Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webwinkel gestart: nu statistieken leren lezen en gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Hoi,

recentelijk zijn wij met een webwinkel gestart zoals hier te lezen is: startende webwinkel draadje

Ondertussen hebben we de displayruimte/magazijn zo goed als klaar.
De website is al redelijk op de rit; zie *knip*
Waar ik in ieder geval nog wel aan wil werken is een banner bovenin, die moet nog wat beter gaan smoelen en 2/3 oneliners krijgen met onze USP's.

Reactie''s / kritiek is welkom.

Waar ik vanuit mijn rol me nu druk om blijf maken is traffic genereren met als doel conversie. (aankoop produkt)

Al mee bezig:
- Via Linkedin reeds een nwe rol aangemeten en enkele update's gepost.
- twitter voor korte reactie's vooral betrekking op nieuwsberichten omtrent social media en duurzaam speelgoed.
- facebook update's waarmee ik connectie's laat weten wat ik aan het doen ben.

De cijfertjes.
Wat betekenen de eerste gegevens na een week wat ik uit Analytics kan halen:
97 Bezoeken
632 Paginaweergaves
6,52 Pagina's/bezoek
36,08% Bouncepercentage
00:01:59 Gem. tijd op site
90,72% % nieuwe bezoeken

Pagina's
Paginaweergaves
% paginaweergaves
/
121 19,15%
/houtenspeelgoed
45 7,12%
/BanBao
33 5,22%
/Webwinkel-Page-155740/Over-ons.html
25 3,96%
/keukentje-winkeltje
23 3,64%

Waar zitten de uitstapmomenten; ook belangrijk denk ik:
97 bezoeken zijn beëindigd vanaf 28 pagina's:
1.
/ 49 121 40,50%
2.
/Webwinkel-Page-153922/Voorwaarden.html 4 14 28,57%
3.
/Webwinkel-Page-155740/Over-ons.html 4 25 16,00%
4.
/website/index.php?ProductCategory=638169&Index=2 4 7 57,14%
5.
/Webwinkel-Category-603534/Parkeergarage-Gebouwen.html3 11 27,27%
6.
/Webwinkel-Product-6508365/Set-vrachtwagens.html 3 13 23,08%
7.
/houtenspeelgoed 3 45 6,67%
8.
/jongensspeelgoed 3 5 60,00%
9.
/Uitdeel-kadootjes 2 8 25,00%

Resultaat tot nu toe 1 bestelling. Persoonlijk denk ik dat dit nou niet overdreven veel is Of zie ik dit verkeerd?

Graag je reactie's; graag in ieder geval aandacht voor:
- toegankelijkheid / overzichtelijkheid, ook voor senioren.
- indien je meer cijfers nodig heb voor analyse dan even vermelden.
- tips voor bovenste banner; hoe overleef ik eerste 10 seconden.
- waarom stapt 40% reeds bij de homepage uit.
- diversen.

Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door MueR op 09-10-2011 12:02 . Reden: Link verwijderd ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik vind het een beetje vreemd dat je hier komt vragen om je cijfers te duiden. Kun je niet beter een website zoeken of een boek halen over dit onderwerp? Genoeg literatuur over te vinden, en eenduidige antwoorden zijn moeilijk te geven zo.

En het is fijn als je een concrete vraag stelt, in plaats van 'graag je reactie op diversen' enzo, dat schiet niet op. :) De enige concrete vraag waar ik wat mee kan is: waarom stapt 40% reeds bij de homepage uit, en dat zijn vragen waarop makkelijk een antwoord te vinden is op het web, zelfs in de handleiding van Google Analytics zelf (ik neem aan dat je die gebruikt). Gewoon even de term 'bounce percentage' in Google mikken, dan krijg je al genoeg antwoorden. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• the noise
@ TerraGuy
Ik heb inderdaad de algemene materie al in een eerder moment doorgenomen en reeds aan gewerkt.
Nu wil ik van generiek naar specifiek deze site.

@edit van MueR: de link is er dus uit; vragen om een reactie om een banner hoeft dan ook niet meer maar ik kan de post ook niet meer editten :) Excuus als ik policy overtreden heb,

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:12
10 seconden ? Zoveel tijd krijgt een website bij mij niet. Max 3 en het enige wat ik zie is een lap text.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Ik denk dat de vraag die belangrijker is dan "wat zien anderen in jouw stats" vooral is; wat wil je uit jouw stats halen? Dan kan je gaan kijken of je dat uberhaupt wel meet of kan meten. Stats zijn vooral nuttig om in grote lijnen te bekijken en trends in waar te nemen dus ik denk niet dat het handig is om uit één snapshot te veel conclusies te proberen te trekken.
Als ik naar jouw vragen kijk denk ik dat het misschien handiger kan zijn om een paar bekenden (maar wel in de doelgroep) te vragen en samen naar jouw site te kijken. Probeer dan niet te veel te vertellen en vooral te leren hoe zij jouw site zien. Probeer dan te achterhalen of dat past bij wat jij probeert uit te stralen. Kijk vervolgens achteraf in de stats of verbeteringen die je doorvoert gewerkt hebben.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
the noise schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:01:
Wat betekenen de eerste gegevens na een week wat ik uit Analytics kan halen:
http://www.google.com/support/conversionuniversity/
Waar zitten de uitstapmomenten; ook belangrijk denk ik:
http://www.kaushik.net/av...revisited-top-exit-pages/
- indien je meer cijfers nodig heb voor analyse dan even vermelden.
Zie reactie samo, het gaat om trends. Na een week kun je geen trend herkennen.
- waarom stapt 40% reeds bij de homepage uit.
Na een week etc.. Los daarvan, voor wat context: http://blog.kissmetrics.com/bounce-rate/

Cogito ergo dubito

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 15:58
the noise schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:01:

Resultaat tot nu toe 1 bestelling. Persoonlijk denk ik dat dit nou niet overdreven veel is Of zie ik dit verkeerd?
Shop x heeft een conversiepercentage van 3%, shop y heeft een conversiepercentage van 0,3%. Hier is dus niets over te zeggen.

• the noise
In ieder geval bedankt voor de kritische noot; heb ik opgepakt.
Wat wel aardig is dat met frequente update's in de juiste mediakanalen onze website met het zoeken op houten speelgoed reeds met een dubbele vermelding op de eerste pagina is gekomen. Niet verwacht:)

De getallen heb ik momenteel even gelaten voor wat het is; druk met social media in te zetten. Denk hierbij aan informatievideo's en 'spelenderwijs' video's.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Je kunt misschien ff wachten met conclusies trekken uit de cijfers, maar je kunt wel alvast beginnen met een correcte inrichting, zoals in GA een profiel voor ongemodificeerde cijfers, een testprofiel en een masterprofiel (waar je bijv. jezelf uit de stats filtert). En het correct taggen met campagneparameters voor verkeer uit bronnen waar je controle over hebt (zoals bedrijfsaccounts op social media, advertenties, e-mailmarketing). En internal search tracken. Enzo.

Cogito ergo dubito

Pagina: 1