Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben een eminent EM7180. die wil mijn vader aansturen met zijn ipad.
de mensen bij eminent willen niet zeggen hoe dit moet dus weet iemand hier hoe dit gaat?
Streamen naar de ipad toe lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-07 16:51

ACT Connectivity Solution

Bedrijfsaccount
Beste,

Waarschijnlijk heb je in je iPad nog niet de noodzakelijke software geladen om via DLNA DMR via de EM7180 je bestanden af te spelen. Meer informatie hierover vind je via deze link: http://www.gadgetsavy.com...for-ipad-iphone-ipod.html

Waarschijnlijk moet je deze app in je iPad zetten: Media Link Player Lite
Eminent geeft verder geen uitgebreide informatie cq support over de werking van andere apparaten i.c.m. een functie in de mediaplayer van Eminent zelf. Wel moet je natuurlijk even checken of de optie DLNA DMR in je mediaplayer wel actief staat. Dit kun je vinden in het menu onder "Systeem". De optie DLNA DMR moet op "Aan" staan.

https://www.act-connectivity.com

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Hallo,

Mijn wens is dezelfde. Ik wil de ipad gebruiken als remote controler over mijn Eminent 7280, zodat ik bv muziek kan browsen en afspelen zonder de tv aan te doen. De gebruikshandleiding zegt het volgende. (zie onderaan). Het kan kan dus wel, maar het lukt mij niet. Wie geeft mij een duwtje in de rug? Overigens, ik heb de app zoals hierboven gedownload, maar het lijkt erop dat deze alleen maar werken om content van bv de pc op je ipad af te spelen, niet als remote van de Eminent. Maar nogmaals, ik doe vast iets fout en hoop dat iemand mij hier helpt (alex?)

10.5 Media afspelen via je netwerk met gebruik van DLNA
DMR
De mediaspeler heeft de mogelijkheid om als DLNA slave te functioneren. Dit
betekent dat de mediaspeler als een digitale media receiver (Digital Media
Receiver=DMR) kan functioneren. Door gebruik te maken van deze functie is het niet
noodzakelijk dat je de televisie inschakelt om media af te kunnen spelen. Bijvoorbeeld:
Als de mediaspeler is verbonden met je versterker, kan je de mediaspeler besturen
met een apparaat dat als DLNA controller kan functioneren. Met dit apparaat kun je
dan de mediaspeler muziek laten afspelen zonder dat de televisie daarvoor
ingeschakeld hoeft te zijn. De muziek wordt dan direct via de versterker afgespeeld.
Veel apparaten en softwarepakketten kunnen tegenwoordig als een DLNA controller
worden ingesteld. Windows Media Player kan dit bijvoorbeeld, maar ook smartphones
zoals Apple’s iPhone en Android toestellen kunnen worden ingezet als DLNA
controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Iemand? Eminent zelf zal toch wel iets te vertellen hebben over de inhoud van hun gebruikshandleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-07 16:51

ACT Connectivity Solution

Bedrijfsaccount
De DLNA functie ondersteunt alleen het spelen (pushen) van media vanaf je controller of server (Bijv. een nas met UPnP mediaserver) naar de DMR. Dwz. als je (ondersteunde) bestanden op je ipad of UPnP-enabled NAS hebt staan, kun je die afspelen naar de speler toe. Je kunt niet je speler browsen als bron. Zo werkt de DLNA standaard niet.

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Hartelijk dank voor de aanvulling. Ik denk het te begrijpen, hoewel jullie handleiding toch echt anders doet geloven, zeker voor de niet alleswetende gebruiker; en dat zal toch met name jullie doelgroep zijn => iedereen moet een mediaspeler gaan gebruiken, net zoals een cd speler dat enige tijd geleden was, of een dvd speler nu.

Maar oke, helaas, dat wordt dus een sonos en een nas oid aanschaffen, en die combi met de ipad bedienen.
Overigens heb ik een soortgelijke vraag gesteld op het eminent forum, aldaar kan ook het slotje erop.
Pagina: 1