Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goedendag,

Ik ben aan het kijken welk Sim-Only abonnement ik wil aanschaffen. Ik kwam eigenlijk uit bij Telfort. Veel Nederlandse providers blokkeren de functie "Personal Hotspot" in de iPhone. Weet iemand hoe Telfort hier mee om gaat? Überhaupt, hoe gaan de Nederlandse provider hier mee om? Dit is wat ik weet:

KPN: Geblokkeerd;
Vodafone: Geblokkeerd, maar voor 15 euro per maand kan het worden aangezet;
T-Mobile: Geblokkeerd;
Maar ik weet niets over de virtual providers zoals Simyo, Telfort en de anderen. Die informatie is ook niet te echt te vinden online.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij Hi werkt het anders wel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 01:14
Bij telfort werkt het ook.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:54
T-mobile gaat het vanaf 12.10.2011 ondersteunen.. (alleen beschikbaar voor klanten met het iSmart abonnement) Gaat 15 euro extra kosten.
http://blog.t-mobile.nl/n...e-iphone-bij-t-mobile-145

[ Voor 6% gewijzigd door Lars Kremers op 09-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 12:46
Geblokkeerd != niet mogelijk.

Het is veelal dat het vanuit de voorwaarden niet mag, maar in de praktijk wel kan. Het valt ook haast niet te controleren tenzij het met grote regelmaat met grote hoeveelheden data gebeurd.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Keiichi schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:30:
Het is veelal dat het vanuit de voorwaarden niet mag, maar in de praktijk wel kan. Het valt ook haast niet te controleren tenzij het met grote regelmaat met grote hoeveelheden data gebeurd.
Als het verboden is, moeten ze er ook maar voor zorgen dat het ook niet kan. Heb zelf T-Mobile, en daar kan het niet. Toen mijn vrouw mijn oude iPhone kreeg en haar Hi simkaart daar in deed, met internet, kon ik opeens Personal Hotspot kiezen. Heb daar verder niets aan gedaan, geen jailbreak ofzo.

Dus ja, ik kan niet echt zeggen dat ik er dan ook verantwoordelijk voor ben als Hi er blijkbaar geen moeite voor doet om het ook daadwerkelijk te blokkeren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

of ze het ondersteunen of niet, met een jailbreak kan het altijd.. gewoon tetherme via cydia installeren en de originele iOS hotspot functie wordt geactiveerd.. na 1 januari mogen ze ook niet aan DPI doen, dus ze mogen het dan ook niet meer controleren..

Ik heb een t-mobile i150 abonnement (nog uit de tijdperk dat het volledig onbeperkt internet heeft) en ik kan gewoon tetheren :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 09-10-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
True, met een Jailbreak kan het altijd. Ik ga alleen een iPhone 4S kopen, wie weet duurt dat nog lang voordat het te Jailbreaken is.
@Banix: Ah met Telfort werkt het bij jou? Gaaf.

Zelf had ik vroegah altijd T-Mobile met m'n iPhone 3G, daar was het geblokkeerd toentertijd. Het laatste jaar heb ik geen Nederlands abonnement gehad omdat ik in het buitenland was.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 404361 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:52:
of ze het ondersteunen of niet, met een jailbreak kan het altijd.. gewoon tetherme via cydia installeren en de originele iOS hotspot functie wordt geactiveerd.. na 1 januari mogen ze ook niet aan DPI doen, dus ze mogen het dan ook niet meer controleren..
Dat controleren mogen ze nu ook niet omdat dit wel degelijk privacyschending is (dat was de KPN DPI van een tijdje terug niet, volgens hun eigen uitleg). Tot nu toe is er geen reden om aan te nemen dat ze al DPI hebben toegepast.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

Datafeest schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:07:
True, met een Jailbreak kan het altijd. Ik ga alleen een iPhone 4S kopen, wie weet duurt dat nog lang voordat het te Jailbreaken is.
@Banix: Ah met Telfort werkt het bij jou? Gaaf.

Zelf had ik vroegah altijd T-Mobile met m'n iPhone 3G, daar was het geblokkeerd toentertijd. Het laatste jaar heb ik geen Nederlands abonnement gehad omdat ik in het buitenland was.
ik denk het niet, ik had ergens gelezen dat ze al 5 nieuwe exploits hebben gevonden voor het untethered jailbreaken maar dat ze wachten op de release van iOS 5 omdat apple de exploits anders van tevoren al zou kunnen dichten.

Telfort lijkt me sowieso geen goed idee om een abonnement met iPhone bij aan te schaffen, want dan betaal je bij een normaal 200 minuten abonnement + internet al snel 400-500 euro bij en nog eens ongeveer 35 euro per maand, kan je beter een los toestel kopen met sim only erbij (of vodafone/t-mobile waar je tussen de 180-250 bijbetaalt)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 404361 op 10-10-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Zelf heb ik T-mobile met nog een oud onbeperkt internet abbo. Ik gebruik al zeker 2 jaar Pdanet samen met een jailbreak om mijn Iphone om te toveren tot een hotspot, eerst met mijn laptop sinds vorig jaar met mijn ipad, werkt perfect en ik heb nog nooit iets van T-mobile gehoord.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Anoniem: 404361 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 01:26:
[...]

ik denk het niet, ik had ergens gelezen dat ze al 5 nieuwe exploits hebben gevonden voor het untethered jailbreaken maar dat ze wachten op de release van iOS 5 omdat apple de exploits anders van tevoren al zou kunnen dichten.

Telfort lijkt me sowieso geen goed idee om een abonnement met iPhone bij aan te schaffen, want dan betaal je bij een normaal 200 minuten abonnement + internet al snel 400-500 euro bij en nog eens ongeveer 35 euro per maand, kan je beter een los toestel kopen met sim only erbij (of vodafone/t-mobile waar je tussen de 180-250 bijbetaalt)
Dat is goed nieuws :). Ik wil de iPhone sowieso los kopen. Ik heb Sim Only abos met elkaar vergeleken en telfort komt daar goed uit voor de wensen die ik heb (wat is: 400min, 100sms, minimaal 2Mbps, 1GB, geen tmobile netwerk).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Ik zal je het volgende eens vertellen.. Ik heb vorige week een iphone4 (los) gekocht.
Ik heb een abonnement bij Vodafone met een Blackberry abonnement (15 euro p/m)
Dit simkaartje laten knippen en in mijn iPhone gestopt.. Internet werkt goed en de Hotspot functie ook!
Maar ik had naar Vodafone gebeld en uitgelegd dat ik nu een iPhone heb en dat ik "normaal: internet wil. De prijs ging omlaag naar 10 euro p/m. 1 Minuut na het gesprek de Hotspot functie WEG! Ik dus weer gebeld en uitgelegd dat ik de telefoon als modem wilden gebruiken maar dat zou mij 15 euro EXTRA p/m aan kosten. Ik begon te lachen en zei tegen die vent.. geef mij maar weer gewoon de Blackberry internet abonnement terug want daar kon het wel! Die vent reageerde een beetje verbaast maar voerde dit toch in en vertelde mij dat dit 1 werkdag ging duren.(Ik belde zaterdag en maandag was dus de eerste werkdag) Dus ik was weer stomverbaasd.. dat het daarvoor meteen geregeld was maar nu moest ik 1 werkdag wachten.. Maar dat zou dus komen omdat ik nu een prijsUPgrade doe en ik moest nog een of ander bandje inspreken dat ik GEEN nieuw abonnement afsluit, niks verleng bla bla bla. Nou kreeg ik vandaag een sms'je dat Blackberry Vodafone weer was geactiveerd en daar was de Hotspot functie weer! Kan nu gewoon alles met mijn iPhone.. wel een beetje appart dat ik een Blackberry internet abonnement heb maar dit scheelt gewoon 10 euro p/m.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Weird. Het ding van Vodafone is inderdaad dat ze aangeven dat het niet mag zonder extra abonnement van 15 euro per maand.

Ik heb Telfort gebeld, ze geven aan dat het officieel wèl mag, "maar het wordt niet aanbevolen". Whatever ;). Ik ga naar Telfort dus, dan hoef ik ook niet te jailbreaken en heb ik geen gedoe met updaten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Simyo bied ook hotspot aan op de iPhone als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:16
Het nieuwe beleid van T-Mobile: http://blog.t-mobile.nl/n...e-iphone-bij-t-mobile-145

De hotspot wel "inschakelen" indien je er extra voor gaat betalen! :(

Stelletje honden zijn het!

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb Telfort gekozen. Volgens de helpdesk is Personal Hotspot toegestaan, volgens de algemene voorwaarden is dit niet. De meegeleverde Micro-simkaart bij een Sim-only abonnement doet het echter prima met Personal Hotspot.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
KPN is niet geblokkeerd, zowel sim-only (surf&mail, FUB) als standaard abonnement (WEB/XL, datalimiet). Werkt op mijn iphone4 (simlock vrij/iOS5).

[ Voor 52% gewijzigd door Sonnve op 24-10-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
Ikzelf zit met hetzelfde "probleem" (voorkeur gaat ook uit naar Telfort ivm goed bereik *waar ik woon althans*, gunstige *op mijn verbruik af te stemmen* Sim-Only abbo's.

Heb een iPhone 4S... wil de Hotspot functie kunnen gebruiken (niet eens voor internet maar GPS functie naar iPad wil ik kunnen gebruiken!!!

Voor diegenen die het nog niet wisten: http://howto.cnet.com/830...-gps-to-wi-fi-only-ipads/ )

Ik heb gebeld met Telfort.. eerst het 0800 nummer.. die verwezen me door naar een 0900 nummer... toen werd ik doorverbonden naar de iPhone afdeling met als gevolg: "In gesprekstoon"

Dus besloten ze maar een e-Mail te sturen (en tevens Hi & KPN dezelfde toegezonden)

Met als vraag of de HOTSPOT nu WEL of NIET werkt op de iPhone 4(S)... of anders "blokkeren jullie HOTSPOT functie?"

Mocht ik een reactie van de een of de andere partij krijgen laat ik het hier tevens even weten!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
DutchGamer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:52:
Ik zal je het volgende eens vertellen.. Ik heb vorige week een iphone4 (los) gekocht.
Ik heb een abonnement bij Vodafone met een Blackberry abonnement (15 euro p/m)
Dit simkaartje laten knippen en in mijn iPhone gestopt.. Internet werkt goed en de Hotspot functie ook!
Maar ik had naar Vodafone gebeld en uitgelegd dat ik nu een iPhone heb en dat ik "normaal: internet wil. De prijs ging omlaag naar 10 euro p/m. 1 Minuut na het gesprek de Hotspot functie WEG! Ik dus weer gebeld en uitgelegd dat ik de telefoon als modem wilden gebruiken maar dat zou mij 15 euro EXTRA p/m aan kosten. Ik begon te lachen en zei tegen die vent.. geef mij maar weer gewoon de Blackberry internet abonnement terug want daar kon het wel! Die vent reageerde een beetje verbaast maar voerde dit toch in en vertelde mij dat dit 1 werkdag ging duren.(Ik belde zaterdag en maandag was dus de eerste werkdag) Dus ik was weer stomverbaasd.. dat het daarvoor meteen geregeld was maar nu moest ik 1 werkdag wachten.. Maar dat zou dus komen omdat ik nu een prijsUPgrade doe en ik moest nog een of ander bandje inspreken dat ik GEEN nieuw abonnement afsluit, niks verleng bla bla bla. Nou kreeg ik vandaag een sms'je dat Blackberry Vodafone weer was geactiveerd en daar was de Hotspot functie weer! Kan nu gewoon alles met mijn iPhone.. wel een beetje appart dat ik een Blackberry internet abonnement heb maar dit scheelt gewoon 10 euro p/m.
Misschien komt het doordat je hebt gezegd dat je een iPhone hebt. Mijn oude Vodafone abonnement (met los erbij gekochte iPhone) kon prima tetheren. Toen ik een nieuwe iPhone incl abbo heb gekocht bij Vodafone werkte het niet meer.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
Heb inmiddels 1 reactie terug van de verzonden vraagstellingen die ik naar Hi/KPN en Telfort gezonden heb:

Hi,

Bedankt voor je e-mail.

Je geeft aan te willen weten of Hi de mogelijkheid om je IPhone als Hotspot te gebruiken blokkeert.

Ik kan je meedelen dat dit niet het geval is. Hi staat in principe gebruik van het mobiele netwerk op welke manier dan ook toe. Tethering is dus gewoon toegestaan.

Wel is het zoals je zelf al aangeeft zo dat Hi een datalimiet kent. door je toestel als Hotspot te gebruiken zal je deze relatief sneller bereiken. De limiet van Hi Sim Only Internet Extra is 1gG. hiervoor betaal je 14,95 euro p/maand. Eventueel kun je dit voor 5 euro dan nog verdubbelen naar 2 gB. Voor verdere uitleg over de tarieven verwijs ik je graag door naar hi.nl

Groeten van Hi,

Hans
Klantenservice Hi

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• kamerplant
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:41:
Ikzelf zit met hetzelfde "probleem" (voorkeur gaat ook uit naar Telfort ivm goed bereik *waar ik woon althans*, gunstige *op mijn verbruik af te stemmen* Sim-Only abbo's.

Heb een iPhone 4S... wil de Hotspot functie kunnen gebruiken (niet eens voor internet maar GPS functie naar iPad wil ik kunnen gebruiken!!!

Voor diegenen die het nog niet wisten: http://howto.cnet.com/830...-gps-to-wi-fi-only-ipads/ )

Ik heb gebeld met Telfort.. eerst het 0800 nummer.. die verwezen me door naar een 0900 nummer... toen werd ik doorverbonden naar de iPhone afdeling met als gevolg: "In gesprekstoon"

Dus besloten ze maar een e-Mail te sturen (en tevens Hi & KPN dezelfde toegezonden)

Met als vraag of de HOTSPOT nu WEL of NIET werkt op de iPhone 4(S)... of anders "blokkeren jullie HOTSPOT functie?"

Mocht ik een reactie van de een of de andere partij krijgen laat ik het hier tevens even weten!
Mbt gps en personal hotspot. Ik heb het laatst getest op de snelweg. Het lijkt er NIET op dat de GPS van de iPhone wordt gebruikt bij personal hotspot over wifi. De iPhone was prima in staat een locatie te verkrijgen, de iPad niet.

🌞🍃

Pagina: 1