Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik val onder de regeling die vanaf 15 Juni tot 1 Juli loopt, 6% overdrachtsbelasting betaald maar zou eigenlijk 2% moeten betalen (Yeah!).

De notaris heeft bovenstaand ook bevestigd, maar nog steeds heb ik het verschil van 4% niet uitbetaald gekregen. Omdat er meer en meer berichten (voorbeeld) komen dat er al uitbetaald is zit ik me af te vragen waar ik dit kan achterhalen. De notaris staat elke keer op het punt om te bellen naar de belastingdienst als ik contact opneem en geeft aan dat ook haar contactpersoon vaak weg is. Haar enige antwoord komt er dan ook op neer dat het geld nog niet gestort is.

Heeft bijvoorbeeld een van de tweakers al uitbetaald gekregen?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Wij hebben onlangs ook een huis gekocht en binnen een maand het geld teruggekregen, uitbetaald op onze rekening. Of je het geld zelft terugkrijgt hangt af van de geldverstrekker en de voorwaarden die bij de lening gelden.

Niet in alle gevallen krijg je het geld dus zelf uitbetaald, in sommige gevallen gaat het geld terug als aflossing in je hypotheek, het beste kan je dus de notaris vragen hoe het zit en eventueel contact opnemen met je hypotheekverstekker.

• erikafoort
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:15:
Wij hebben onlangs ook een huis gekocht en binnen een maand het geld teruggekregen, uitbetaald op onze rekening. Of je het geld zelft terugkrijgt hangt af van de geldverstrekker en de voorwaarden die bij de lening gelden.
Maar heb je het ook in de periode van 15 Juni t/m 1 Juli gekocht dan?
Niet in alle gevallen krijg je het geld dus zelf uitbetaald, in sommige gevallen gaat het geld terug als aflossing in je hypotheek, het beste kan je dus de notaris vragen hoe het zit en eventueel contact opnemen met je hypotheekverstekker.
Is al overlegd met de notaris en zodra de belastingdienst het overgemaakt heeft komt het mijn kant op.

[ Voor 76% gewijzigd door erikafoort op 08-10-2011 21:13 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je moet bij de notaris zijn. Hij doet voor jou aangifte bij de Belastingdienst, hij betaalt de Belastingdienst van het geld dat jij (of de bank voor jou) op zijn rekening heeft gestort. Dat de notaris geen zin heeft om te bellen is zijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 08-10-2011 21:37 ]

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Heb gewoon geduld, de notaris zal je echt niet belazeren. De belastingdienst moet iedere teruggave apart behandelen, waardoor het een paar maanden duurt.
Ikzelf kom ook in aanmerking voor een teruggave. Heb uiteindelijk ook de notaris gebeld omdat ik wat ongeduldig werd. Toen werd mij bovenstaande uitgelegd. De notaris gaf aan dat het streven van de belastingdienst was om het allemaal voor 1 oktober af te handelen.

Toevallig kreeg ik afgelopen woensdag een brief van de notaris met de mededeling dat ik, na terugsturen van een formulier, het geld direct terug zou krijgen.

• erikafoort
  • Niet online
Vlugge Japie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:53:
Heb gewoon geduld, de notaris zal je echt niet belazeren.
Nouja, blijven ook gewoon mensen dus ik ga er niet uit dat een notaris je nooit zal belazeren :-)
De belastingdienst moet iedere teruggave apart behandelen, waardoor het een paar maanden duurt.
Ikzelf kom ook in aanmerking voor een teruggave. Heb uiteindelijk ook de notaris gebeld omdat ik wat ongeduldig werd. Toen werd mij bovenstaande uitgelegd. De notaris gaf aan dat het streven van de belastingdienst was om het allemaal voor 1 oktober af te handelen.
Dan zou het nu toch wel snel moeten plaatsvinden. Beetje vertraging doordat de notaris ook wat handelingen moet uitvoeren.
Toevallig kreeg ik afgelopen woensdag een brief van de notaris met de mededeling dat ik, na terugsturen van een formulier, het geld direct terug zou krijgen.
Oke, bij mij is niet gesproken over een formulier maar heb wel regelmatig contact met de notaris dus als er iets is wat ik moet invullen zal ik dat ook wel te horen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door erikafoort op 09-10-2011 14:21 ]

Pagina: 1