Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik heb gisteren 2 keer een 23" monitor gekocht, het is de LG IPS236. Nu het probleem als ik de monitor met VGA (met VGA-->DVI converter) of DVI aansluit gaat hij op de POWER SAVE MOVE, i.v.p mijn bureaublad of iets dergelijks te laten zien. Daardoor lijkt het of mijn computer op stand-by staat, maar dit is niet waar want als ik nu mijn oude HP17" aansluit via VGA en een VGA-->DVI converter dan doet dat scherm het wel.

Voor het aansluiten van de LG monitoren gebruik ik de bijgeleverde kabels. Nu zou je misschien denken de hele aansluiting werkt niet, maar als ik met VGA (zonder converter) op mijn laptop aansluit kan ik wel het scherm dupliceren of uitbreiden. Dus dan zou het aan de software van mijn computer liggen, maar waar? OF is het iets anders?

Als er geen kabel in het LG-beeldscherm zit dan krijg ik de waarschuwing CHECK SIGNAL CABLE, logisch want er zit geen kabel in, maar dit is dan toch een andere waarschuwing dat als de kabel wel verbonden is met de monitor en de computer. Gelukkig heb ik nog een HDMI kabel liggen en heb ik éém vam de monitoren verbonden met de HDMI kabel, en dit werkt uitstekend. Ik heb ook even de andere geprobeerd en die werkt net zo goed.

Oké nu wordt het nog gekker, windows 7 ziet wel 2 beeldschermen (1 met DMI en 1 met DVI) en ik kan dus het ene beeldscherm uitbreiden met het andere. Als dan iemand verbind via TeamViewer dan ziet hij/zij wel de uitbreiding van dat grote beeldscherm. Ook kan ik zelf vensters laten "verdwijnen" door het naar het andere beeldscherm te verplaatsen. Dus het beeldscherm wordt wel herkent, toch?

Nu nog wat informatie of mijn computer, het is een zelfbouw en bevat de volgende onderdelen.
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN781N€ 11,95€ 11,95
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,45€ 16,45
1Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition€ 108,50€ 108,50
1Scythe Kaze Master 5.25€ 26,50€ 26,50
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 66,90€ 66,90
1OCZ Vertex 3 120GB€ 170,99€ 170,99
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 151,20€ 151,20
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 936,47

Mijn videokaart heeft dus, maar 1 HDMI aansluiting en me moederbord heeft er ook nog 1. Er is mij afgeraden om het ene beeldscherm aan te sluiten op me moederbord en de andere op mijn videokaart. Dus wat moet ik doen? Zou een HDMI-DVI kabel werken? Of moet ik iets ergens aanpassen door drivers te installeren, zodat de bijgeleverde DVI kabel ook werkt.

Over driver gesproken er zit een CD in de dozen van de monitors die heb ik in me computer gedaan. En als ik dan instaleer drivers ISP236 HDMI, ISP236 Digitaal of ISP236 Analoog klik dan krijg ik bij de drie gevallen allemaal de zelfde melding process aborted, ofzoiets en dan krijg ik weer de keuze welke driver ik wil instalren.

De driver van de videokaart zijn denk ik up to date, want ik heb gister via Steam een update gedaan, ik kreeg wel een foutmelding, maar toen ging ie verder met de installatie en aan het eind stond er: "Er hebben zich fouten voor gedaan tijdens de installatie", maar het scherm om je videokaart te beheren, het Catalyst Control Center, ziet er nu wel anders uit.

Een vriend van mij zij dat het zou kunnen liggen dat de resolutie niet goed is ingesteld, maar nadat hij heeft gekeken via TeamViewer kwam hij tot de conclusie dat het toch wel goed is ingesteld. Nou alvast bedankt voor de reacties en ik hoop dat ik alles verteld heb wat jullie misschien nodig hebben.

Als je denkt de oplossing te hebben, mag je ook zelf even een kijkje nemen via TeamViewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Op een andere computer, een oude HP, doet het scherm het ook met DVI. Maar ik heb geen VGA op mijn videokaart, maar wel op mijn moederbord. Ik ga dinsdag een HDMI-DVI kabel halen, en dan ga ik het daarmee proberen, ik laat het jullie wel weten. Alleen wie is jullie? Weet ik niet... Er heeft nog niemand gereageert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Je hebt een heel verhaal getypt maar eerlijk gezegd kom ik er geen wijs uit wat nu eigenlijk het probleem is, en ik alleen eruit begrijp dat je op 1 scherm geen beeld hebt.

Als eerste vraag ik mij af hoe je via je Steam account de beeldschermdrivers wilt gaan upgraden want Steam heeft daar echt niets mee te maken. In jou geval is het een Radeon 6870 videokaart en moet je in elk geval bij www.amd.com zijn.

Dan qua aansluiting, neem ik aan dat beide monitoren dvi hebben en je videokaart ook 2 x dvi aansluitingen heeft en je het beste dan beiden monitoren op dvi kan aansluiten. Als je 1 monitor op hdmi zet moet je opletten of je niet toevallig de verkeerde dvi poort op je videokaart gepakt hebt want 1 van de 2 dvi poorten zit gekoppeld aan je hdmi poort.

Kortom gezegd, je kan dus niet 2 x dvi en 1 x hdmi gebruiken en dus 3 monitoren op die manier aansluiten omdat 1 dvi poort altijd met hdmi gedeeld word. Uitzondering is dat de displayport wel gebruikt kan worden voor een 3de monitor maar dan alleen met een actieve adapter van displayport naar dvi/hdmi.

Dat iemand je 2de beeldscherm via Teamviewer niet ziet is normaal en dat ie toevallig alleen het 2de scherm ziet ligt aan je instellingen en je dus het 2de scherm blijkbaar als hoofdscherm ingesteld hebt. Dit alles kan je via Catalyst instellen en de schermen omwissellen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Heel lullig, maar heb je al geprobeerd de juiste source in te schakelen op de monitors?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Is het niet zo dat je VGA -> DVI doet, en de DVI DVI-D (digital) is, want VGA is analoog, dat gaat niet samen :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je met hdmi aansluit doet hij het wel--> welke hdmi, die van het moederbord of van de videokaart.

Ik begin te vermoeden dat de of de oude videokaart op het modederbord niet goed is uitgescahkeld en hij die driver gebruikt, (wat zou verklaren dat de driver update niet goed gaat), BIOS instelling?

een andere mogelijkheid is dat de videokaart niet genoeg stroom krijgt ,beide 6pins power aansluitingen op video kaart aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.ninjalane.com/images/sapphire-6950/power_conn.jpg

En wat bedoel je met VGA -> dvi ? vga uit signaal van de pc naar dvi in? dat zou wel heel raar zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:00:
Ik begin te vermoeden dat de of de oude videokaart op het modederbord niet goed is uitgescahkeld en hij die driver gebruikt, (wat zou verklaren dat de driver update niet goed gaat), BIOS instelling?
Bij de P8H67 moederboarden met Sandy Bridge kan je zelfs de onboard videokaart niet uitschakelen omdat er namelijk geen onboard videokaart op zit. Vaak word e.e.a. verward met ook de vorige i serie cpu's waarbij de videochip in de cpu zelf zit en dus niet meer onboard op het moederboard zelf.

Bij de Z68 boarden is het zelfs zo dat de videochip in de cpu met SLI of Crossfire samenwerkt met de externe videokaart en je dus beiden tegelijk kan gebruiken. Het maakt dan bij deze boarden dan zelfs niet uit of je je monitor op de onboard dvi/hdmi aansluit of op de dvi/hdmi aansluiting van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Roel1966 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:06:
[...]

Bij de P8H67 moederboarden met Sandy Bridge kan je zelfs de onboard videokaart niet uitschakelen omdat er namelijk geen onboard videokaart op zit. Vaak word e.e.a. verward met ook de vorige i serie cpu's waarbij de videochip in de cpu zelf zit en dus niet meer onboard op het moederboard zelf.
dus dan heb je een aparte videodriver nodig die hybrid mode ondersteund, waarschijnlijk te downloaden bij de fabrikant van het moederbord? (ik ga nu echt raden... want ik heb hier geen ervaring mee....) O-) Dat steam niet de goede detecteerd zou me niks verbazen,

Topic starter kan dus ook de videoaansluiting op het Mobo proberen ipv van die van de videokaart? ???

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 09-10-2011 21:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
leuk_he schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:16:
[...]

dus dan heb je een aparte videodriver nodig die hybrid mode ondersteund, waarschijnlijk te downloaden bij de fabrikant van het moederbord? (ik ga nu echt raden... want ik heb hier geen ervaring mee....) O-) Dat steam niet de goede detecteerd zou me niks verbazen,

Topic starter kan dus ook de videoaansluiting op het Mobo proberen ipv van die van de videokaart? ???
De videochip die in je cpu zit staat buiten je moederboard en is een Intel videochip dus logischerwijze moet je die ook bij Intel downloaden ( zie onderstaande link ). Verder heb ik het even nagekeken maar ook je H67 board ondersteund dus multi gpu support hetgeen betekent dat je inderdaad 1 van de monitoren via je moederboard kan aansluiten.

http://downloadcenter.int...9&LineId=3310&FamilyId=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Oke, blijkbaar dus nog niet duidelijk genoeg geweest. Ik wist niet dat 1 van de 2 DVI poorten gedeeld wordt met HDMI aansluiting, dus weer wat nieuws geleerd, waarvoor dank :D Ik heb net de HDMI poort van me videokaart geprobeerd, maar die werkt niet (ik heb niet gereboot, dat is toch niet nodig?)

Ik wilde eerste beide schermen via DVI aansluiten, maar dat kon werkte helemaal niets. Ik ga morgen nog een aantal opties proberen mogelijke combinaties, maar volgens mij heb ik al wel alleen 1 scherm via DVI aansluiten geprobeerd en dat werkt dan ook niet (als ik heb geprobeert) Met BIOS instellingen heb ik niet zoveel ervaring mee, maar ik ga morgen wel even kijken of ik iets kan vinden.

Steam kan check op drivers toch? Links boven klikken op STEAM en dan op CHECK FOR VIDEO DRIVER UPDATES daardoor heb ik nu een ander Catalyst scherpje (ziet er moderner uit)

Bedankt voor de reacties...

edit: Oke even een update ik heb net 2x me pc gereboot. Nu krijg ik bij het opstarten me rechterscherm te zien (DVI) (+de ander zwart) en me bureaublad komt daarna dan op het linkerscherm (HDMI) (+de ander zwart). En ik heb met WIN-toets + P toch echt op uitbreiden (dupliceren werkt ook niet) Dus nu switch ie tijdens het opstarten van het ene naar het andere scherm, nooit tegelijker tijd. Ik heb nu de andere DVI aansluiting gebruikt.

En dat van het BIOS kan ik niet vinden, staat dat in de gebruikershandleiding ergens uitgelegd?

[ Voor 23% gewijzigd door martijn2008 op 09-10-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
martijn2008 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:53:
Oke, blijkbaar dus nog niet duidelijk genoeg geweest. Ik wist niet dat 1 van de 2 DVI poorten gedeeld wordt met HDMI aansluiting, dus weer wat nieuws geleerd, waarvoor dank :D Ik heb net de HDMI poort van me videokaart geprobeerd, maar die werkt niet (ik heb niet gereboot, dat is toch niet nodig?)

Steam kan check op drivers toch? Links boven klikken op STEAM en dan op CHECK FOR VIDEO DRIVER UPDATES daardoor heb ik nu een ander Catalyst scherpje (ziet er moderner uit)
Nogmaals, de drivers NIET via Steam gaan update en downloaden via www.amd.com waar je vanzelf wel driver download ziet staan. Vervolgens ga je binnen Catalyst je schermen instellen en dus niet via Windows zelf met uitgebreid bureaublad bijvoorbeeld.

En verder beide dvi poorten gebruiken en werken die niet zoals je zegt dan is er echt iets mis met je videokaart want dit is de normale manier voor het werken met 2 monitoren. Maar sterk heb ik het vermoeden dat die drivers die je via Steam hebt laten installeren de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Ik heb de driver van mijn videokaart gedeinstaleerd. Daarna de HDMI kabel vervangen door een DVI want:
Roel1966 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 02:16:
En verder beide dvi poorten gebruiken en werken die niet zoals je zegt dan is er echt iets mis met je videokaart want dit is de normale manier voor het werken met 2 monitoren. Maar sterk heb ik het vermoeden dat die drivers die je via Steam hebt laten installeren de oorzaak zijn.
Daarna computer herstarten nou schermen blijven zwart en omdat ik toch graag iets wil zien als ik aan het computeren ben heb ik de HDMI kabel weer aangesloten. En gelijk weer beeld. Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd, maar dan via de AMD website ik krijg verder alles het zelfde te zien als toen ik via Steam had gedaan. Krijg ook weer een fout melding en ook weer krijg ik het zelfde Catalyst scherm te zien.

Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable 64bit
Eindstatus:Mislukt
Versie van item:10.0.30319
Grootte:

En het scherm dat op de DVI is aangesloten doet nou nog steeds het zelfde, dus niet het bureaublad laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Wat je eens moet nagaan is of alle hardware wel werkt. Je schermen heb je gehad. Nu nog de uitgangen. Dus even een scherm op HDMI en testen of er beeld uit komt (de andere niet aansluiten dus)
Vervolgens een scherm op DVI en nogmaals testen.

Verder is HDMI, DVI + extra's. Er zit dus geen actieve converter achter de HDMI kabel om het "signaal" om te zetten.

Dan nog je software issues. Als je je drivers niet kunt updaten, of visual C++ niet kunt installeren, kun je helemaal nergens van op aan. Fix dat dus eerst voordat je over niet werkende schermen begint :)

Drivers update je niet met steam. Drivers update je via de website van AMD/ATI. Microsoft software update je via de microsoft website. Komen daar foutmeldingen in, google de foutmelding eens... Enkel een "mislukt" gaat 'm niet worden schat ik.

Mocht je toevallig een tweede harde schijf hebben met een klein beetje extra vrije ruimte, zou je ook even je huidige windows-schijf af kunnen koppelen en een nieuwe (tijdelijke) windows er op gooien. Gewoon een tijdelijke installatie. Dan kun je alle huidige softwareproblemen uitsluiten. Kost waarschijnlijk minder tijd dan de hoeveelheid tijd die je er nu al ingestoken hebt.

En sluit de schermen aan via beide DVI poorten. (ik neem even voor het gemak aan dat je 2 schermen gaat gebruiken?)

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 10-10-2011 15:13 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Als ik een VGA scherm met een VGA-DVI converter aansluit op de DVI aansluiting van me videokaart doet dat scherm het gewoon, dus dan zou er ook niets mis moeten zijn met de aansluiting van me videokaart. Ik heb het hier wel over een ander scherm oud HP 17" met alleen VGA. Dus mag je hier uit concluderen dat de DVI van het scherm het niet goed doet? Eigenlijk ook niet denk ik want voor dat het bureaublad van Windows7 verschijnt krijg je wel wat op dat scherm te zien. Dus wat is dan de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

De DVI aansluitingen op je videokaart bestaan eigenlijk stiekem uit twee verschillende aansluitingen. DVI-D en VGA. De 4 pinnetjes aan de zijkant van de connector zijn voor de analoge signalen (VGA), de drie rijen pinnetjes voor DVI. Dit klopt niet helemaal en is sterk versimpeld. Wil je meer info, zie dan voor het volledige verhaal de wikipagina van DVI.

Je videokaart gebruikt andere logica voor het sturen van beeld over de analoge uitgang van je DVI poort.

Enfin, probeer anders dit eens: link en vertel ons eens welke drivers je gebruikt.

Download dus even GPU-Z en typ even de inhoud van het "driver version" balkje over. De installer van AMD/ATI bestaat namelijk uit verschillende onderdelen. En bij een foutmelding wordt niet automatisch weergegeven welk onderdeel de foutmelding bevat. Het kan dus zijn dat de Catalyst control center prima geinstalleerd is, maar de display driver niet.

Bovendien, heb je al gechecked of beide digitale DVI uitgangen functioneren?

edit: zo aansluiten dus, met DVI kabels:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3lr9McFmyfcNlWBTbonIPh42/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 10-10-2011 17:05 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
wat moet ik met deze link Guided Help: Dual monitor setup is easy in Windows 7!
daar staat alleen hoe WIN+P werkt maar dat weet ik allang.

en over dat plaatje... Als ik 1 scherm aan wil sluiten met DVI krijg ik ook niets te zien, dus waarom zou ik er dan 2 proberen (heb ik overigens wel gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/548/videokaart.gif

En volgens mij lezen sommige mensen niet alles wat ik hier opschrijf, want ik heb al verteld wat ik werkend heb gekregen aan de DVI aansluiting, met de VGA converter, dus moet je maar even terug lezen. En me BIOS scherm laat hij wel zien op beide schermen, alleen bij het windows welkom deuntje als het bureaublad wordt geladen, dan gaat het beeldscherm van DVI uit, maar HDMI blijft aan. Alleen het scherm met HDMI dat staat nu in het overzicht van Catalyst, eerst stond er wel 2 schermen in dat overzicht, maar nu ik dat opnieuw heb geinstaleerd ben ik dat kwijt...

[ Voor 40% gewijzigd door martijn2008 op 10-10-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Er schreef iemand hier ergens al een opmerking of je wel gekeken hebt in het menu van je monitoren of die op de goede ingang staan. Als jij namelijk zowel een vga als dvi of hdmi aansluiting op je monitor hebt dan kan het best zijn dat de monitor bv standaard op hdmi staat en dan moet je hem handmatig op de dvi ingang zetten.

Ook heb je vaker bij de menu-instellingen van de monitor dat de ingangsselectie op automatisch staat maar dat wil nog wel eens de mist in gaan. Althans dat is mijn ervaring hierbij en daarvoor kan je het beste die ingangsselectie handmatig op de juiste ingang zetten die je gebruikt en in jou geval op dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ten eerste is de "hulp" die je hier krijgt gratis. Ten tweede staat er bijzonder veel tekst. Ik doe dit niet professioneel. Ik krijg hier dus niet voor betaald. Als jij met een probleem zit en toevalligerwijs twee maal dezelfde vraag moet beantwoorden, dan beantwoord je liever twee maal dezelfde vraag.

Dan nog wat, je haalt een hoop dingen door elkaar. Je hele verhaal is absoluut niet duidelijk. Tenminste, voor ons niet. Wat heb je waar op aan gesloten, wat werkt, wat niet. Stop het anders in een tabelletje of op een andere overzichtelijke manier.

De "VGA --> DVI" converter die je in de TS opnoemt wordt door mij geïnterpreteerd als een kastje dat een analoog signaal in een digitaal signaal omzet.
Dan kom je ook nog aan met "VGA zonder converter" waar ik de draad dus helemaal kwijt ben.

Al met al maak je het er allemaal niet duidelijker op en wordt het voor mij dus ook moeilijk om in te schatten in welk nivo ik reply's moet typen. Hoe bekend ben je met de hardware en software, begrijp je de terminologie of is het verstandiger wat meer wiki links neer te gooien.

Vrij simpel, dit is niet mijn probleem. Ik doe dit out of the goodness of my heart. Als TS met een issue zul je dus per definitie meer energie hierin moeten steken dan de mensen die reply's geven.

Dan nog wat dingetjes:
Als je bios scherm, op beide schermen afgebeeld wordt, betekend dat, dat beide DVI uitgangen, hardwarematig, niets mankeren. Er vanuit gaande dat je de digitale uitgang gebruikt (DVI --> DVI kabel)
Het is dus een software issue. Dit betekend prutswerk. Check dus ook even of je schermen voorkomen in je device manager (apparaatbeheer).

En je moet wezen in je catalyst control center voor alle multi monitor opties. De catalyst drivers zijn vrij recent (2011, september release). En waarschijnlijk gaat het mis als je 11.10 erop wil gooien.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Oke sorry, converter is misschien niet helemaal het goede woord. Ik heb het even gegoogled en blijkbaar is een adapter een beter woord. Ik bedoel dus dit ding: Afbeeldingslocatie: http://www.dynamods.com/images/uploads/DVI-I%20Male%20naar%20VGA.jpg En die pijl die ik gebruikte is inderdaad onzin, omdat ik het kijk vanaf het beeldscherm en dat is natuurlijk, maar relatief.

En ik had al 2 keer de zelfde vraag beantwoord, maarja je hebt wel gelijk... Ik moet jullie dankbaar zijn voor jullie hulp en dat ben ik ook, alleen liet ik dat niet goed blijken. En alles in een tabel zetten was inderdaad wel een goed idee geweest achteraf gezien, had je beter eerder kunnen zeggen, maar bedankt voor de tip als er dan nog zoiets is met super veel mogelijkheden :D

Ik denk dat ik het, maar opgeef aangezien ik nu een DVI-HDMI kabel erbij hebt gekocht, en dat wel werkt, dus ik heb 1 HDMI-HDMI kabel en 1 DVI-HDMI kabel, waarvan de HDMI kant in de monitor zit en DVI in de videokaart. Dus blijkt maar weer dat me DVI aansluiting op me PC gewoon goed is. Eerst deed hij het ook 1 maar met VGA-DVI waarbij VGA in monitor en DVI in PC, maar dat was een andere poging die ik eerst deed, en nadat ik me reboot deed werkte het niet meer.

Maarja ik ben blij, alleen ik denk wel dat de monitor niet helemaal goed, is dus misschien ga ik nog even terug naar de MyCom afhaalpunt (Correct) Ik weet niet of dat zo makkelijk kan, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

O, nog één puntje er werd gesuggereert dat je drivers niet kan updaten via Steam, nou blijkbaar kan dat dus wel, zoals ik al had verteld, want ik krijg gewoon de zelfde foutenmeldingen en het zelfde resultaat.

O nog één opmerking over die DVI dinges, als ik een monitor met DVI in me PC stop, dan hoor je wel een Windows geluidje, alsof er iets is aangesloten. Volgens mij wordt het weer onoverzichtelijk, maarja nogmaals bedankt doeiiii

[ Voor 6% gewijzigd door martijn2008 op 11-10-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
Roel1966 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:32:
Er schreef iemand hier ergens al een opmerking of je wel gekeken hebt in het menu van je monitoren of die op de goede ingang staan. Als jij namelijk zowel een vga als dvi of hdmi aansluiting op je monitor hebt dan kan het best zijn dat de monitor bv standaard op hdmi staat en dan moet je hem handmatig op de dvi ingang zetten.

Ook heb je vaker bij de menu-instellingen van de monitor dat de ingangsselectie op automatisch staat maar dat wil nog wel eens de mist in gaan. Althans dat is mijn ervaring hierbij en daarvoor kan je het beste die ingangsselectie handmatig op de juiste ingang zetten die je gebruikt en in jou geval op dvi.
Je kan niet op de monitor zelf iets verandere aan input, alleen als er al beeld is, maar dat is er niet want het beeldscherm gaat altijd op stand-by als ik een DVI kabel erin stop. Ik haal wel altijd de andere kabels eruit, leek me wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

martijn2008 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Je kan niet op de monitor zelf iets verandere aan input, alleen als er al beeld is, maar dat is er niet want het beeldscherm gaat altijd op stand-by als ik een DVI kabel erin stop. Ik haal wel altijd de andere kabels eruit, leek me wel logisch...
Volgens de handleiding kun je met knop 5 de bron selecteren.
http://www.lg.com/nl/comp...itoren/LG-led-IPS236V.jsp

(Wanneer er twee of meer invoer signalen aangesloten
zijn, kan u een invoer signaal naar uw wens kiezen (DSUB/
DVI/HDMI). Wanneer er slechts een signaal
aangesloten is, zal het systeem automatisch de
standaardinstelling D-Sub kiezen
.)

[ Voor 19% gewijzigd door Zer0 op 11-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
martijn2008 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:31:
Dat kan dus wel op een heel simpele manier namelijk je zet je monitor even uit met de powerknop en direct erna zet je de monitor weer aan en druk je op de menu toets. En voor zover ik nu kan beoordelen ligt het toch echt aan de bron ingang aangezien je nu via hdmi wel signaal krijgt.

Technisch gezien MOET je dan ook gewoon via DVI signaal krijgen omdat het hdmi en dvi signaal hetzelfde is met als uitzondering dat via hdmi ook audio word meegezonden. Bijna zou ik zeggen van probeer het nog eens een keer uit ondanks dat het nu werkt via hdmi maar je dan wel voor een volgende keer weet wat je moet doen.

Die z.n. vga/dvi adapters wat je liet zien heten officieel genders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Roel1966 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:24:
[...]
Die z.n. vga/dvi adapters wat je liet zien heten officieel genders !
Je bent in de war met gender changers, verloopstukjes die gebruikt worden om van een female een male aansluiting te maken (en andersom), en dat zijn die adapters niet.
(Wikipedia: Gender changer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Zer0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:27:
Je bent in de war met gender changers, verloopstukjes die gebruikt worden om van een female een male aansluiting te maken (en andersom), en dat zijn die adapters niet.
(Wikipedia: Gender changer)
Bij een dvi/vga gebeurd hetzelfde als bij b.v. female naar male verloopstukje, omdat namelijk alleen het analoge signaal in een andere connectorvorm gegoten word. Aan het signaal zelf word namelijk in dit geval niets veranderd omdat alleen het analoge gedeelte van dvi gebruikt word.

Bij bv een actieve display adapter naar hdmi of dvi zit er een stukje electronica tussen en dan heet het inderdaad geen gender meer maar een adapter en dat is correct.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 11-10-2011 18:55 ]

Pagina: 1