Problemen met inloggen op NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217565

Topicstarter
Ik heb sinds kort een NAS in huis gehaald. Namelijk de QNAP 119P+.

Hiervoor heb ik verschillende shares aangemaakt en verschillende users.
Nou heb ik één openbare map, die voor iedereen te bereiken is. Daarnaast heb ik voor iedere user een eigen map aangemaakt.

Het probleem is nu echter, dat wanneer ik deze mappen probeer te bereiken ik een foutmelding krijg.
De mappen bereik ik op de volgende manier:

Via uitvoeren \\NAS\
Vervolgens krijg ik alle shares te zien. Zodra ik een share probeer te openen vraagt die om een username en password.

Als ik hier de juiste username invult of zelfs die van de admin, krijg ik de volgende melding:

\\NAS\sharename is niet toegankelijke. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle verbindingen met de server of gedeelde bron en probeer openieuw.

Echter als ik via FTP inlog krijg ik wel de juiste mappen te zien die zijn toegekent aan de user.

Bij het inloggen op de shares heb ik dit geprobeerd als admin en als NAS/admin, beide zonder succes.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 10:00

Pogostokje

* twiet *

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle verbindingen met de server of gedeelde bron en probeer openieuw.
Heb je dit geprobeerd/nagekeken?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 12:32

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

heb je de gebruikers en mappen goed gedefinieerd en of ze acces hebben of niet, bijv. deny access of read only etc.? Je kunt bij de folders aangeven of iemand de folders de rechten van alle groepen en users definiëren.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:57

allure

Titaan fase 2/3

Als je de username en wachtwoord gelijk maakt met die van je pc`s heb je dan dit probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 12:42
Als je in je Qnap naar de webinterface gaat en dan naar shared folders, dan kun je op elke map klikken op een icoontje van 'Microsoft network' oid. Daar staat soms een IP adres in gedefinieerd, dan heeft alleen dat IP adres toegang. Als je hier bijvoorbeeld in zet: 192.168.1.1** dan krijgen alle ip adressen met die extensie toegang. Dat lostte het bij mij op iig.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:57

allure

Titaan fase 2/3

De default instelling is dat alle adressen toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Even op alle PC's in cmd "net use * delete" doen en opnieuw verbinding maken :)
Pagina: 1