Toon posts:

Systeem eisen CS server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een CS server op gaan zetten maar weet niet wat de minimale systeemeisen zijn voor zo'n server.
Ik weet wel dat Linux het beste OS is om te draaien maar hoeveel geheugen en wat voor proc heb je minimaal nodig? :?

Thanx *D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bij een server is je internetverbinding meer van belang dan je hardware. Zeker als je een dedicated server gaat bouwen.
Daarnaast geldt natuurlijk, hoe meer geheugen en hoe sneller je proc hoe meer spelers erop kunnen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

De howto van Counterstrike-server is wel goed.
Staat ook een stukkie over de minimum specs ("The most important factor in how well your server will run is how fast your connection to the Internet is."), plus veel setup tips..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt waarschijnlijk op de TU in Eindhoven te staan dus de verbinding zal het probleem niet zijn ;)

• Palomar
  • Niet online
je moet wel minstens een P2 hebben. Ik heb hier over het LAN ook wel es een dedicated server gemaakt op een p233mmx. Meteen al een ping van 40 met 2 spelers. En het lagte ook aldoor.
Die server was trouwens gewoon onder win9x.. misschien eist Linux wel weer minder van je hardware..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Onder linux op een p166mmx en 32mb ram heb ik ook eens een CS server gedraait met 6-8 spelers. Dat ging perfect.
Windows 9x is _extreem_ brak in het serveren van spelletjes.
Op Millannium stond eerst een p2 400 ofzo met windows98 quake2 te serveren, maar dat begon al te laggen bij 25 spelers. Daarna hadden ze WindowsNT als server gebruikt, toen ging het lag-vrij tot 90 spelers ofzo.
(Er draaiden van die enorme 64-player levels:))

If it ain't broken, tweak it!

• Macros
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Neem een dual Celeron 550 met 256 meg ram.
Heb je voor een schijntje een super systeem voor een CS-server. Makkelijk 3 CS-servers tegelijk onder Linux!
Heb het zelf ook, draai 2 keer CS en 1 keer TFC.
Voor 1 server heb je minimaal een P2 350 nodig (Celeron is ook goed). Minimaal is 128 meg nodig, maar 192 is veel beter, want soms slurpt een map geheugen en dat zit je zo aan de 120 meg in gebruik, en als hij gaat swappen, dan lag je door de tent :)

Succes, heb je meer vragen, icq of mail me maar.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

ik heb met 12 man op een celeron 433 met 64 mb server gedraait onder linux ging prima alleen wat meer mem bijv 128 mb dat helpt goed.
Pagina: 1