[WIN7] Windows kan installatie niet voltooien, sata raid ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC van een kennis staan welke enige datazekerheid wilde hebben door een raid1 set in zijn PC te pluggen.

Nu gaat het om een PackardBell iXtreme machines met een Intel Sata Chipset welke raid in de bios kan ondersteunen, dus softraid.

Ik heb geprobeerd een recovery DVD van windows terug te zetten na in de BIOS de sata modus op RAID te zetten en een array in de controller aan te maken.

De recovery gaat prima, echter krijg ik na het terug zetten, het instellen van het register de melding:

"De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt installeren" (lekker ABN)

Hiervoor komt nog een melding dat de installatie niet voorgezet kan worden op de hardware, of iets in die trend.

Nu denk ik, vreemd... maar toch dan maar een handmatige installatie doen van Windows 7, installatie gaat super, register instellingen worden gedaan, lijkt allemaal prima te gaan, en wederom de zelfde melding.

Nu lijkt die controller opzich prima te functioneren, of zou deze toch roet in het eten gooien ? Windows start prima op steeds echter wil hij de installatie niet voltooien.

Iemand dit wel eens gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet appart een RAID driver inladen tijdens het instalatie process. download de Intel RAID driver > plaats (uitgepakt) op USB stick, kies tijdens de instalatie voor iets als "drivers van derde inladen" (dit is tijdens de schijf selectie). en nu zou alles goed moeten gaan, maar of dit ook bij een recovery DVD kan kan ik je niet vertellen meestal zorg je ervoor dat je een recovery hebt van "het huidige systeem" otw. dan zitten de drivers er meestal al in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat de disk gewoon gezien wordt tijdens de install en recovery, dus de driver lijkt me prima aanwezig.

Dat vind ik dus vreemd.

Het gebeurt overigens na het services starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De instalatie zou dan vanzelf goed moeten gaan maar ook voor mijn verschillende hardware RAID controllers moet je dat zelf doen ook voor win7 of Vista. vroeger kreeg je bij een systeem een diskette met daarop de RAID drivers kant en klaar maar hoe dat nu gaat weet ik niet. Het is even werk maar moet zeker op te lossen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:08:
De instalatie zou dan vanzelf goed moeten gaan maar ook voor mijn verschillende hardware RAID controllers moet je dat zelf doen ook voor win7 of Vista. vroeger kreeg je bij een systeem een diskette met daarop de RAID drivers kant en klaar maar hoe dat nu gaat weet ik niet. Het is even werk maar moet zeker op te lossen zijn :)
Het is gewoon een onboard waar de HD's worden gezien in de installer.

Nu ik hem om AHCI zet kan hij niet eens installeren op die disken.... vreemd probleem.

edit:
Op Native IDE wel....

Maar dan krijg ik andere errors dat de benodigde bestanden niet geinstalleerd kunnen worden... mhh :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Intel RAID chipset (ICH9 of 10) is eigenlijk een fakeraid.
Als je die zo wil overpluggen zul je op z'n minst IAStor als driver moeten gebruiken.

en van IDE emulation naar AHCI is een kwestie van in je registry de driverservice voor msahci op autostart zetten voordat je die disk kan overpluggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:26:
Intel RAID chipset (ICH9 of 10) is eigenlijk een fakeraid.
Als je die zo wil overpluggen zul je op z'n minst IAStor als driver moeten gebruiken.

en van IDE emulation naar AHCI is een kwestie van in je registry de driverservice voor msahci op autostart zetten voordat je die disk kan overpluggen.
Dat is me bekend, echter bij een nieuwe installatie treed de fout al op... dat is vreemd te noemen als de hele installatie goed gaat en de configuratie niet....
Pagina: 1