Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Onlangs heb ik een Performance MX muis gekocht ter vervanging van mijn oude MX muis (oude model).
Ik heb drie statusledjes waarbij de tekst staat DPI en een afbeelding van een batterijtje.

De ledjes branden wanneer ik hem aan de oplader hang of wanneer ik de muis uit/aan zet.
En de allereerste keer nadat ik windows heb opgestart of als ik langere tijd de muis niet heb bewogen. Verder branden die ledjes niet en kan ik niet de status zien van de accu.

Dit in tegenstelling tot mijn oude muis waar de ledjes altijd wel branden als ik de muis gebruik.

Mijn vraag is of dit klopt of heb ik een "defecte" muis gekocht? Of kan ik dit ergens instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 20:06
Dit klopt inderdaad. Ik heb dezelfde muis, en bij mij branden de ledjes ook niet altijd.

Wanneer je Setpoint installeert kan je ook daar de status van je accu zien. Ook wanneer je accu bijna leeg is zal er langzaam een rood ledje op je muis gaan knipperen (deze blijft wel constant knipperen).

Eventueel kan je nog via Setpoint instellen dat je tussen bepaalde dpi niveaus kan switchen. In dat geval zullen een aantal ledjes kort aan gaan om aan te geven welk niveau je hebt geselecteerd.

Via Setpoint kan je helaas niet instellen dat je ledjes altijd branden om de status van je accu te weergeven. Logitech heeft aangegeven dat ze dit hebben uitgeschakeld om energie te besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door timmie78 op 09-10-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
timmie78 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:09:
Dit klopt inderdaad. Ik heb dezelfde muis, en bij mij branden de ledjes ook niet altijd.
Ze branden misschien 5 seconden en daarna is het dan ook meteen ploef uit. Kan je dit bevestigen dat dit bij jou ook zo is?
Op de oude muis gaan ze langzaam aan en ook langzaam weer uit.

En wanneer branden ze bij jou dan wel?? Of is dat hetzelfde als wat ik in de startpost heb aangegeven?

Fijn om in elk geval al een reactie te hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Mijn draadloze muis brand ook 5 seconden groen als ik hem langer dan een half uurtje niet gebruikt heb. Ik heb geen dpi-switch, maar wel een draadloze (M505). Het ledje wordt idd rood als de batterijen bijna op zijn. Het lijkt me zowiezo niet logisch dat een draadloos apparaat altijd licht geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zo'n Logitech Wave toetsenboard/muis combinatie met een lasermuis erbij waarbij aan de onderkant een groen ledje zit wat alleen aan gaat bij een beweging van de muiscursor. Aan de bovenkant van de muis zit nog een rood ledje wat alleen begint te knipperen wanneer de batterij bijna leeg is. Daarbij heb ik op het toetsenboard een functie-toets zitten waarmee ik de batterijstatus van het toetsenboard kan opvragen d.m.v. een groen/rood ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 20:06
Bij mij doen ze precies hetzelfde als jij beschrijft in je startpost. Ze gaan snel aan, en inderdaad ook vrij snel weer uit.

De ledjes gaan aan als:
  • Je de muis aan zet (dan branden ze enkele secondes, afhankelijk van je batterijniveau)
  • Als je de muis (ca.) 2 minuten niet gebruikt en daarna weer beweegt (dan branden ze enkele secondes, afhankelijk van je batterijniveau)
  • Je de muis oplaadt (ledjes gaan één voor één aan, als de muis helemaal is opgeladen branden ze allemaal continue)
  • Als je DPI verandert (ofwel voorste twee ledjes branden, ofwel de achterste. Na enkele secondes gaan ze weer uit)
  • Als de muis bijna leeg is. Het rode ledje knippert dan langzaam
Op alle andere momenten staan de ledjes uit.

Ik hoop dat het zo duidelijk is ;)
Pagina: 1