Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ik heb hier een pc staan die niet meer wil opstarten in windows XP. Zodra die opstart komt er 2x windows XP Pro te staan, er zijn dus 2 XP's geinstalleerd. Ik krijg vervolgens +/- 3 seconden de tijd om een van die 2 te selecteren. Vervolgens kan ik kiezen voor: Veilige modus, laatst bekende configuratie en windows normaal starten. Wanneer ik 1 van deze kies herstart de pc.
Het maakt dus niet uit wat ik kies, de pc blijft herstarten.

Ik heb geprobeerd vanaf een windows XP CD (home & pro) op te starten, dit gaat tot dusver goed, maar zodra die alle bestanden bij langs is gegaan op de cd, herstart die gewoon weer. Ik kan dus niet kiezen voor : Windows installeren, Repareren etc.

Vervolgens heb ik de harde schijf in een andere pc gehangen en opgestart, hetzelfde probleem blijft. Nu heb ik hem gewoon opgestart en de harde schijf als 2e schijf gemaakt. Ik kan dus nu wel bij de gegevens, maar nog steeds niet booten vanaf die harde schijf. Wel heb ik nog gecontroleerd op fouten (rechts klik op partitie en controleren op fouten), maar dit haalde ook niks uit.

Ik heb dus al vanalles geprobeert, maar tevergeefs omdat die bij alles opnieuw blijft opstarten. Heeft iemand enig idee wat nu te doen, want ik ben een beetje ten einde raad. Of weet iemand eventueel een programma (zoiets als Ccleaner) om de schijf te controleren en repareren op foute clusters etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Je Windows XP cd in je computer doen en daarme opstarten --> kies voor je computer herstellen (R) meende ik.

Log hier in met administrator en voer de volgende commando's uit:

fixboot
fixmbr

reboot en probeer het nu eens opnieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
hhoekstra schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:35:
Je Windows XP cd in je computer doen en daarme opstarten --> kies voor je computer herstellen (R) meende ik.

Log hier in met administrator en voer de volgende commando's uit:

fixboot
fixmbr

reboot en probeer het nu eens opnieuw ;)
Zoals ik dus al zei, R (Repareren) kan ik niet kiezen. De pc is dan alweer opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Blueflame_Core schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:36:
[...]

Zoals ik dus al zei, R (Repareren) kan ik niet kiezen. De pc is dan alweer opnieuw opgestart.
Ow dacht dat je de installatie ging uitvoeren ;) omdat je zei dat hij bestanden ging kopieren.

Bij het opstarten F8 kiezen voordat Windows probeerd te starten. Vanuit dit menu kiezen voor "Automische herstart bij foutmeldingen uitzetten (of zoiets)"

en dan checken wat de fout is :)

[ Voor 3% gewijzigd door hhoekstra op 09-10-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

via fabrikant een progje op cd branden en dan je HDD testen.

Wat verder overblijft is een heel verhaal om de zooi aan de praat te krijgen, maar ook dan is het niet gegarandeerd dat je alle gegevens behoud.

Ik vermoed dat dit uitdraait op schone instal van Windows

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dan was ik waarschijnlijk wat onduidelijk. Zodra ik de windows cd er in doe kan ik kiezen voor f6 (voor niet-raid o.i.d.) voor f2 (systeem herstel) -Ook al geprobeert en lukt ook niet- , vervolgens gaat die dingen scannen van de cd en zou je normaliter moeten kunnen kiezen voor Windows Installeren en Kies R. Dit geeft die dus niet weer.

Ik probeer nu de cd op te starten vanaf de primaire boot schijf, dan te kiezen voor R en dan de andere partitie in te voeren in MS Dos om vervolgens fixboot en chkdsk uit te voeren. Weet niet of dit gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Flame17 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:42:
via fabrikant een progje op cd branden en dan je HDD testen.

Wat verder overblijft is een heel verhaal om de zooi aan de praat te krijgen, maar ook dan is het niet gegarandeerd dat je alle gegevens behoud.

Ik vermoed dat dit uitdraait op schone instal van Windows
Kan ik inderdaad ook nog even proberen. Een schone windows install zal ook niet meevallen omdat ik niks kan selecteren vanaf de windows cd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
Zie mijn tweede post en kijk even welke foutmelding je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
hhoekstra schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:09:
Zie mijn tweede post en kijk even welke foutmelding je krijgt.
Sorry, had ik al geprobeerd. Herstart gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet met de installatiecd starten? Als je eenmaal in die installatie zit kun je je windows gaan repareren. Eventueel met een Windows 7 cd.
Als je daar zo ver komt dat je een command schermpje naar voren kunt halen moet je idd fixmbr (of iets dergelijks) invoeren zodat je boot.ini bestand wordt hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Kan je niet gewoon via die andere computer de harde schijf formateren en het dan opnieuw proberen te installeren? Gewoon weer zoals hij vanaf de frabiek komt, en dan even op een andere harde schijf de bestanden opslaan. Ik heb er niet veel verstand van, maar dat leek me het meest logische...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@Bartjezz, nee lukt niet, was het maar waar. Misschien dat het wel lukt vanuit windows en dan CMD starten, vervolgens de partitie letter opgeven van de probleem-hdd en zo dan fixmbr etc opgeven. Of dit kan ga ik zo proberen.

@Martijn2008, ja dat kan, maar wil het graag eerst zo proberen op te lossen, jouw optie is de laatst optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
je kan ook met Hirensboot cd starten en vanaf daar een fixmbr proberen.

wat zie je eigenlijk als je de pc opstart volgens normale modus ... komt er nog een windows logo inbeeld of gaat hij daarvoor al herstarten ?

[ Voor 50% gewijzigd door diehard889 op 09-10-2011 11:41 ]

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
diehard889 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:39:

wat zie je eigenlijk als je de pc opstart volgens normale modus ... komt er nog een windows logo inbeeld of gaat hij daarvoor al herstarten ?
Nog nooit van gehoord! Maar ziet er goed uit, zal het zeker even proberen als de andere stappen niet werken.
diehard889 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:39:

Nee zie geen windows logo, gaat daarvoor al herstarten.

[ Voor 30% gewijzigd door Blueflame_Core op 09-10-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
ik vermoed dat windows nog even heel snel een blue screen geeft..

wat je nog kan proberen is met die hirens boot cd staren naar de window PE (windows live van cd)
vanaf daar even proberen de minidumps uit te lezen (evt met bluescreen view van nirsoft.net)

default staan ze hier c:\windows\minidump\minidump.dmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al een andere CD geprobeerd? Of de CD in een andere PC? Dan weet je of het aan de CD ligt of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@Diehard zal later vanmiddag even aan de slag met Hirens bootdisc, hij is nu nog schijfcontrole aan het doen.

@Cptchaos ik heb meer cd's geprobeerd, daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
Blueflame_Core schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:11:
@Diehard zal later vanmiddag even aan de slag met Hirens bootdisc, hij is nu nog schijfcontrole aan het doen.
is goed, wat ook nog een optie is, even kijk in het boot.ini bestand op de c:\ (of waar je installatie van windows staat )
mogelijk dat daar een verwijzing naar schijf\partitie niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
"The bios is not fully ACPI compliant"

Zou dit ook de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn?

Ik heb even op die Hirens bootdisc gekeken, maar weet niet echt waar ik zijn moet om in DOS te geraken en bijv. fixmbr uit te voeren :).

*/ Laat nu even memorytest 86+ draaien.. weet niet wat normaal is maar hij is nu op bijna 15% en heeft 150 000 errors... |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Blueflame_Core op 09-10-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dan denk ik dat daar je probleem zit... Probeer eens met je geheugen apart als dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
Blueflame_Core schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:00:
Ik heb even op die Hirens bootdisc gekeken, maar weet niet echt waar ik zijn moet om in DOS te geraken en bijv. fixmbr uit te voeren :).
kan via de Dos programs daar moet hij ergens tussen staan (weet zo uit mijn hoofd niet onder welk kopje)

maar dat je geheugen fouten geeft is wel een mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Waar komt deze pc vandaan en had hij altijd al keuren.......en wat is je plan met de pc.

Wil je gewoon dat ding weer draaiend hebben of zit er belangrijke meuk op de HDD

Een clean instal van Win XP lukt dus ook niet?

En memtest dat tig errors aangeeft is ook niet goed.

Zet eens even de specs verder neer van dat apparaat.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou geloof dat het opgelost is, voel me een beetje dom. Het was wel degelijk het geheugen. Alle 3 de modules er uit gehaalt, een voor een er weer ingestopt, en bij de laatst start die mooi in windows op! Dankzij de memorytest op Hirens bootdisc :). Ik dacht altijd dat als er iets met het geheugen is die toch wel een melding geeft op welke manier dan ook, niet dus.

Hoe dan ook ontzettend bedankt voor jullie meedenken mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Blueflame_Core schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:40:
Nou geloof dat het opgelost is, voel me een beetje dom. Het was wel degelijk het geheugen. Alle 3 de modules er uit gehaalt, een voor een er weer ingestopt, en bij de laatst start die mooi in windows op! Dankzij de memorytest op Hirens bootdisc :). Ik dacht altijd dat als er iets met het geheugen is die toch wel een melding geeft op welke manier dan ook, niet dus.

Hoe dan ook ontzettend bedankt voor jullie meedenken mensen!
Neen, alleen als je het geheugen er niet in hebt gaat je moederbord piepen....is je geheugen defect kan je dit soort fratsen tegenkomen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ok wist ik niet. 2 van de 3 zijn sowieso niet defect, heb ik er gewoon weer ingestopt (misschien wat stoffig o.i.d.) de derde zal ik er ook weer in zetten. Ik ga in ieder geval weer verder met andere zaken :), nogmaals bedankt iedereen.
Pagina: 1