Toon posts:

Videokaart te zwak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb even een vraag. Ik heb een asus 3870x2 videokaart in mijn pc zitten maar ik heb daar waarschijnlijk wat problemen mee dit is het probleem:

Als ik flight simulator x speel (op 4 schermen ) En ik ben een tijdje aan het spelen dan zegt hij out of memory. Dat betekent volgens mij dat er te weinig werkgeheugen aanwezig is. Ik heb met de functie van windows 7 readyboost mijn usb stick om ge toverd tot extra werkgeheugen (4gb) dus in totaal 7gb aan geheugen dit moet mij genoeg lijken om flight simulator goed te draaien, maar nee hoor hij stopt nog steeds en weer met de zelfde melding. Nu denk ik dus dat het mijn videokaart is die te zwak is ik heb via furmark een benchmark uitgevoerd voor mijn videokaart maar die temperatuur loopt op tot 85 graden en dan schakelt hij uit dan moet de stroom eraf even wachten en dan start hij gewoon weer normaal op. die benchmark draait dan maar op een resolutie van 400*300 en geeft maar 38 frames per seconde door. Hoe warmer hij wordt onder de benchmark hoe meer het beeld gaat stotteren dit gebeurt ook in flight simulator als ik lang speel gaat het beeld steeds meer stotteren en dan kapt hij ermee. Ik hoop dat jullie een oplossing weten want ik heb er aardig wat geld aan uitgegeven aan alles maar het wil maar niet werken. dit zijn mijn specificaties :

AMD Athlon II x4 940 (4*3.0 Ghz)
Asus 3870X2 kaart 2x 512mb geheugen (Dual GPU)
3gb 800 mhz ddr2 geheugen (met readyboost 7GB)
Asus m4a785-m
Recom 600watt voeding

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als jullie meer info nodig hebben laat het maar weten. Misschien denken jullie dat ik dit beter kan plaatsen op het dutchfs forum maar daar kwam ik er ook niet uit. het is meer een hardware matig probleem denk ik. O ja ik draai geen addons in fsx dus niks wat meer vraagt zeg maar.
Alvast bedankt,
Mvg Jeanpaul

Verwijderd

Een USB stick om als extra geheugen te gebruiken is eigenlijk nooit een goed idee. USB sticks zijn extreem veel langzamer dan echt intern geheugen. Gemakkelijk een factor 1000 keer langzamer.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Waarschijnlijk heeft je kaart te weinig te weinig geheugen.
512MB is tegenwoordig niet veel.
Helemaal als je op hoge resolutie speelt met veel extra aan.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 17:15
voor die toepassing is je videokaart inderdaad een beetje zwak, wat is de resolutie van je schermen ?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Het is een dual gpu kaart dus 2x 512mb dus in totaal 1gb ddr3 dit moet toch wel genoeg zijn voor fsx? Alvast bedankt.

Gr Jeanpaul

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
Je videokaart is bijna 4 jaar oud. Niet zo heel raar dat het tijd is voor een upgrade.

Dat hij 85 graden wordt en je PC daardoor crashed is niet normaal...
Ik zou je kast eens openmaken en het stof uit je koelelementen halen (busje compressed air). Misschien een extra casefan plaatsen

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
De resolutie van mijn schermen zijn : 1024*768.
Gr Jp

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
je hoeft overigens niet elke post hallo en mvg te doen ;)

TheS4ndm4n#1919

• sjaakwortel
je mag bij crossfire het video geheugen niet optellen, het blijf effectief dus 512mb

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-02 17:20
ik heb hetzelfde probleem gehad (met het warm worden), hem er uit halen en wat lucht door de ventilator spuiten had wel merkbaar effect, maar de kaart wordt volgens mij sowieso vrij heet, helemaal heb ik het nooit op kunnen lossen, heb een nieuwe pc gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik dat niet meer doen. ik heb hem open maar er is niet echt heel veel stof en er zit al een case fan van 120mm in. Het is nu ook niet dat hij super warm is vanbinnen. Met een tafel fantilator wordt hij ook zo warm.

• sjaakwortel
het kan zijn dat de koelpasta van de koeler op de gpu is verdroogt(4jaar? of is dat te vroeg). Misschien kun je via catalyst control center de fanspeed wat hoger zetten ?(of via rivatuner).

Verwijderd

Topicstarter
Voor sjaakwortel het is geen crossfire kaart het is een videokaart met 2 processoren op de chip dus het geheugen mag je wel optellen volgens mij. voor ybong zou hij door het te warm worden eruit knallen of komt dit omdat hij het niet aankan ik had ook gelezen dat die kaarten gerust 100 graden mogen worden. Hij draait onder de test al op 100% beiden fans.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 15:42 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:41:
Voor sjaakwortel het is geen crossfire kaart het is een videokaart met 2 processoren op de chip dus het geheugen mag je wel optellen volgens mij. voor ybong zou hij door het te warm worden eruit knallen of komt dit omdat hij het niet aankan ik had ook gelezen dat die kaarten gerust 100 graden mogen worden. Hij draait onder de test al op 100% beiden fans.
Nee hoor, dit is gewoon een CrossFire kaart. Het zijn inderdaad 2 gpu's op één pcb, maar die staan dmv een CF verbinding met elkaar in ehm, verbinding :). Maar je totale resolutie is dus 1024x768 en dat x4? Geen wonder dat je kaart het niet trekt, de 3870 was al geen snelheidsmonster (ook niet in CF).

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reactie dit wist ik nog niet van die kaart ik wist niet dat je dit niet op mag tellen. Maar kortom mijn kaart is dus te zwak.

Verwijderd

Zou eerst het probleem van het uitvallen oplossen. Iedereen kan wel zeggen dat de videokaart te traag is, maar ook al is dat zo dat is duidelijk niet het enige probleem.

Als de game in het begin wel goed draait maar na een tijdje een stuk minder is waarschijnlijk temperatuur gerelateerd en heeft het niks met een trage videokaart nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 15:50 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Als je het op maar 1 scherm eens probeerd?? FSX is al een vrij gedateerd spel, zou jouw kaart best moeten kunnen redden.. 4x 1024x786 is nog maar 2048x1572, heb je alle overige settings op max staan??

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik het best de videokaart er even uithalen en dan schoonmaken?

Verwijderd

Je zou kunnen kijken als die niet vol met stof zit.

Verwijderd

Topicstarter
aan MrDrako ik heb alle settings op medium/high staan. Op een schermt draait hij idd wel gewoon normaal hij lijkt niet vol te zitten maar hij is natuurlijk helemaal afgesloten met een ijzere behuizing.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 15:53 ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

http://forums.techarena.in/vista-help/838011.htm
als je dat topic leest ziet het er naar uit dat fsx geheugen problemen heeft.. ligt dus waarschijnlijk niet aan je pc

Verwijderd

Topicstarter
Ok er is een nieuwe flight simulator onderweg maar dat is nog even wachten. Wel balen want dan ben je je landing aan het inzetten en ja hoor foutmelding. Maar ja dan moet ik maar kortere vluchten doen helaas.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
En je specs zijn voldoende voor de nieuwe simulator?

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Van wat ik terug kon vinden ligt het probleem bij fsx, en dat deze "slechts" 2gb aan werkgeheugen kan aanspreken...

Verwijderd

Topicstarter
Dit worden de nieuwe specs waarschijnlijk :
Processor: 2.3+ Ghz (Dual Core)
Memory: 1.5 GB of Ram
HDD: 25GB
Video Card: Direct X 10 compliant card with 128mb of memory.

dus als het goed is wel.

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Heb je overigens alle service packs voor fsx geinstalleerd??

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:01:
Dit worden de nieuwe specs waarschijnlijk :
Processor: 2.3+ Ghz (Dual Core)
Memory: 1.5 GB of Ram
HDD: 25GB
Video Card: Direct X 10 compliant card with 128mb of memory.

dus als het goed is wel.
Dat zou inderdaad geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk het niet in ieder geval zo ver ik mij kan herinneren niet.
Ik zal er is even naar gaan zoeken zit hier ook een update in voor het geheugen probleem? Maar als het een probleem is in fsx dan zou hij dat toch ook aan moeten geven als ik op een scherm speelt maar juist dan doet hij het gewoon goed. Het gezeur is zegmaar begonnen toen ik met 4 schermen ben gaan vliegen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 16:06 ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

schijnbaar zou dit in SP2 opgelost zijn. Je moet wel eerst sp1 geinstalleerd hebben,

lees dit eens door, staan goeie tips in:

http://www.simforums.com/Forums/topic29041_page1.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de updates geinstalleerd ik ga het eerst maar eens even testen allemaal bedankt voor de antwoorden en snelle reacties. Jullie horen het nog als het werkt maar ik ben nu dus even afwezig. nogmaals bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Het spel lijkt nu goed te werken waar hij normaal problemen gaf ging hij nu gewoon door dus de updates waren waarschijnlijk het probleem hartelijk bedankt! ik heb alleen af en toe nog wat haperingen maar dat zal dan toch echt aan de videokaart liggen denk. nogmaals bedankt!!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-02 18:11
Google eens op 'highmemory fix for fsx' ;) Dat lost in ieder geval je out of memory melding op.
Pagina: 1