icm fglrx (ik heb een 4870 en flash draait beter op de oss drivers)

[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 09-10-2011 21:02 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
Het heeft 386MB video memory, maar shared is het 1GB. Ik weet niet waar ik check of vsync dubbel aanstaat?

Maar zo te zien is het dus inderdaad een driver probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Ik heb dezelfde fusion e350 op mijn asus board

Maar ik kom ook niet verder dan 720p Wanneer ik bv een mkv van 1080p probeer af te spelen gaat dit ook niet werken.

Wel jammer

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 18:00
Paksoy schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:30:
Ik weet niet waar ik check of vsync dubbel aanstaat?
Dat doe je zo, eerst installeer je 'CompizConfig Settings Manager', als je dat nog niet gedaan hebt. Dan start je die op, en ga je naar OpenGl, waar je 'Sync To VBlank' uit zet.

[ Voor 11% gewijzigd door thvd op 03-11-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wordt libva eigenlijk ook ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
De AMD drivers die bij 11.04 worden geleverd zijn niet geoptimaliseerd voor de AMD APU's. Omdat er weinig driver updates gedaan worden binnen een ubuntu versie is het waarschijnlijk het makkelijkst om een distro update te doen. Een andere mogelijkheid is om handmatig je APU drivers te updaten. Helaas kan je dan wel eens op problemen stuiten. Bij mij lukte het in ieder geval om met nieuwe drivers 1080p materiaal vloeiend af te spelen op een E350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventueel overwegen om ppa van xorg-edgers te gebruiken als het geen produktie computer is. Overzicht op http://www.ubuntuupdates.org/ppas/87, trouwens niet alleen voor ATI ;)
Pagina: 1