Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik zit met het probleem dat mijn downloadsnelheid via wireless enorm traag is.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1525044199.png

Het rare is dat mijn uploadsnelheid wel op een normaal niveau ligt, terwijl het downloaden tot wel 100x slomer is dan normaal. Ik kan nog net websites openen, maar een filmpje op youtube afspelen is niet te doen.

Ik heb van alles geprobeerd: Bedraad werkt prima, zowel direct op de router als zonder router. De router is gereset naar factory defaults en heb deze los gehad van het stroomnet. Ik heb de channels waarop hij uitzendt aangepast zonder resultaat. Alle computers / laptops hebben bij draadloos gebruik last (XP, Vista, Windows 7). Kabels heb ik vervangen zonder resultaat.
Waar het dus op neer komt is dat echt alleen download snelheid bij draadloos gebruik is.

Type router: Netgear WNDR 3300.

Heeft iemand nog enig idee wat te doen? Hij valt helaas buiten de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan eens proberen DD-WRT te installeren op de WNDR3300. Op dit moment lijkt het echter meer op een storingsbron in je buurt. Heb je al eens geprobeerd te forceren op b/g in plaats van Wireless-N? Heb je iets aangepast onlangs?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
Ik heb al geprobeerd om alleen om b/g uit te zenden. Dit maakt geen verschil met n.
De router is inderdaad verplaatst, maar heb ook getest in de oorspronkelijke setting/plaats en helaas geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ook geen verbetering als de laptop bij de router zelf staat?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
Nee, geen verbetering. Ik vind het rare vooral dat het uploaden wel normaal gaat, maar het downloaden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eens DD-WRT. Daarmee kan je onder andere ook de TX-power aanpassen (om zo met meer of juist minder vermogen uit te zenden). Het heeft daarvoor wel goed gewerkt? Misschien is je 2.4GHz radio brak.
Kan je eens een test uitvoeren op 5GHz?

[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-10-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar als de laptop naast de router al niets helpt, gaat het aanpassen van de TX power ook niet helpen schat ik zo in.
Misschien wel voor de laptop direct naast de router, maar dan houdt het evenwel weer snel op, omdat het er voor nu op lijkt dat er een forse storingsbron is ergens.

Aan de andere kant, de upload speed is wel goed. En dat is dan weer uiterst vreemd. Als er al zo'n forse storingsbron is, moet de upload er ook last van hebben.
Dat maakt weer dat ik ga denken aan de router cq de client(s). Misschien een nieuwe virusscanner, firewall oid geinstalleerd?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb ooit eens last gehad van een gelijkaardig probleem op een WRT54G en dat lag aan een radio die teveel ruis veroorzaakte. Daar hielp het om de TX-power lager te zetten (daarom ook mijn suggestie). Moet er wel bij vertellen dat de router in kwestie niet lang daarna alsnog de geest gaf, maar tijdelijk hielp het wel :)

Virusscanner/firewall o.i.d is ook een goede mogelijkheid. Het moet alleszinds op alle clients worden gebruikt, aangezien alle clients last hebben van het probleem. Misschien kan de TS eens proberen met een LiveCDtje of een ander apparaat (zoals smartphone/tablet) dat geen Windows draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
Wat ik verwacht is dat de 2,4GHz zender zijn beste tijd heeft gehad. Het is echt deze aansluiting (5GHz kan ik helaas niet testen). Ook ligt het niet aan Windows/firewall aangezien dit eigenlijk van het een op het andere moment is gekomen en het niet werkt op 3 laptops en 2 android telefoons. En heb verder ook geen instellingen gewijzigd.

Dat DD-WRT ken ik niet, maar zal me daar eens in gaan verdiepen. Misschien dat dat als uiterste poging nog succes heeft en anders maar gaan kijken naar een nieuwe router.

Edit: Reactie Netgear:
Netgear geeft aan dat hij waarschijnlijk kapot is. Omdat hij buiten de garantie valt, wil men indien ik de bon nog heb kijken wat mogelijk is om deze om te ruilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchrevenge op 10-10-2011 16:39 ]

Pagina: 1