TV meubel keuze [Mi-Hub Quantum 5.1]

Pagina: 1
Acties:

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 21:57
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een leuk tv meubel en toen kwam ik toevalig deze tegen http://www.mi-hub.co.uk/mihub_quantum_info.php. Mijn vraag is eigenlijk of jullie denken of dit wat is?
Ik ben toevalig ook op zoek naar een nieuw speaker setje (huidige is alweer 10 jaar oud).

Zal niet alles in dat meubel weg trillen?

Ik kan er vrij weinig informatie over vinden, maar ik vindt het persoonlijk ERG gaaf uitzien :P (vooral de witte varriant).

Ik heb vrij weinig verstand van audio, maar ze stellen dat het ook 5.1 kan genereren (maar al het geluid komt toch van de voorkant?)

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Diversity op 09-10-2011 13:59 ]

Verwijderd

Weer zo'n BOSE-achtig gedrocht. Onvoorstelbaar, wat een troep met een mooi leuterverhaaltje er omheen. Het kan zo met Henrik Jan, de vuilnisman mee. Niet kopen dus.

• Diversity
Naar wat verder onderzoek zie ik ook dat je er gewoon extra boxen op kan aansluiten, dus al zou het geen 5.1 zijn. Dan kan ik het alsnog 5.1 maken met eventueel extra speakers?

Enig nadeel is wel dat ik nergens enige ervaring van andere mensen kan vinden van dit product.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Ik heb toch wel een paar vraagtekens bij dat Quantum ding. Op de foto van de achterkant zie je dat je de speakers en subwoofers aan moet sluiten op een versterker, maar ik zie op de unit die er bij zit geen versterkte audio uitgangen zitten. Een losse versterker lost dat probleem op natuurlijk, maar een versterker met een dubbele uitgang voor passieve subwoofers is zeer zeldzaam.

De speakers zijn verder in een 2.2 set-up gezet. Dus één front left, één front right en twee subwoofers. Had er dan ten minste nog één speaker tussen gezet zodat je een 3.2 set-up krijgt, want anders is het idee van een dergelijke muur van speakers ook weg. Maar goed, dat is natuurlijk weer lastiger dan een 2.x set-up. Uit dit geval gaat van je leven geen 5.1 komen, wat ze ook zeggen.

De ingebouwde DVD-speler zou kan alleen Dolby Digital decoderen, want over een ingebouwde DTS decoder wordt niet gesproken. Niet echt heel handig.

Bovenstaande is gewoon puur afgaande op de specificaties. Want als ik puur kijk naar wat je krijgt voor dat geld zou ik het van mijn leven niet in de huiskamer willen hebben. Sterker nog, dan hang ik nog liever een Bose 3-2-1 op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ik222
  • Niet online
Voor het geluid zou ik het in elk geval niet kopen, dan kun je echt veel beter gaan voor eens simpel meubel en een fatsoenlijke 5.1 set. Sowieso ga je vanaf een positie natuurlijk nooit een 5.1 geluid krijgen, dit is gewoon een soort dubbele stereo opstelling waarbij links en rechts ook nog eens behoorlijk dicht bij elkaar staan

Dan wat betreft de mogelijkheden, die zijn zeer beperkt. Zowel wat betreft het aantal aansluitingen als de ondersteunde audio formaten. Als laatste het design is een kwestie van smaak natuurlijk.

Conclusie, voor die prijs kun je op audio gebied echt een veel betere setup krijgen dus ik zou verder kijken naar een los meubel en een losse 5.1 set.

• Diversity
Hmm, ik heb denk ik het hele gebeuren verkeerd begrepen. Ik dacht dat het gewoon plug en play was , als in aansluiten en gaan met die banaan. Echter had ik niet gezien dat je de boxen in het meubel weer moet aansluiten op een versterker (dat is best waardeloos eigenlijk). Dus ik ga inderdaad verder zoeken naar een gewoon meubel en een set :).

Het is dan ook zeker die 750 euro niet waard (al is het nog wel een mooi meubel).

Maar zeer bedankt voor jullie bijdrage! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Diversity op 09-10-2011 16:25 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

We hebben zoiets in de winkel gehad van Sharp meen ik, klonk helemaal niet verkeerd voor een TV meubel :)

niet minder dan standaard cinemasetjes in ieder geval.

Volgens mij zit hier trouwens gewoon een versterking in, 80w ouput in de specs.

[ Voor 20% gewijzigd door mr.paaJ op 09-10-2011 18:21 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Diversity
Haha,

Ben ik nou gek of is dit precies dezelfde alleen voor de helft van de prijs? :P

http://www.mediahomeservi...edia-center-tv-meubel.php

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 23:12

JT

VETAK y0

Lijkt een tikkeltje anders, voorop geen 6 full size woofertjes maar 4 met 2 tweeters ofzo maar verder lijkt het hetzelfde idd.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FeaR
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

JT schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:47:
Lijkt een tikkeltje anders, voorop geen 6 full size woofertjes maar 4 met 2 tweeters ofzo maar verder lijkt het hetzelfde idd.
Op de pagina van de Quantum staat helemaal links onderin ook een foto met twee woofers en één tweeter. Dus dat komt al niet overeen met wat er bovenaan de pagina ziet waar je inderdaad telkens drie woofertjes hebt. Vind het maar een vage boel...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Diversity
Ja ik vindt het ook maar vaag , maar ik heb het doel al laten varen een meubel met speakers erin. Volgens mij werkt het allemaal niet echt (je zou eventueel alleen de center speaker in kunnen verwerken?).

Ik weet wel de reden met die tweeters, ze hebben dat meubel vorig jaar geintroduceert en toen bestond hij inderdaad met de tweeters. Nu hebben ze dit jaar een nieuwe oplevering gedaan en deze bestaat zonder de tweeters (kwam ik toevalig tegen op facebook). Je ziet op facebook ook wel aardig wat foto's van mensen die het ding thuis hebben staan maar 0,0 gebruikerservaring...

Ben ondertussen op zoek naar een mooi meubel waar zo uiteraard mijn nieuwe versterker etc in moet passen :). Binnenkort maar is naar de meubelboulevard.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Het is een niet al te mooie kast, die koop je ook wel bij de IKEA e.d. voor 200 euro.

Voor 300 euro kan je dan 2 (2e hands) vloerstaanders halen en dan heb je een kast met meer ruimte en heb je beter geluid.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 23:12

JT

VETAK y0

Vind de pic van de link in de TS er maar geshopped uitzien eigenlijk.

Je kan natuurlijk ook nog aan het DIYen slaan. Leuke kast voor niet al teveel geld bij de Ikea, dan wat meubelplaten ivm afwerken waar je speakers in verwerkt e.d. Zou je eens kunnen kijken naar een Lack tv meubel oid.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1