Ik zit met een probleem... Ik heb thuis een paar laptops die allemaal via Oops! Backup hun backups maken naar mijn NAS.
Ik heb al verschillende scripts geprobeerd met verschillende variaties, maar die slagen er allemaal niet in om een netwerkschijf aan te maken en daarop aan te melden. (kan helaas niet zonder wachtwoord erop)
Het gaat om een Netgear Stora als NAS en Windows 7 Professional en Ultimate waarvan de backups gemaakt moeten worden.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder het UAC helemaal uit zetten, maar daar ben ik geen voorstander van.
Dit script het ik gebruikt als begin, maar dit werkt al nieteens...
@echo off
net use * /delete /yes
net use x: \\stora\xxxxx
En als het werkt, moet ik met een gebruikersnaam en ww aan kunnen melden.
Windows zelf heeft wel een functie dat de netwerkschijven bij opnieuw opstarten opnieuw gemaakt moeten worden, maar dit werkt voor geen meter...
Please help??
Edit: foutje in syntax...
Ik heb al verschillende scripts geprobeerd met verschillende variaties, maar die slagen er allemaal niet in om een netwerkschijf aan te maken en daarop aan te melden. (kan helaas niet zonder wachtwoord erop)
Het gaat om een Netgear Stora als NAS en Windows 7 Professional en Ultimate waarvan de backups gemaakt moeten worden.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder het UAC helemaal uit zetten, maar daar ben ik geen voorstander van.
Dit script het ik gebruikt als begin, maar dit werkt al nieteens...
@echo off
net use * /delete /yes
net use x: \\stora\xxxxx
En als het werkt, moet ik met een gebruikersnaam en ww aan kunnen melden.
Windows zelf heeft wel een functie dat de netwerkschijven bij opnieuw opstarten opnieuw gemaakt moeten worden, maar dit werkt voor geen meter...
Please help??
Edit: foutje in syntax...