Bios logo veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425426

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik het logo in de post veranderen naar iets custom?

Ik heb gezocht op Google maar ik vond veel omslachtige manieren

Hoe doet bijvoorbeeld HP het, als ze zelf nieuwe computers flashen? Ze gaan toch niet voor elke pc een omslachtige manier gebruiken met een floppy en commando's

Ik vraag het omdat mijn baas eventueel laptops wilt verkopen onder zijn naam; dat zijn dus laptops van Clevo, maar je kan er zelf een label aanhangen, Qforce doet dit ook

Thx

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 425426 op 08-10-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-07 15:13
daar zijn programma's voor , als je ven google't vind je zo iets , asus heeft zo iets al standaard genaamd fancy start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19
Anoniem: 425426 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:43:
Hoi,

Hoe kan ik het logo in de post veranderen naar iets custom?

Ik heb gezocht op Google maar ik vond veel omslachtige manieren

Hoe doet bijvoorbeeld HP het, als ze zelf nieuwe computers flashen?

Ik vraag het omdat mijn baas eventueel laptops wilt verkopen onder zijn naam; dat zijn dus laptops van Clevo, maar je kan er zelf een label aanhangen, Qforce doet dit ook

Thx
Wat je baas vraagt is eigenlijk een beetje NOT-DONE. Hij wil te koop lopen met een laptop wat hij niet zelf heeft ontwikkeld.

Tevens om het logo aan te passen dien je een bios te customizen (de moeilijke weg die je via google vond) en dan dien je ook zelf nieuwe biossen te leveren. Hoe hp het doet? HP ontwerpt zelf het moederbord en ontwikkelt zelf ook de bios ervan. Verder geeft HP zelf ook de support erop.

Je baas dient dit dan dus ook te gaan doen waardoor even een bios logo erop zetten behoorlijk duur gaat worden. Stel dat er een grove bug in de bios zit waardoor de fans niet goed werken, Clevo brengt direct een nieuwe bios uit, maar jou baas kan dat niet omdat hij eerst het logo moet vervangen en moet testen of de bios nog wel goed werkt erna.

Al met al een behoorlijke klus dus.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289544

Zou je niet gewoon het bootlogo van het OS aanpassen?

Dat lijkt me een heel wat eenvoudigere optie, en de consument snapt het verschil toch niet.

Overigens is de kans groot dat wanneer je met een of andere dirty hack het BIOS-logo verandert, je het intellectueel eigendom van de fabrikant schaadt, wat grote problemen kan opleveren bij het verkopen. Voor eigen gebruik is het allemaal niet zo'n probleem, maar bij verkoop moet je heel wat beter opletten met dat soort dingen.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 289544 op 08-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:22
Clevo levert barebones, dus gemaakt om onder eigen merk te verkopen.
Net als bv BTO.

Bios met logo krijg je dan in overleg met Clevo ga ik vanuit. Contacteer Clevo anders eens, dat moet je toch als je hiermee verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat je baas vraagt is eigenlijk een beetje NOT-DONE. Hij wil te koop lopen met een laptop wat hij niet zelf heeft ontwikkeld
Dat is heel gebruikelijk -niet alleen bij laptops- en heet Badge Engineering.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kfaessen schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:48:
[...]
Tevens om het logo aan te passen dien je een bios te customizen (de moeilijke weg die je via google vond) en dan dien je ook zelf nieuwe biossen te leveren. Hoe hp het doet? HP ontwerpt zelf het moederbord en ontwikkelt zelf ook de bios ervan. Verder geeft HP zelf ook de support erop.
HP ontwerpt geen moederborden, maar koopt die in van een moederbordfabrikant. (Asus/Foxconn/...)
HP ontwikkelt geen biossen, hoogstens finetunen ze het bios menu (instellingen verbergen, logo aanpassen enz.)

Zelfs fabrikanten als Asus/MSI/Foxconn/... ontwikkelen geen volledige bios. Dat doen bedrijven als Award en AMI. Moederbordfabrikanten ontwikkelen enkel dat deel dat met hun hardware te maken heeft.

Bedrijven zoals HP en Dell nemen de bios die de fabrikant aanlevert en zet hier hun eigen logo op. Net zoals de baas van de TS dus wilt doen. Alleen zal HP hier bv wel contact over gehad hebben met de moederbordfabrikant en levert deze de moederborden waarschijnlijk al met een custom bios.

Maar bv Asus levert inderdaad dikwijls een tool mee waarmee je in Windows je bios file kan aanpassen en deze file kan gebruiken om je bios te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb een Gigabyte bord waarvoor ook een officieel tooltje is om dat logo te veranderen. Ik heb het nooit gebruikt omdat ik er geen behoefte aan heb om daar iets anders te zien die paar seconden dat het zichtbaar is.

Het heet daar Face-Wizard.

Niets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus heeft dat ook, daar heet het MyLogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Huiswerkopgaven zijn op GoT toegestaan, mits je zelf evenveel inzet toont als voor een ander topic vereist zou zijn. Hier gaat het weliswaar niet om een huiswerkopgave voor school maar voor huiswerkopgaven voor werk geldt hetzelfde.

Ik mis hier helaas die inzet volledig. Zoals je ziet hangt het af van de fabrikant wat de mogelijkheden wel en niet zijn. In dit geval is Clevo je fabrikant. Een telefoontje als potentieel zakelijke klant had je je antwoord al kunnen geven. Graag dat alsnog doen...

Tenslotte nog een advies: een modern systeem hoeft niet meer dan een fractie van een seconde POST te tonen. Dat kunstmatig verlengen riskeert slechte reviews/ervaringen, en anders is het verspilde moeite om die fractie van een seconde iets te tonen. Zie advies van Arcadia voor een betere optie: de OS laadscherm. Zelfs met een SSD zit je daar een paar seconden tegenaan te kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.