Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mickvdv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 21:52

mickvdv

mv $homework //dev/null

Topicstarter
Hallo Tweakers

Op mijn Windows Home Server (de oude, met drive extender) heb ik nu 2 1TB WD Elements externe hardeschijven via USB aangesloten. Om de snelheid wat te verhogen zou ik ze graag inbouwen. Als ik ze uit de behuizing haal en intern aansluit op de SATA controller van mijn server. Herkent WHS ze dan nog of moet ik ze weer opnieuw formatteren / toevoegen?

Groeten,
Mick van der Vegt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, die wordt herkent. Nee je hoeft niet te formatteren. Het kan wel zijn dat ie een andere driveletter krijgt, omdat ie op een andere aansluiting zit. Dat kan je dan ook wel weer aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 08-10-2011 18:10 ]

Ey!! Macarena \o/

• mickvdv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 21:52

mickvdv

mv $homework //dev/null

Topicstarter
Thnx! Dus ik behoud mijn data / shares gewoon?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De data sowieso wel, de informatie over de shares staat niet op de schijf zelf, dus de driveletters aanpassen als ze niet kloppen, en alles zou weer moeten werken.

Maar het valt me nu pas op dat het om HomeServer gaat, maar ik denk niet dat dat een probleem zou moeten geven. Met HomeServer geen ervaring. De rest van de Windows OS'en is dat geen enkel probleem. Dus ik vermoed met HomeServer ook niet.

Ey!! Macarena \o/

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Better safe than sorry...

Advies is om toch eerst een backup te maken van de data en dan hem in te bouwen, DriveExtender van WHS doet soms wel eens moeilijk/onlogisch...