Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logonscript netwerkschijf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zit met een probleem... Ik heb thuis een paar laptops die allemaal via Oops! Backup hun backups maken naar mijn NAS.
Ik heb al verschillende scripts geprobeerd met verschillende variaties, maar die slagen er allemaal niet in om een netwerkschijf aan te maken en daarop aan te melden. (kan helaas niet zonder wachtwoord erop)
Het gaat om een Netgear Stora als NAS en Windows 7 Professional en Ultimate waarvan de backups gemaakt moeten worden.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, waaronder het UAC helemaal uit zetten, maar daar ben ik geen voorstander van.
Dit script het ik gebruikt als begin, maar dit werkt al nieteens...

@echo off
net use * /delete /yes
net use x: \\stora\xxxxx

En als het werkt, moet ik met een gebruikersnaam en ww aan kunnen melden.
Windows zelf heeft wel een functie dat de netwerkschijven bij opnieuw opstarten opnieuw gemaakt moeten worden, maar dit werkt voor geen meter...

Please help?? }:|

Edit: foutje in syntax...

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Komt ook omdat de syntax is "net use x: \\stora\xxxxxx"
Hoe dat met gebruikersnaam zit weet ik niet. Is het niet makkelijker gewoon de schijf toe te voegen via "deze computer"? Dat zou dan ook na een reboot hersteld moeten worden (moet je wel het boot script uitschakelen, anders wordt de schijf weer verwijderd door "net use * /delete /yes")

• Bartjezz
Klopt, heb ik ook zo in script, is iets fout gegaan met plakken, die syntax is goed.
Ik heb al verschillende keren geprobeerd in windows de schijf aan te maken, dit gebeurd dan wel, maar bij de volgende keer opstarten is de schijf gevlogen...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45
Wat doet
NET USE x: \\stora\xxxxx /USER:stora\Bart /SAVECRED *
?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Ik gebruik al jaren het volgende:

code:
1
net use x: "\\pathto\folder" VULHIERWACHTWOORDIN /USER:"VULHIERGEBRUIKERIN"

Werkt zowel onder xp, vista als windows 7 :)

• Bartjezz
Ik heb het nu op 1 of andere manier voor elkaar gekregen dat mijn netwerkschijf wordt onthouden bij opnieuw opstarten, alleen moet ik nu steeds een keer mijn naam+ww invoeren :S Is hier iets voor dat dit onthouden wordt?? (bij eigenschappen zie ik niets staan van naam+ww....)

• fl1p
zie mijn bericht hierboven...

• Bartjezz
Geprobeerd, werkt niet...

• fl1p
Ben je de aanhalingstekens niet vergeten? Die moeten er ook staan...
Bij mij werkt dat script alleszins super :)

• Bartjezz
Gekopieerd en geplakt, werkt niet... helaas! Je hebt toch gewoon een logon.cmd/bat bestandje in je Opstarten map gezet, of hoe heb ik dat??

• fl1p
Inderdaad, bij mij is het een .bat, in de opstarten-map...

• Bartjezz
Raar, nog eens geprobeerd, maar werkt nog steeds niet fatsoenlijk...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

skateflip schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:35:
Inderdaad, bij mij is het een .bat, in de opstarten-map...
Het moet soweiso een .cmd zijn :)
Als ik me niet vergis kun je ook alleen .cmd gebruikem om als administrator te runnen, maar dat weet ik niet zeker.
verder: Zet eens een @pause als laatste commando in je scriptje en start het eens normaal op. Dan weet je iig of de boel goed gemount wordt.
Wat ook nog kan is dat het script eerder start dan dat de netwerkverbinding tijdens het opstarten klaar is. Windows is tegenwoordig sneller dan een netwerkkaart, zeg maar :P

In dat geval kun je een commando als sleep (dat is w2k3, w7 heeft dat niet maar zal ongetwijfeld iets anders hebben, GoT to the rescue?) gebruiken om je batchbestand wat te vertragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

NET USE X: \\computernaam\naamgedeeldemap /persistent:yes /user:inlognaam wachtwoord
of
NET USE Y: \\192.168.1.110\naamgedeeldemap /persistent:yes /user:inlognaam wachtwoord
of
NET USE Z: \\LAPTOP\NETWERK /persistent:yes

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
The Eagle schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

Het moet soweiso een .cmd zijn :)
Als ik me niet vergis kun je ook alleen .cmd gebruikem om als administrator te runnen, maar dat weet ik niet zeker.
verder: Zet eens een @pause als laatste commando in je scriptje en start het eens normaal op. Dan weet je iig of de boel goed gemount wordt.
Wat ook nog kan is dat het script eerder start dan dat de netwerkverbinding tijdens het opstarten klaar is. Windows is tegenwoordig sneller dan een netwerkkaart, zeg maar :P

In dat geval kun je een commando als sleep (dat is w2k3, w7 heeft dat niet maar zal ongetwijfeld iets anders hebben, GoT to the rescue?) gebruiken om je batchbestand wat te vertragen :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off
:start
ping -n 1 <NAS NAME/address>
if %errorlevel% == 1 (
goto fail
) else (
NET USE bla bla bla
exit
)
:fail
echo Not connected to network, retrying...
goto start

kan een oplossing zijn. en een fixed ip instellen versnelt ook het verbinding maken

ik had eerst een mooiere oplossing maar kan er nu even niet op komen :P

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1