Toon posts:

Videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik bezit momenteel een vaste PC (6 jaar oud) en een laptop (5 jaar oud).
Onlangs heb ik me een videocamera aangeschaft en ik wil de filmpjes op mijn PC
en laptop zetten. Dat lukt nog net (met VMC of zoiets???).

Maar ik kan de filmpjes niet afspelen (geluid loopt normaal maar beeld bevriest.
Ik vrees dus dat ik voor de aankoop sta van andere apparatuur en zou dan opteren voor een laptop.

Ik heb al in enkele winkels raad gevraagd welk systeem ik best zou nemen (Grafische kaart en dergelijke meer)
Maar de oplossingen die zij mij bieden kosten allemaal +/- 1500 euro. Verder hebben ze het over Ram geheugen
en soorten videokaarten. Zaken waar ik absoluut niet in thuis ben.

Is er iemand die mij zou kunnen oplijsten op welke zaken ik moet letten om aan videobewerking te kunnen doen. Welke systemen, grafische kaart, Ram-geheugen......)
Ik zie eigenlijk door het bos de bomen niet meer.

Alvast bedankt.

Huidige gegevens van mijn laptop zijn :
-Aspire 9301AWSMi
-amd Turion 64 mobile Technology MK 36 (2.0 GHZ, 512KB L2 Cache
-17 inch scherm TFT LCD
-NVIDIA GeForce Go 6100
-120 GB HDD
-DVD Double Layer
-1GB DDR2 (support dual chanel)
802.11b/g wireless lan

Vriendelijke groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

1500euro? Raden ze je een 2600k met een GTX580 aan ofzo?

Voor 4-500 euro heb je een nieuwe PC die dat makkelijk aan kan

Wat zijn de specs van je PC, mits wat meer ram en een videokaart kan hij dat mss ook nog wel kunnen afspelen

[ Voor 31% gewijzigd door yzx op 08-10-2011 14:07 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik weet zelfs niet waar ik de specs van mijn lptop moet vinden.
Heb jij enig idee welke de (minimum) vereisten zijn ?
Ik heb al wel gehoord dat je minimaal een i3 processor of zoiets moet nemen.

Groeten.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
1. CPU power
2. Geheugen
3. Herhaal 1 en 2 tot je geld op is.
Dan
4. Afhankelijk van de editsoftware die je gebruikt een grafische kaart die direct aangesproken kan worden. Google maar eens op Nvidia CUDA voor Adobe Première.

Laat je topic even verplaatsen naar FVH. Daar hebben ze er veel meer verstand van.

Voor 1500 euro kun je op dit gebied echt de allerdikste pc in elkaar laten zetten. Tenzij het je beroep is, niet nodig. Met minder kun je ook een prima systeem in elkaar zetten.

Als je nieuwe camcorder HD video doet, ga je dat met spul van 5-6 jaar geleden niet comfortabel bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1500 euro is wel heel veel geld. Maar een videobewerkingspc met een i7 2600K, SSD en flinke grafische kaart kost ook wel wat :). Echter dit is meer iets voor als je heel serieus bezig bent met het bewerken van HD video's.

Als jij hier geen budget voor hebt en je video's vooral wilt afdraaien en die wilt bewerken dan kun je ook best toe met mindere hardware zodat je voor zo'n 700 euro max klaar bent :). Nog lager kan natuurlijk ook maar dan zal de bewerking van video's wat minder vlot gaan. Echter (bijna) alle huidige pc's zijn in staat om 1080p materiaal goed af te spelen.

Met welk programma werk je?

Welk formaat video werk je mee SD of HD 720p/1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:17:

Als jij hier geen budget voor hebt en je video's vooral wilt afdraaien en die wilt bewerken dan kun je ook best toe met mindere hardware zodat je voor zo'n 700 euro max klaar bent :). Nog lager kan natuurlijk ook maar dan zal de bewerking van video's wat minder vlot gaan. Echter (bijna) alle huidige pc's zijn in staat om 1080p materiaal goed af te spelen.
Denk dat het tijd is voor de A3850 niet? :P

Kan hij wel goed mee vooruit en goedkoop zoeen systeem is 400euries

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar wat is eeuuuhh FVH en hoe verplaats ik mijn topic daar naartoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

Denk dat het tijd is voor de A3850 niet? :P

Kan hij wel goed mee vooruit en goedkoop zoeen systeem is 400euries
Ligt helemaal aan zijn budget :). Ik zou meer denken in de richting van een i5 2400, H6x moederbord, 16GB geheugen, twee harde schijven en een GTX550. Die GTX550 heeft overigens alleen nut als hij gebruik maakt van Premiere Pro CS5.x.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:38:
Sorry maar wat is eeuuuhh FVH en hoe verplaats ik mijn topic daar naartoe ?
Foto & Video Hardware en gebruikers kunnen geen topics verplaatsen of sluiten. Sowieso hoort een topics zoals dit niet in FVH.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:26
Ik schreef ook "laat verplaatsen" maar dat terzijde. ChicaneBT heeft overigens wel een punt. Wellicht is FVW beter, daar komen dit soort problemen wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En om dat topic te 'laten verplaatsen' naar FVW ?

Doe ik dat via een beheerder of zoiets ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT jan0301 :)

Het is doorgaans wel zo handig om even uit te zoeken hoe iets werkt voor je ermee aan de slag gaat. Dat geldt voor je computer en het geldt voor een webforum.

In dit geval heb je bij het aanmelden de volgende link al gekregen:
Het algemeen beleid

Daar staat hoe het er hier aan toe gaat. Jij kunt inderdaad geen topics verplaatsen, daarvoor zijn er moderatoren (figuren als ik dus, herkenbaar aan rode nick op het forum). Als je aandacht van een moderator wilt kun je dat dmv een topicreport kenbaar maken. Een topicreport maak je aan dmv het handje bovenaan een topic.

In dit geval ga ik dit topic niet verplaatsen:

1) het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent, en minimaal de info die op GoT al voorhanden is erop na slaat. Dat kun je dmv de search hier vinden, of in de FAQs van de verschillende subfora. Je zegt "Verder hebben ze het over Ram geheugen en soorten videokaarten. Zaken waar ik absoluut niet in thuis ben.". Dan is het eerst en vooral zaak om daar wat aan te doen. We willen je daarbij rustig helpen, maar niet alle werk voor je doen.

Plekken met informatie:
Foto & Video Hardware - voor de videocamera zelf
Edmin in "HTPC FAQ" - goede lijst met tips over hoe een PC samen te stellen voor mediadoeleinden
[BBG aanschaf] Multimediasysteem - plek waar je vragen kunt stellen over de samenstelling van de PC zelf.

2) minimaal even belangrijk: je insteek is hier verkeerd. Je hebt je probleem en dus je eisen niet duidelijk gedefinieerd. Ik zou je sterk aanraden om daar eerst mee aan de slag te gaan. Dat is het moeilijkste maar gelijk ook het belangrijkste bij het uitkiezen van een PC (en een stap eerder: bij het bepalen of je wel een nieuwe PC nodig hebt :o ).

Vragen die je zou moeten beantwoorden:
  • Wat voor videocamera heb je?
  • Wat voor bestandsformaat gebruikt het? En welke codec en profiel?
  • Is de software die je nu gebruikt om dat af te spelen optimaal ervoor?
  • Zou je huidige hardware met de juiste software wel of niet ermee overweg moeten kunnen?
  • Wat wil je exact met die meuk op je PC doen (alleen afspelen? ook editen? of zelfs ingewikkeldere bewerkingen (filters e.d.)?
Als ik het zo hoor loop je nu alleen op tegen het niet goed kunnen afspelen. Mijn onderbuik zegt dat je waarschijnlijk een camera hebt die AVCHD (MPEG4/h.264) opneemt op 1080p24 (profile 4 ofzo). Als je dat met je CPU moet afspelen heb je een aardige CPU nodig, al kan zelfs een instapmodel van vandaag het waarschijnlijk aan. Maar die laptop heeft een GeForce Go 6100 GPU, die de nVida PureVideo feature heeft en met de juiste software vermoedelijk probleemloos AVCHD kan afspelen door je GPU.

Dit zijn allemaal aannames, maar voor je dus forse geldbedragen uit gaat geven aan nieuwe hardware loont het bovenal om uit te zoeken exact wat nu mis gaat en - mocht het echt niet lukken met wat je nu hebt - exact wat je nodig hebt. Focus dus daarop voordat je probeert een PC samen te stellen, anders riskeer je veel te hoge uitgaven of nog erger, veel te hoge uitgaven en geen oplossing voor je probleem omdat het ergens anders aan lag :X

Dit topic ga ik sluiten, want het staat op de verkeerde plek en mist de eigen inzet waar ik het eerder over had. Als je aan de slag gaat om te achterhalen exact wat je probleem is en je loopt vast mag je rustig een nieuwe topic daarover openen (zie link naar Foto & Video Hardware hierboven). Heb je tenslotte door exact wat je eisen zijn, dan kun je achtergrondinfo lezen in de link naar de HTPC FAQ en als je er niet uitkomt achter de laatste link een eigen vraag stellen.

Maar wederom, het heeft weinig zin om gelijk een vraag te stellen over wat je moet kopen als je niet eens weet waar het nu mis gaat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.