Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

rundll32.exe probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Na het welkom scherm van Windows 7 krijg ik gelijk een melding of ik rundll32.exe wil uitvoeren, omdat het schadelijk kan zijn. Ik heb een keer op ja gedrukt, waarna ik bij de volgende boot weer dezelfde melding kreeg. Tevems was er ook opeens virus op mijn pc (daarvoor niet). Nadat het virus succesvol verwijdert was (nog een volledige scan gedaan waarmee niks was gedetecteerd met anti maleware bytes) kreeg ik weer een vraag of ik rundll32.exe wild uitvoeren. Dus ben ik weer bij het begin...
Snapt iemand dit? Op hardware.info kunt u zien wat ik bij het opstarten krijg. (Ik snap het oploaden van afbeeldingen hier niet)
http://nl.hardware.info/f...l32.exe-bij-opstartscherm

Alast bedankt,
Martin Kamminga

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
in de map:

C:\Users\** Gebruikersnaam **\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\statup

staat dit bestand. Verwijder deze en je zal de melding niet meer krijgen.

Je kan hem ook verwijderen uit:

start menu --> alle programma's --> opstarten

Edit:

Wel raar dat je dit op 2 forum's post |:(

[ Voor 9% gewijzigd door hhoekstra op 09-10-2011 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik krijg geen melding meer! :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat *is* je virus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Hmm, hoe zal ik dat verwoorden?
Het is iets met regels, eigen inzet en onderzoek, en een goede startpost...

Verwijderd

Topicstarter
Karloe schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:51:
[...]

Hmm, hoe zal ik dat verwoorden?
Het is iets met regels, eigen inzet en onderzoek, en een goede startpost...
Ik heb al geprobeerd te zoeken naar een opplossing, maar ik niks vinden en ik wist ook niet hoe je zoiets voormuleerde in het engels, want dat kan ik niet zo goed. Sorry als ik je met mijn topic heb geïrriteeerd.
Hier zijn forums toch voor?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Wat alt-92 zegt is dat het bestand wat je verwijderd hebt een virus was.

Deze werd dus telkens gestart bij het aanzetten van de pc. Toen jij eenmaal op ja geklikt had kreeg het virus toestemming om te installeren.

Jij hebt toen het virus verwijderd maar het bestand wat het virus op je pc gezet had stond nog steeds in je opstarten map.

Duidelijker kan ik het niet maken :-)

Verwijderd

Topicstarter
hhoekstra schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:57:
Wat alt-92 zegt is dat het bestand wat je verwijderd hebt een virus was.

Deze werd dus telkens gestart bij het aanzetten van de pc. Toen jij eenmaal op ja geklikt had kreeg het virus toestemming om te installeren.

Jij hebt toen het virus verwijderd maar het bestand wat het virus op je pc gezet had stond nog steeds in je opstarten map.

Duidelijker kan ik het niet maken :-)
Oh ok, dankjewel. Best wel logisch... |:(
Pagina: 1