[SLES11] Raid controller installed maar ziet em niet...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Beste mensen,

Ik ben geen linux guru en heb een probleemje met de detectie van mijn Raid controller kaart binnen SLES 11 SP1.

Ik heb nu dus SLES 11 SP1 draaien met SoftRAID, werkt opzich prima maar heb ook een losse RAID kaart geinstalleerd van Adaptec. Adaptec Serial ATA 1420SA om precies te zijn. Netjes de drivers van de website af gehaald die ook voor SLES11 geschikt zouden moeten zijn.

Storage Manager gedownload en die geinstalleerd en is netjes op te starten, alleen ziet hij dus geen controller. Dus ik denk dan moeten we de driver maar installeren want SLES heeft em niet herekend, *.tgz bestand uitgepakt en de juiste *.rpm erbij gepakt en geinstalleerd.

Installatie eindigt in een foutmelding "An internal error has occurred" kijk je naar de details staat er "Installation cancelled by the user" en dat heb ik dus niet gedaan.

Kijk ik in Yast - Software Management, zie ik onder de "Repositories" wel de driver staan...

Wie helpt heetf voor mij een tip of trick om deze kaart aan de praat te gaan krijgen. Alvast bedankt voor jullie info!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38