Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:45
Beste medetweakers,

Ik heb gister naar het TV programma woonboulevaar gekeken en hier kwam ik tegen dat ze de gordijnen opende met een iphone, ipod toucn of ipad :) dus ik dahct dat wil ik ook in me slaapkamer :$ haha

Nu heb ik al even op google gezocht voor wat opties, al snel kwam ik redeye tegen opzich niet verkeerd maar ik wil niet die kastjes in elke kamer het liefst gewoon alles draadloos en dan die kleine verbindingsboxjes met een wifi antenne die je ergens ver weg kan stoppen :)

Ik dacht ik kan natuurlijk heel moeilijk gaan doen, maar dit kan je waarschijnlijk zelf ook wel maken.... Ik heb hier thuis nog een klik aan en klik uit liggen dus die zou ik al om kunnen bouwen voor wifi en dan doormiddel van een web app besturen?

Ik ben benieuwd naar jullie ideen voor zoiets, het is de bedoeling dat ik binnenkort ga beginnen met zoon project :), en dan alvast inkopen doen voor motortjes etc voor de gordijnen en klik aan klik uit voor de stopcontacten voor de lampen

Ook zal ik alvast een begin gaan maken aan een mooie webapp met misschien wel de moglijkheid dit extern ergens te hosten, ik krijg ideen :P

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Erg leuk idee, maar uitvoering is niet echt mogelijk lijkt me. Dit kost volgens mij enorm veel tijd om het goed aan te pakken. En waarom zou je zoiets doen als het allang bestaat? Somfy heeft het bijvoorbeeld, en tegenwoordig kun je al die dingen krijgen als aansluiting op Domotica :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
SanderPS3 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:47:
Erg leuk idee, maar uitvoering is niet echt mogelijk lijkt me. Dit kost volgens mij enorm veel tijd om het goed aan te pakken. En waarom zou je zoiets doen als het allang bestaat? Somfy heeft het bijvoorbeeld, en tegenwoordig kun je al die dingen krijgen als aansluiting op Domotica :).
Heb jij toevallig ergens een webshop waar die die kastjes iphone -> stekker of iets om kan zetten liefst met wifi en dat soort zaken ik had gelezen dat X10 ook niet echt stabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Wat bedoel je nou dan? Je wil je iPhone gaan aansluiten op een bestaand systeem of?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
SanderPS3 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:56:
Wat bedoel je nou dan? Je wil je iPhone gaan aansluiten op een bestaand systeem of?
Ik heb nog niks in huis, en wil zoon systeem in huis maken. Het idee was dus om het zelf te doen maar als dit heel erg veel tijd kost dan koop ik zoon systeem om te beginnen wil ik eerst de lampen doen en daarna de gordijnen, ik zoek dus ergens een goedkope oplossing en alles moet met een IOS device aangestuurd kunnen worden ;)

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Je moet wel rekening houden dat je schakel kastjes aan die lampen moet gaan maken en daardoor je huidige (bedrade) schakelaars dus onbruikbaar worden. Tenzij je iets van klik aan klik uit gaat gebruiken. Dat systeem werkt via een HF zendertje. Als je zoiets via je iPhone wilt gaan besturen moet je dus een kastje gaan bouwen waarmee je verbinding maakt via WiFi, dat kastje moet dan een HF signaal naar al je schakelaars gaan sturen. Tenzij je zoiets kant en klaar kan kopen zou ik er niet aan beginnen. Het idee is leuk maar een kastje maken wat dat omzet naar HF is echt moeilijk en je moet heel wat kennis van electro hebben ;). Kijk eens op de website van klikaanklikuit om te kijken wat hun al aanbieden :). Wie weet hebben ze een of andere IP-based omzettertje :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Er zijn van die systemen, dat heet domotica. Zoek eens naar Busch-Jaeger KNX-EIB systemen. Je bent wel gigantisch veel geld kwijt omdat het spul zo duur is en je moet een bussysteem aanleggen, maar dan ben je vrijwel onbeperkt in je mogelijkheden.
Zo even wat in elkaar knutselen, of standaard spul ombouwen naar wifi is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:41

orf

Kijk eens naar dit topic: [howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Daar vind je hoe je de klik-aan-klik-uit afstandsbediening met je computer kunt bedienen. Als je op die computer een webserver draait, kun je met je iPhone schakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je in dit Domotica. Ervaringen en vragen. topic veel meer te weten kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Op de elektrotechniek beurs laatste week stond Berker met een oplossing voor alles. :) geen idee wat het kost, maar het was wel mooi :Y

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:10
Met deze kit kan je 8 relais sturen via je iOS apparaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Llouizzz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:53:
Met deze kit kan je 8 relais sturen via je iOS apparaten :-)
Welke kit :$, de link ontbreekt nog volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 21:18
beetje creatief met een http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardBluetooth en wat relais en je komt er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier al naar gekeken: [AB] Het grote iRule topic
Werkt best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
ik vind de arduino bordjes eerlijk gezegt aantrekkelijker. de klikaanklikuit bordjes zijn allemaal met batterijen gevoed. dat is weer fijn als de battijeren leeg zijn, dan gaat je lampje niet meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 21:18
met die arduino met je wel ALLES zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpelste en imho meest uitgebreide optie is gewoon een domotica systeem met een webserver.

Dan kan je een pagina bouwen voor je ipad, maar ook een voor een iphone etc. etc.

Enige nadeel is kosten (in geld, maar zeker ook in tijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
sjaakwortel schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:34:
met die arduino met je wel ALLES zelf maken.
Zoon bordje heeft toch alleen een terugschakeling? dus ik had dat filmpje met die brievenbus gezien met die relais, dat als die post had een notification op ze iphone kreeg: er is post, maar je kan hem dus ook andersom gebruiken? welk bordje heb ik dan nodig :$ en per nieuw ding wat ik wil aansturen moet ik een nieuw bordje? of kan je meer apparaten op 1 bordje sturen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hoeveel verstand heb je uberhaubt van programmeren en dergelijke? Want als je zo'n project wil maken met arduino heb je heel wat kennis nodig van programmeren + electronica!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:31

Rmg

sebasmac schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Zoon bordje heeft toch alleen een terugschakeling? dus ik had dat filmpje met die brievenbus gezien met die relais, dat als die post had een notification op ze iphone kreeg: er is post, maar je kan hem dus ook andersom gebruiken? welk bordje heb ik dan nodig :$ en per nieuw ding wat ik wil aansturen moet ik een nieuw bordje? of kan je meer apparaten op 1 bordje sturen :$
Dan heb je al een arduino nodig, Een relais, een microswitch, en andere electronica componenten een manier van Arduino -> iphone ( bluetooth, wifi of usb -> pc -> webserver dan iphone ). de knowhow om het (de electronica aansluiten) aan te sluiten.

Dan moet je de arduino nog programmeren (C/Processing) ( en nee dat is niet van hey jullie hebben een scriptje toch, oh dat doe ik erin en, huh het werkt niet, doen jullie het ff )

Waarschijnlijk moet je dan nog iets met een webserver gaan doen (php) en wil je het echt netjes doen zul je nog een app voor je iphone/ipad moeten programmeren
Dan nog evt. een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:10
sebasmac schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:18:
[...]

Welke kit :$, de link ontbreekt nog volgens mij ;)
Ja, idd. Sorry daarvoor! Ik heb het vergeten te plakken :$

Link: http://www.velleman.eu/products/view/?id=377966

Aan de rechterkant zou normaal de iOS applicatie moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Draadloos netwerkje thuis en dan ben je klaar met:
http://samenkopen.net/action/847272
en
http://samenkopen.net/action/506085

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!