Hallo,
Mijn wens is dezelfde. Ik wil de ipad gebruiken als remote controler over mijn Eminent 7280, zodat ik bv muziek kan browsen en afspelen zonder de tv aan te doen. De gebruikshandleiding zegt het volgende. (zie onderaan). Het kan kan dus wel, maar het lukt mij niet. Wie geeft mij een duwtje in de rug? Overigens, ik heb de app zoals hierboven gedownload, maar het lijkt erop dat deze alleen maar werken om content van bv de pc op je ipad af te spelen, niet als remote van de Eminent. Maar nogmaals, ik doe vast iets fout en hoop dat iemand mij hier helpt (alex?)
10.5 Media afspelen via je netwerk met gebruik van DLNA
DMR
De mediaspeler heeft de mogelijkheid om als DLNA slave te functioneren. Dit
betekent dat de mediaspeler als een digitale media receiver (Digital Media
Receiver=DMR) kan functioneren. Door gebruik te maken van deze functie is het niet
noodzakelijk dat je de televisie inschakelt om media af te kunnen spelen. Bijvoorbeeld:
Als de mediaspeler is verbonden met je versterker, kan je de mediaspeler besturen
met een apparaat dat als DLNA controller kan functioneren. Met dit apparaat kun je
dan de mediaspeler muziek laten afspelen zonder dat de televisie daarvoor
ingeschakeld hoeft te zijn. De muziek wordt dan direct via de versterker afgespeeld.
Veel apparaten en softwarepakketten kunnen tegenwoordig als een DLNA controller
worden ingesteld. Windows Media Player kan dit bijvoorbeeld, maar ook smartphones
zoals Apple’s iPhone en Android toestellen kunnen worden ingezet als DLNA
controller.