Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W7]WMP12 C00D11B1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Windows 7 PC's; een laptop met Windows 7 Professional en een Media Center PC met Windows 7 Ultimate (64bits).

Bepaalde Mp3 bestanden kunnen op de laptop prima afgespeeld worden met Windows Media Player 12, maar op de Media Center PC niet, daar wordt fout C00D11B1 gegenereerd. Het heeft te maken met de ID3Tags, als ik deze verwijder (tip van Microsoft) worden de bestanden wel afgespeeld. In een andere speler (VLC) gaat het afspelen prima zonder dat ik iets met de tags hoef te doen.

Je zult denken: wat is het probleem dan, gebruik dan toch gewoon VLC!
Het probleem zit 'm in het feit dat ik WMC (Windows Media Center) gebruik op deze PC, en die werkt blijkbaar alleen met WMP. In WMC is het hopeloos zoeken als er geen tags aan de geluidsbestanden hangen. Vandaar dat ik de tags dan maar iedere keer wis en handmatig weer aanmaak. (tegenwoordig een handig progje voor gevonden, maar moet toch zelf correcties doen). Het moet toch zo zijn dat de mp3's meteen afgespeeld kunnen worden, net als op de laptop.

Het rare is dat op beide computers Windows Media Player precies hetzelfde is ingesteld, en ook de exact gelijke versie is.
Ik ben hier al behoorlijk lang mee bezig, maar heb tot op heden de oplossing nog niet kunnen vinden. Ik ben het beu om telkens de tags handmatig te wissen en weer aan te vullen. Heeft iemand een idee? Misschien iets in het register veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Misschien had ik de titel anders moeten doen, bijvoorbeeld: Windows Media Player ID3 tag probleem.
Geen idee hoe en of ik de titel kan wijzigen. 8)7