Toon posts:

'Stopcontact' met telefoon en internet aansluiting in één

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de meterkast een modem met telefoon en internet aansluitingen. Eén van mijn computers staat in de woonkamer, vlakbij een telefoon 'stopcontact' (wandcontactdoos?). Op dit moment is het telefoon 'stopcontact' aangesloten op de modem en heb ik een losse netwerk kabel langs de muur liggen voor het internet. Ik heb twee vragen:
  1. Bestaan er 'stopcontacten' met een telefoon en een internet aansluiting, zodat ik op dezelfde plek mijn computer en mijn telefoon kan aansluiten? Telefoonaansluiting hoeft niet zo'n aansluiting te zijn met 4 gaten, maar mag ook aansluiting met enkel het dunne kabeltje zijn.
  2. Is het lastig om een netwerkkabel door de bestaande buis voor de telefoonkabel te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54

SeatRider

Hips don't lie

1. Ja die bestaan
2. Dat is niet moeilijk. Gewoon de nieuwe kabel bevestigen aan de oude en hem erdoor trekken

Let wel dat je voor ethernet officieel alle 8 de aders van de cat5 kabel hoort te gebruiken. Voor telefoon heb je dan een tweede kabel nodig. Maar als je maar tot 100mbit hoeft te gaan schijnt het met 4 aders ook te kunnen, en dan heb je er 4 over voor het telefoonsignaal.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
punt 2 gaat prima. vaak is zo'n leiding gewoon pvc. heb ik hier ook.

punt 1 weet ik niet. zoek eens bij bouwmarkten of speciaalzaken op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon een 2 x RJ45 (UTP) wandcontactdoos nemen. Over RJ45 kun je namelijk ook gewoon telefoonsignaal laten lopen ;)

Kabel erdoor trekken aan de oude kabel zou als het een normale PVC buis is geen probleem moeten vormen.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 09-10-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26

Onbekend

...

Je moet alleen aan het 4-aderigesnoer wat van de telefoon af komt de bestaande connector eraf knippen, en een RJ45-connector er aan knijpen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:44:
Ik zou gewoon een 2 x RJ45 (UTP) wandcontactdoos nemen. Over RJ45 kun je namelijk ook gewoon telefoonsignaal laten lopen ;)
Hoe kan ik een telefoon dan aansluiten aan een utp wandcontactdoos? Dan heb ik (na de contactdoos) weer iets van een omzetkabeltje nodig, of ik moet aan het uiteinde van mijn telefoon een breed stekkertje monteren. Vind ik allebei niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet je hoe zo'n ding heet en waar ik die kan kopen? (heb je een linkje o.i.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Onbekend schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:46:
Je moet alleen aan het 4-aderigesnoer wat van de telefoon af komt de bestaande connector eraf knippen, en een RJ45-connector er aan knijpen.
Nee dat hoeft niet. De telefoonstekker past prima in een RJ45 connector.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:49:
[...]
Weet je hoe zo'n ding heet en waar ik die kan kopen? (heb je een linkje o.i.d.?)
De Gamma oid verkoopt ze gewoon, zowel opbouw als inbouw.

[ Voor 28% gewijzigd door SeatRider op 09-10-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoek naar een wall-outlet 2x RJ45. Dat is een inbouwstopcontact met 2x een RJ45 uitgang. Aan de ene kant sluit je alleen oranje(wit) en groen(wit) aan, en aan de andere kant sluit je alleen het blauwe aderpaar aan. Het bruine hou je over.
In de meterkast zul je een stuk ommanteling van de kabel af moeten strippen zodat je het oranje en groene aderpaar naar je router kunt leiden, en je blauwe paar naar je telefoon aansluitpunt.
Zoiets krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/home-cinema-building-diy/124513d1244980547-av-wall-plates-dscf0473.jpg
In bijvoorbeeld de linkse aansluiting maak je je netwerkaansluiting, hier steek je ook je netwerkkabel in. In de rechtse sluit je dan alleen je blauwe aderpaar aan. Zodra je hier de RJ11/12 connector van je telefoon in steekt maakt die verbinding met de 2 middelste aders en je telefoon werkt. Zo heb ik dat hier thuis ook gedaan met de aansluiting van de printer en telefoon. Werkt perfect.

Edit @ Onbekend: als je slecht contact hebt knijp je even een RJ45 connector erop. Zorg dan wel dat de 2 middelste aders worden gebruikt!

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjezz op 09-10-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26

Onbekend

...

SeatRider schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:54:
[...]

Nee dat hoeft niet. De telefoonstekker past prima in een RJ45 connector.
Mijn ervaring is dat zoiets meestal slecht contact maakt, alhoewel hij wel goed blijft zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Onbekend schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:56:
[...]

Mijn ervaring is dat zoiets meestal slecht contact maakt, alhoewel hij wel goed blijft zitten.
Dat is mijn ervaring niet. Sterker, het kabelmodem wat ik nu heb heeft voor de telefoonaansluiting ook gewoon een RJ45 gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet in een RJ45 aansluiting inderdaad gewoon een RJ11 connector kunnen stoppen, al kan je natuurlijk ook gewoon een kabe knijpen met aan een kant Rj11 en de andere kant RJ45. Overigens zou ik het wel even netjes doen en twee aparte kabels trekken, dus niet de aderparen van een enkele kabel splitsen. Vooral omdat je netwerkaansluiting anders altijd beperkt blijft tot 100Mbit.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 09-10-2011 11:11 ]

Pagina: 1