RJ45 stekker voor verbinding internet 1x eruit halen?

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een vreemd probleem.
Als ik mijn computer opstart dan zie ik (win 7 64x) rechtsonder een verbindingsstatus die aangeeft dat ik internet verbinding heb.
Als ik daarna mijn browser opstart geeft deze aan dat er problemen zijn en heb ik geen verbinding.
Als ik dan vervolgens 1x het RJ45 stekkertje er uit haal welke bij mij in de wand zit en aangesloten is op een Thomson TWG870 van UPC heb ik direct probleemloos verbinding.
Ik snap hier niets van en kan ook helemaal niets over dit fenomeen vinden.
Wat zou dit kunnen zijn?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41
Ik neem aan dat je 'em daarna weer erin doet? Zo niet? Heb je dan niet toevallig een draadloze adapter in je computer zitten?

Daarnaast, welke nic(s) heb je in je computer zitten? Misschien daarvan de drivers eens updaten?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Had dat probleem pas ook. Lag aan de switch.
Ff andere switch er tussen en de problemen waren weg.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MatMich
alex3305 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:35:
Ik neem aan dat je 'em daarna weer erin doet? Zo niet? Heb je dan niet toevallig een draadloze adapter in je computer zitten?

Daarnaast, welke nic(s) heb je in je computer zitten? Misschien daarvan de drivers eens updaten?
Haha ja uiteraard sorry.
Ja ik heb een draadloze adapter maar die staat uit.
Nic(s) zijn (op moederboard 2x waarvan een uit in bios) Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Control
Het is vandaag begonnen nadat ik dit modem voor het eerst in gebruik heb genomen.
Zojuist is het weer gebeurt windows geeft niets aan en zegt gewoon verbinding maar de browser werkt dus pas weer na het even uit en insteken van het stekkertje.
Ik zoek als oplossing niet zo zeer een lang pad van trial en error welke ik zelf wel kan verzinnen maar meer een verklaring die logisch lijkt waarom zoiets gebeurt.
Iets als opnieuw sensen van een verbinding omdat je hem even prikkelt dmv stekkertje in en uit o.i.d.
Of misschien zelfs wel iemand die dit heeft ervaren en de oplossing weet ;)
Kortom liever een oplossing dan een discussie (no offence)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je zou eens kunnen proberen een vast ip adres etc in te stellen. Het lijkt er nu op alsof hij pas bij het opnieuw insteken van de kabel een ip adres krijgt toegewezen. Misschien werkt dat niet goed in je modem.
Test ook eens met een andere pc/laptop of het probleem zich daar ook voordoet. Zoja, meld dit probleem dan ook bij je provider?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Router 10 minuten uitzetten, dus stroom stekker los maken, dan weer proberen.

Misschien in je firewall teveel geblokkeerd.

• lier
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

Laatste drivers geïnstalleerd?
Is er een nic firmware update beschikbaar?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Sluiting !
Van de rj45 connector gebruik je de 4 binnenste aansluitingen 2 van de overige zijn niet in gebruik, de ander 2 rechts werden meen ik voor telefoon data gebruikt.
controleer eens in de steker of de plug of je mischien ergens een verbogen clip hebt zitten die de boel kortsluit !

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:24:
Sluiting !
Van de rj45 connector gebruik je de 4 binnenste aansluitingen 2 van de overige zijn niet in gebruik, de ander 2 rechts werden meen ik voor telefoon data gebruikt.
controleer eens in de steker of de plug of je mischien ergens een verbogen clip hebt zitten die de boel kortsluit !
Helaas ook fout, voor een 100mbit verbinding worden aders 1,2,3 en 6 gebruikt (oranje en groene paar). Voor gigabit alle 8.
Vaker wordt bij goedkopere en oudere installaties het blauwe aderpaar voor telefonie gebruikt, met als gevolg dat er nooit een gigabitnetwerk opgezet kan worden.

• MatMich
Notehoutelade schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 06:32:
je zou eens kunnen proberen een vast ip adres etc in te stellen. Het lijkt er nu op alsof hij pas bij het opnieuw insteken van de kabel een ip adres krijgt toegewezen. Misschien werkt dat niet goed in je modem.
Test ook eens met een andere pc/laptop of het probleem zich daar ook voordoet. Zoja, meld dit probleem dan ook bij je provider?
Kan ik dan niet beter eerst zoiets als ipconfig/release (uit mijn hoofd) proberen?
Ik heb het ook op een andere PC en een laptop (WiFi)

• MatMich
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:24:
Sluiting !
Nee is er niet kan alleen i.c.m. moederboard firmware en die is inmiddels best wel oud Asus P5W-DeLuxe
Maar ik ben er 100% van overtuigd dat het daar niet aan ligt.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat is de output van ipconfig /all als je geen verbinding hebt? Een ipconfig /release en /renew heb je al uitgevoerd? Driver updates haal je van de site van de fabrikant van het onderdeel, in dit geval dus rechtstreeks van Marvell.

Wij hebben overigens ook geen glazen bol, dus een antwoord als: "liever een oplossing dan een discussie" gaat je niet echt verder helpen. Wat heb je zelf al geprobeerd?

Edit: het helpt overigens ook als je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruikt om iets toe te voegen aan je vorige bericht :)

[ Voor 95% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-10-2011 13:15 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Ik gok een probleem in de bekabeling.

Uit je startpost haal ik dat je netwerkkabel via een wandcontactdoos is aangesloten. Probeer het eens rechtstreeks op je modem/switch/router met een kant-en-klare kabel. Of fix ergens een kabeltester.

• MatMich
Ok sorry beetje laat antwoord.
De computer geeft niet aan dat de verbinding verbroken is.
Maar bij probleemoplossing krijg ik een DNS verhaal welke niet wordt gevonden.
Vervolgens typ ik ipconfig/renew achter een command prompt et... voila alles werkt weer.
Waar gaat het dan fout en wat kan ik daaraan doen?

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Wat ook wel eens wilt voorkomen, is dat je pc de route kwijt is.

Door het opnieuw aansluiten van de kabel, merk je vervolgens dat de route weer ge-set wordt en is het probleem verholpen.

Zelf kom ik dit dit de laatste tijd helaas erg vaak tegen bij windows 7, evenals dat de netwerkkaart een raar ip address zelf neemt, maar wel de gateway en dns van de dhcp server.

heb er altijd de grootst mogelijke problemen mee om dit dan weer te verhelpen,

- Netwerkkabel herpluggen.
- Route deleten en weer aanmaken.
- Netwerkkaart uitschakelen/inschakelen.
- Fysieke bak rebooten

Het gekke is, dat ik dit alleen met Windows 7 heb. Maarja ik ben dan ook geen voorstander van windows en dat wordt hierdoor alleen maar bevestigd.. :D

• lier
  • Laatst online: 20:44

lier

MikroTik nerd

MatMich schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:06:
Nee is er niet kan alleen i.c.m. moederboard firmware en die is inmiddels best wel oud Asus P5W-DeLuxe
Maar ik ben er 100% van overtuigd dat het daar niet aan ligt.
Is er een verschil in firmware versie?
Heb je de laatste versie van de drivers al geprobeerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MatMich
Miepermans schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:13:
Wat ook wel eens wilt voorkomen, is dat je pc de route kwijt is.

Door het opnieuw aansluiten van de kabel, merk je vervolgens dat de route weer ge-set wordt en is het probleem verholpen.

Zelf kom ik dit dit de laatste tijd helaas erg vaak tegen bij windows 7, evenals dat de netwerkkaart een raar ip address zelf neemt, maar wel de gateway en dns van de dhcp server.

heb er altijd de grootst mogelijke problemen mee om dit dan weer te verhelpen,

- Netwerkkabel herpluggen.
- Route deleten en weer aanmaken.
- Netwerkkaart uitschakelen/inschakelen.
- Fysieke bak rebooten

Het gekke is, dat ik dit alleen met Windows 7 heb. Maarja ik ben dan ook geen voorstander van windows en dat wordt hierdoor alleen maar bevestigd.. :D
Grappig dat je dit schrijft want op de computer van mijn dochter speelt het probleem ook alleen kan zij het oplossen door op de te verschijnen probleemoplosser te klikken waar ik een "ipconfig/renew" moet geven evenals mijn vrouw op haar laptop.
Het verschil? mijn dochter heeft Windows XP ;)

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Hey,

Probeer eens cmd -> route print terwijl je " geen " internet hebt,... en daarna nog een keer terwijl je wel internet hebt..

post de resultaten eens.

je krijgt dan iets in de trant van

destination - source - adapter - ttl

( ik kan fout zitten, ik zit nu @ een macbook )

maar die moet je eens naast mekaar leggen, ik ben benieuwd
Pagina: 1