• Killmas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-03 13:35
Hallo allemaal,

Het probleem in deze eerste post is opgelost, nu heb ik echter iets anders, post staat verderop in dit topic.

Ik heb een probleem met het opzetten van mijn triple screen setup.
Ik heb vandaag 2 monitors erbij gekocht, waarmee ik nu 3 monitoren heb met DVI en VGA aansluitingen, en de 2 nieuwe hebben ook HDMI. De videokaart die ik heb is de Club3D HD6870.

Ik weet dat je voor eyefinity van de 3 poorten (2x DVI en 1x HDMI) maar 2 mag gebruiken, dus kocht ik een miniDP-DVI adapter erbij.

Ik heb nu dus 2 schermen aangesloten op de DVI-aansluitingen, en 1 scherm mbv de adapter op een displayport.
Ik krijg echter maar op maximaal 2 schermen beeld, en als ik op de 3e het bureaublad bijvoorbeeld wil extenden zegt hij dat ik dan eerst 1 van de 2 schermen uit moet schakelen. (Ditzelfde krijg ik als ik 1 van de schermen van DVI op HDMI zet)
Op de website van apple staat dat het een actieve adapter is, maar dit is het enige probleem dat ik zelf kan bedenken (is het wel een actieve?).

Is dit dan toch een passieve adapter en werkt het daarom niet, of is er iets anders wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door Killmas op 12-10-2011 10:22]

Anoniem: 16328

Hoe heb je het nu precies aangesloten? Je spreekt over HDMI maar dat heeft er niets mee te maken.

Je hebt dus:
2x DVI monitor (welke DVI is dit DVI-A, DVI-D of DVI-I?)
1x VGA monitor

Welke aansluitingen zitten er op je videokaart?

Welk verloopje heb je precies?
Dit zegt de Apple site:
An active adapter can convert a signal from one connector to another. The Apple Mini DisplayPort to DVI and Apple Mini DisplayPort to VGA adapters are active adapters. A passive adapter acts as a pass-through from one connector type to another and does not convert a signal. The Apple Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adapter is an example of a passive adapter.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 08-10-2011 22:31]

• Killmas
Ik heb 3 DVI monitoren, waarvan 1x een Acer AL2216W en 2x een Asus VK222H.

De aansluitingen op mijn videokaart (HD6870) zijn:
1x DVI-D
1x DVI-I
1x HDMI
2x mini display port

Ik heb de adapter gelinkt in de eerste post. De schermen zitten op dit moment als volgt aangesloten:
2x DVI
1x mini display port met die adapter naar DVI.

Ik krijg dus echter altijd maar op max 2 schermen ook daadwerkelijk beeld, in welke combinatie dan ook.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
De door jouw gekochte adapter is passief (Zelfde probleem gehad..) en zijn specifiek bedoeld voor de nieuwste macbooks om een signaal naar een extern scherm te brengen.

Stuur je oude terug en koop er hier een van:
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Killmas
Oke bedankt, dat bevestigd wat ik al dacht. In plaats van de XFX zal ik waarschijnlijk de adapter van Sapphire halen, want die is hier in de buurt beter beschikbaar.

• Killmas
Oke, ik heb nu de XFX adapter gehaald. Mijn oudste monitor gerepareerd (voeding vd monitor was kapot gegaan in de tussentijd, condensators vervangen en het werkt weer) en vervolgens alles aangesloten.

In eerste instantie kreeg ik op alle 3 de schermen beeld, zoals het hoort. Maar na 10-30 sec beginnen de schermen een paar keer te knipperen (zwart - beeld, met interval van 1 sec) en daarna blijft het beeld op de displayport uit, en blijven de andere 2 schermen het doen. Als ik vervolgens de adapter er opnieuw in steek krijg ik weer tijdelijk beeld, maar na 10-30 sec gebeurt hetzelfde (beide displayports hebben dit). Heb ik nu een defecte kabel te pakken, is het mijn videokaart of kan mijn voeding nu met 3 schermen ineens niet genoeg power leveren?

Mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 35,86€ 35,86
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Cooler Master Real Power M520€ 74,90€ 74,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 139,90€ 139,90
1Asrock 870 Extreme3€ 67,60€ 67,60
1Club3D HD6870€ 151,12€ 151,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 646,49

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29
En als je beide andere schermen lostrekt en alleen het scherm wat aan je miniDP hangt laat zitten, schakelt hij dan ook uit?

Ik weet van de normale displayport aansluiting dat je 2 soorten kabels hebt, al is dat nergens te vinden, en dat een kabel waarbij alle 20 pinnen zijn aangesloten ervoor kan zorgen dat de monitor op standby springt. Maarja, het gaat nu over miniDP naar DVI...

• D4NG3R
Killmas schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:00:
Oke, ik heb nu de XFX adapter gehaald. Mijn oudste monitor gerepareerd (voeding vd monitor was kapot gegaan in de tussentijd, condensators vervangen en het werkt weer) en vervolgens alles aangesloten.
[/table]
Als je deze oude monitor op een DVI poort aansluit krijg je dan wel gewoon constant beeld? Want dit aan/uit geflikker duid op een brakke inverter of backlight. En je gaf zelf al aan het scherm een keer "Gerepareerd" te hebben.

• Killmas
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:13:
En als je beide andere schermen lostrekt en alleen het scherm wat aan je miniDP hangt laat zitten, schakelt hij dan ook uit?

Ik weet van de normale displayport aansluiting dat je 2 soorten kabels hebt, al is dat nergens te vinden, en dat een kabel waarbij alle 20 pinnen zijn aangesloten ervoor kan zorgen dat de monitor op standby springt. Maarja, het gaat nu over miniDP naar DVI...
Dit zal ik vanavond zodra ik thuiskom nog nagaan, maar volgens mij was het zo dat ik dan wel gewoon beeld blijf houden op het scherm dat op de miniDP zit, als er nog 1 andere op de DVI zit aangesloten. (ik heb gister natuurlijk meteen kabels om zitten wisselen om te kijken, maar volgens mij niet Displayport-only)
D4NG3R schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:15:
[...]

Als je deze oude monitor op een DVI poort aansluit krijg je dan wel gewoon constant beeld? Want dit aan/uit geflikker duid op een brakke inverter of backlight. En je gaf zelf al aan het scherm een keer "Gerepareerd" te hebben.
De oude monitor zit ook gewoon op een DVI aansluiting, dat heb ik misschien niet duidelijk genoeg verwoord.
Het maakt niet uit welke monitor ik op de miniDP aansluit, het is altijd de monitor op die poort die uitvalt. Het is ook geen echt geflikker, ik zal dit hier even verder beschrijven:
In eerste instantie heb ik op alle 3 de schermen beeld, na een onbepaalde tijd (ergens in de eerste minuut meestal) gaan eerst alle 3 de schermen op zwart beeld. Vervolgens gaan ze een seconde later weer even aan, en na nog een seconde ofzo weer uit. Hierna blijft het scherm op de DisplayPort uit, en krijg ik gewoon weer beeld op de andere 2 schermen.

• D4NG3R
Download sowieso even de nieuwste drivers voor je systeem. Mogelijk verhelpt dit het.

Heb je daarnaast al wel een eyefinity array aangemaakt in CCC? Ik weet niet precies hoe CCC ermee omgaat als je dit nog niet gedaan hebt, maar misschien maakt het een verschil.

• Killmas
Ik had de nieuwste drivers voor het weekend nog gedownload maar ik zal vanavond proberen met een herinstallatie. Verder kwam dit probleem voor zowel in een eyefinity opzet als een extended desktop.

EDIT:

Zojuist de nieuwste drivers geïnstalleerd en nog steeds heb ik hetzelfde probleem, ook oudere drivers lossen het niet op. Vervolgens heb ik maar 1 monitor aangesloten op het displayport. In de opstelling met dus maar 1 scherm heb ik nog hetzelfde probleem, het scherm valt uit.

EDIT2:
Nog een toevoeging: Op het moment dat de monitor aan en uit blijft gaan (voordat hij het signaal helemaal verliest) hoor ik ook het windows geluid wanneer je nieuwe hardware aansluit (zoals bv een USB-stick enz.)

[Voor 60% gewijzigd door Killmas op 12-10-2011 19:37]

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Killmas schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:11:
Ik had de nieuwste drivers voor het weekend nog gedownload maar ik zal vanavond proberen met een herinstallatie. Verder kwam dit probleem voor zowel in een eyefinity opzet als een extended desktop.

EDIT:

Zojuist de nieuwste drivers geïnstalleerd en nog steeds heb ik hetzelfde probleem, ook oudere drivers lossen het niet op. Vervolgens heb ik maar 1 monitor aangesloten op het displayport. In de opstelling met dus maar 1 scherm heb ik nog hetzelfde probleem, het scherm valt uit.

EDIT2:
Nog een toevoeging: Op het moment dat de monitor aan en uit blijft gaan (voordat hij het signaal helemaal verliest) hoor ik ook het windows geluid wanneer je nieuwe hardware aansluit (zoals bv een USB-stick enz.)
Klinkt dan toch dat die poort of die converter ergens niet goed contact maakt, of intern kapot is (dan zou je het geluidje van ontkoppelen en vastkoppelen kunnen verwachten). Kun je het reproduceren door aan de aansluiting de rommelen?

(Ik heb zelf met een Sapphire HD6870 en drie schermen waarvan 1 op een Sapphire actieve adapter geen problemen.)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Killmas
Bedankt voor het nog reageren. Als ik de adapter uit de poort haalde en erin stak gaf hij weer even beeld inderdaad en daarna viel hij weer weg. Ik vermoedde dan ook dat het kabeltje al in de verpakking defect was, want het gebeurd op beide display poorten.

Ik heb het kabeltje vandaag om laten ruilen, en ik kan nu blij vermelden dat het probleem hiermee verholpen is (of iig voor de afgelopen 15 minuten, ook ingame). Hartelijk bedankt toch iedereen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee