Synology DS211J erg traag binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240646

Topicstarter
Goedemorgen deze morgen :-)

Ben sinds enige tijd eigenaar van de synology DS211J in combinatie met 2x 20ears 2TB schijven van Western digital.

Opzicht werkt alles goed maar zodra ik er iets natoe wil kopiëren vanuit mijn pc of laptop is dit super traag. Ik haal amper 200kb/s

Ik heb al van alles geprobeerd met firewall en poort instellingen maar het word maar niet sneller. Ook met mijn macbook is het erg traag. Kan niet eens een divx bestandje streamen.

Alles is aan elkaar verbonden via een D-link dir 655 router.

Iemand een suggestie wat er mis kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

porten en firewall heeft er natuurlijk niets mee te maken, tenzij je op de een of andere manier die D-link aan de WAN zijde heb geprikt.
Zit alles in hetzelfde subnet?

Is die Synology soms net geinstalleerd en is hij nog van alles aan het indexen (foto's ofzo)?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja alles zit in hetzelfde subnet.

Synology draait al ruim 2 maanden. tot nu toe alleen gebruikt om foto`s op te slaan. Dan heb je natuurlijk minder last van de lage snelheid. maar met wat grotere bestanden valt het nu wel op.

Heb de synology ook voorzien van de nieuwste firmware. En de schijven staan in raid 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:18

Cybje

First Post!

Werk je altijd via Samba/CIFS, of heb je het ook al eens via NFS of FTP geprobeerd? Je maakt neem ik aan wel gebruik van een wired LAN, niet wireless?

Ik weet niet hoe bekend je bent met Linux, maar als je er iets vanaf weet, zou je eens met SSH op de Synology kunnen inloggen en zo een bestand kopieeren, met het 'time' commando erbij. Dan weet je hoe snel het is gegaan en kun je kijken of het probleem netwerk-gerelateerd is, of dat het echt in je Synology zit.

Gaat het kopieeren van bestanden tussen je computers in bijvoorbeeld wel gewoon snel?

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben helaas niet thuis in linux.

Als ik bestanden kopieer vanuit mijn mac (wireless) en mijn pc (draad) gaat het wel normaal. Heb het inderdaad al geprobeerd via FTP maar dat is niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:18

Cybje

First Post!

En als je via de file manager in de webinterface van een groot bestand een kopie maakt? Dus binnen de Synology zelf, niet het uploaden van een bestand. Moet je dus alleen zelf even timen en met een bestand van bijv. maar 10 MB ofzo kan het zijn dat-ie langer bezig is met de web request.

Maar een kopie maken van een file van 200 MB moet wel kunnen in ongeveer 10 seconden denk ik.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Maak je gebruik van third party add ons? Van bijvoorbeeld Headphones is bekend dat die de cpu te zwaar belast op de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opgelost ! Ik dacht laat ik eens een andere kabel proberen tussen synology en router. En dat werkte ! Nu zit ik tussen 15 en 20mb/s
Pagina: 1