Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL zonder telefoonaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Sandos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 14:47
Geachte tweakers,

Reeds ben ik verhuisd naar mijn nieuwe appartement in Den Haag. Deze is volledig gerenoveerd door Arcade. Er is enkel een kabelaansluiting en we kunnen alleen via Ziggo een abo afsluiten. Daar ik en mijn medebewoner beiden studenten zijn en nooit TV kijken willen we alleen internet. Een 20mbit abo kost bij Ziggo al 30 euro en je moet verplicht TV erbij nemen wat neerkomt op 47 euro per maand.

Nou ben ik compleet verzopen in de hoeveelheid aangeboden informatie op internet betreffende ADSL zonder telefoonaansluiting. Bij mijn ouderlijk huis hebben wij Telfort waar ik ruimschoots tevreden over ben. Volgens de postcodecheck kan Telfort bij mijn nieuwe huis ook internet leveren. Tevens krijg ik de vraag of ik een vaste telefoonaansluiting heb, waarop ik nee kan antwoorden. Hoe gaat dit dan te werk? Komt Telfort bij mij persoonlijk een aansluiting leggen ofzo? Het is namelijk in de Schilderswijk dus ik ga er vanuit dat er wel een telefoonaansluiting tot aan het huis ligt maar deze niet is doorgetrokken of iets dergelijks bij de renovatie. Bij Telfort betaal ik voor 20mbit slechts 17,50 de eerste maand, dus dat is al een stuk rendabeler!

Wie kan voor opheldering zorgen? :|

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Je kan een aansluiting op "kaal koper" nemen.
Je hebt dan wel een telefoon lijn (het kabeltje), maar je hebt geen vaste lijn/telefoonnummer bij KPN.

Je moet dus wel een aansluitkastje van KPN in je meterkast hebben, maar je hoeft dan geen vaste telefoonlijn af te nemen.
Het is dan wel wat lastiger aansluiten dan normaal, aangezien je vanuit het kastje van KPN de kabel moet prikken. Vaak zijn daar een aansluiting of 8 in, en je moet dus blijven proberen tot je de goede te pakken hebt.

TheS4ndm4n#1919

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
In het slechtste geval moet KPN inderdaad bij jou de lijn aan komen leggen. Echter kan dat nogal in de kosten lopen. Misschien maandag even KPN of Telfort hierover bellen? Zij kunnen jou veel meer informatie hierover geven dan de meeste GoTTers hier ;).

• Sandos
Tja, dat zal dan maar moeten. Twee primaire levensbehoeftes van studenten (gordijnen en internet) hebben zo'n lange aanvraagtijd :'( ik hoop echt dat het kan. We zullen zien!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Sandos schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:40:
Een 20mbit abo kost bij Ziggo al 30 euro en je moet verplicht TV erbij nemen wat neerkomt op 47 euro per maand.
Klopt.. een los tv abonnement + internet is bij ziggo inderdaad niet heel voordeling.
Neem je een alles in 1 (tv + internet + telefoon) dan heb je voor 52 euro een 40mbit verbinding.. al een stuk voordeliger :) Wellicht het overwegen waard.
Uiteraard wel jammer dat je dan voor tv en telefoon betaalt maar niet gebruikt.

Een isra punt laten installeren is een dure grap, dus ga toch nog eens goed opzoek.
Een isra punt bevat 2 telefoonlijnen, dus wellicht dat je die met je buren kan delen (alleen dan moet je je verbinding dus wel aanvragen op het adres van je buren).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-10-2011 22:17 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Als de postcode check van bv KPN zegt dat ADSL leverbaar is en je deelt je woning niet met anderen dan je medestudent (als in: je hebt een eigen huisnummer en dat huisnummer is bekend in die postcode check), dan is het adres bekend bij KPN als zijnde aan aansluitadres mét een ISRA punt. In dat geval, gewoon goed zoeken, of navragen bij mensen die het hebben gerenoveerd, die mogen het ISRA punt van de koperlijn (voor DSL en telefonie diensten) niet zomaar wegstoppen. Als je alleen internet wilt is het verschil met Ziggo inderdaad enorm t.o.v. een budget ADSL provider.

pepernooot

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Er wordt gevraagd of je een KPN telefoon abonnement hebt, dus of je bij KPN een nummer hebt. Dat is nodig om de methode van ADSL aanleg te bepalen op je adres en om te zorgen datje dit niet kwijtraakt als er ADSL wordt aangelegd.

Dus gewoon aanvragen en aangeven dat je geen KPN abonnement (aansluiting) hebt.

De meeste consumenten ISPs laat je niet aanvragen op een adres waar ze geen lijn (fysieke draad) naartoe hebben liggen. Als je hem niet kunt vinden of weet welke aansluiting het is kan je om een monteur vragen omdat een doe-het-zelf pakket dan niet gaat lukken.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 09-10-2011 10:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
als je geen invoerkabel van KPN hebt(dus geen invoerkabel heb je geen ISRA maar wel een invoerkabel kost dat tussen de 300-400 euro) neem dan een vaste telefoon aansluiting dan komt KPN kostenloos de lijn aan leggen IVM leverplicht vaste telefoon.

• Sandos
Dus ik heb net even gekeken... In mijn meterkast is enkel een energiemeter en schakelaars te vinden, geen ISRA. Ik ben even het overzicht kwijt... Waarom geeft de postcodecheck aan dat ik wel adsl kan krijgen? :/

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Omdat je binnen het dekkings gebied van ADSL valt, dat de postcode check aangeeft dat je ADSL kan krijgen betekend niet meteen dat er ook een aansluiting zit, ik kan volgens de postcode check wel ADSL krijgen maar we hebben hier geen ADSL aansluitingen meer want die zijn bij het aanleggen van glasvezel allemaal verwijderd.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33
Als je in een "oud" pand woont zit er vast wel een isra-punt ergens maar die zal wel ergens onder een vloer of achter een wand zitten na de renovatie.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Sandos schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:56:
Tja, dat zal dan maar moeten. Twee primaire levensbehoeftes van studenten (gordijnen en internet) hebben zo'n lange aanvraagtijd :'( ik hoop echt dat het kan. We zullen zien!
Het zijn ook twee belangrijke behoeftes als je online pr0n wil kijken 8)

Kan je niet even bij je buren kijken waar zij de aansluiting hebben? Waarschijnlijk is het met de renovatie achter de muur beland.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 22:46
Wanneer je geen vast telefoonnummer hebt bij kpn moet er meestal zo'n 5 euro extra betaald worden voor lijnhuur (of dit daadwerkelijk in rekening wordt gebracht kan verschillen - bijvoorbeeld bij een actie o.i.d.) bij ADSL. Kijk bijvoorbeeld ook voor een overzicht van de kosten op http://www.breedbandwinkel.nl/abonnementen/internet (je kan dan hier afvinken: KPN telefonie abonnement). Rendabel en rendabel zijn twee, je hebt basis internet voor een lagere prijs dan kabel, maar je haalt nooit de 20mbit/s (het is tot 20mbit/s) i.t.t. de geadverteerde snelheden bij kabel.

En zoals gezegd: als de woningen van de buren erg op die van je zelf lijken, kijk dan vooral eens hoe zij het geregeld hebben, dan kan je wellicht wel af met een doe het zelf pakket en scheelt dat weer monteurskosten.

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 12:43 . Reden: bericht is voor Miepermans bedoeld ]

Pagina: 1