Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Had afgelopen week mijn SSD ontvangen (Crucial M4 64GB) en mij daarom vandaag bezig gehouden met deze in gebruik te nemen, of allez toch een poging ondernomen tot. :+
Begonnen met firmware upgrade van de SSD (0002 naar 0009), daarna met behulp van "Paragon Migrate OS to SSD 2.0" mijn Windows Server installatie omgezet naar de nieuwe SSD (op de boot-schijf staat slechts 23GB aan data, dus meer dan genoeg plaats op de SSD).

Nadat het kopiëren voltooid was, zei de software dat ik opnieuw moest opstarten met de SSD in de bios als first boot device ingesteld. Gevolg Windows start gewoon op van mijn oude HD. Oude harde schijven uitgetrokken, dus enkel nog de nieuwe SSD aangesloten.
Windows kan niet meer opstarten doordat bootdevice niet gevonden wordt (foutmelding 0xc000000e in de windows bootloader), vervolgens opgestart met de CD van Windows Server 2008 R2 in recovery en met bcdedit de partitions (device en osdecive) ingesteld op c: (in diskpart staat de partitie als active en c als driveletter)

Vervolgens weer opnieuw opgestart, geraakt door de bootloader en windows begint te starten, maar geeft kwasie direct volgende foutmelding: "autochk program not found - skipping AUTOCHK" gevolgd door een flitsende BSOD en reboot. :'(

Geprobeerde zaken dit het probleem niet oplossen:
- in recovery chkdsk /R uitgevoerd op de c: schijf
- bootrec /fixmbr
- bootrec /fixboot
- bootrec /rebuildbcd
- opnieuw geprobeerd van het begin door de partitie van de SSD te verwijderen en de tool van paragon opnieuw uit te voeren

Gecontroleerde zaken:
- partitie is leesbaar en staat als NTFS geformatteerd
- volgens diskpart is de partitie niet hidden
- autochk bestand staat wel degelijk op de juiste locatie (windows/system32/autochk.exe)

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen of andere software die wel goed werkt onder windows server om het systeem te klonen naar SSD (en dat ook alignment van de partitie ondersteund)?

Wil namelijk mijn installatie van Windows Server niet opnieuw doen op de SSD omdat ik dan weer alles moet beginnen te installeren en vooral configureren :(

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb iets soortgelijks gehad in het verleden.
Als ik het me goed herinner moet je het volgende doen:

Clone proces starten (opnieuw)
Vervolgens na het clonen systeem afsluiten.
SSD op dezelfde plek zetten als je oude HDD.
En vanaf SSD starten.

Toen ging het bij mij goed.

Eerst deed ik het zoals jij en dat ging bij mij mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsalden
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 20:38
Het fysiek omsteken van de ssd naar dezelfde poort als de originele harde schijf maakte geen verschil uit in de foutmeldingen.

Afgelopen week mij nog wat bezig gehouden met testen om het alsnog in orde te krijgen zonder een nieuwe installatie te moeten doen.
Uiteindelijk een werkende methode gevonden, namelijk: een backup van mijn server gemaakt met Symantec System Recovery Server en naderhand via de live cd deze backup op de ssd gerestored op een partitie die ik reeds in Windows Server had aangemaakt om ervoor te zorgen dat de allignment van de partitie in orde is. Hierbij de opties master bootrecord herstellen, schijf activeren en schijf signature herstellen aanvinken. Hierdoor starte mijn server probleemloos op vanop mijn ssd. :)

Enige probleem was dat mijn originele harde schijf niet meer gedetecteerd werd omdat deze dezelfde schijf signature had als de bootdisk, maar na enkele fdisk trukjes de signature van de oude harde schijf aangepast waardoor deze ook terug werkte.

Dus volledige migratie is uiteindelijk toch nog gelukt en dat zelfs zonder speciale migratietools maar met mijn standaard backup oplossing :9

A computer is almost human - except that it doesn't blame its mistakes on another computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 23:21
Hoi,

Ik ben laatst bezig geweest met het clonen van een ander OS (ESXi5) op USB stick en kwam daar ook maar niet mee verder. Ondanks de 'exacte' kopie, was het achteraf toch geen exacte kopie. Uiteindelijk ben ik geslaagd met software van Clonezilla.

Deze software kun je op USB stick / CD zetten om vanaf te booten en een image maken van de source disk en die vervolgens restoren op je nieuwe disk.

Wat je verder nog zou kunnen proberen naast andere software is controleren of je partitie als actief is aangegeven. Je kan dit via de recovery console van Windows doen met het tooltje 'diskpart'. Of als je het makkelijker vind kun je bootable software zoals Partitionmagic of GParted (gratis) gebruiken.

Het moet in ieder geval werken; de overige hardware in je machine is niet veranderd en naar mijn weten werken Windows 7 en Windows Server 2008 (R2) niet meer met strenge HAL restricties, dus kan je een disk in principe zelfs zo in een andere machine stoppen en er vanaf booten.

Succes!

*Edit* Op de een of andere manier kreeg ik je laatste post niet te zien, dus vandaar een overbodige reactie. Voor het geval iemand anders er iets aan heeft laat ik hem maar staan. Top dat 't uiteindelijk gelukt is!

[ Voor 9% gewijzigd door BroodjeKoffie op 20-10-2011 09:15 . Reden: Overbodige post ]