Hallo allemaal,
Ik zit nu al een poos met een probleem dat de PC wel eens uitvalt als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben. Het gaat dan een week tot twee weken goed en ineens valt ie uit en dan heb ik weer een week tot twee weken nergens last van. Na de uitval gaat het opstarten verder prima. Ik heb ook de log files van Windows zitten bekijken maar daar word ik ook niet wijzer van.
Dit zijn mijn PC Specs.
CPU:
Intel Core i7 950 @ 3.66 Ghz (166 x 22)
Voltage: 1.125 Normal, DVID +0.125 (Load-line Calibration Standard Intel Spec)
Koeler: Noctua NH-C14 Push/Pull 750 RPM
Temps: Idle 37C - Load (Gaming) 65C
Motherboard:
Gigabyte X58A-UD7 (Bios FC)
Memory:
GeIL DDR3 Ultra Tripple Channel 3x 2GB (7-7-7-24) (Voltage needed 1.65, set to 1.64)
(XMP 6-6-6-24 is unstable, BSOD Randomly)
Videocard:
Zotac GTX580 (Stock) (Arctic Accelero Xtreme Plus)
Installed in the first PCI-E 16x Slot
Soundcard:
Creative X-Fi Fatal1ty Titanium Pro
Harddisks:
OCZ Vertex 120GB (Firmware 1.6) (Windows Drive)
OCZ Vertex 120GB (Firmware 1.6) (Games Drive)
Samsung EcoGreen F1 HD103SI 1Tb (Storage)
All connected to the Intel controller
Power Supply:
Seasonic X750 GoldPlus 750 Watt
Zoals ik al zei, het gebeurd af en toe soms een week tot twee weken niet. Ik heb onderlaatst nog de geheugen modules met elkaar verwisseld en in andere banks geplaatst maar dat lijkt niet te werken. Ik weet ook verder niet waar ik het probleem moet zoeken. Vreemde is ook dat het nog nooit is gebeurd tijdens het gamen wat een zware belasting is, dus de Voeding kan het dan niet zijn. Het gebeurd alleen tijdens het internetten of als ie idle op desktop is.
Als iemand iets weet of denkt te weten hoor ik het graag.
Ik zit nu al een poos met een probleem dat de PC wel eens uitvalt als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben. Het gaat dan een week tot twee weken goed en ineens valt ie uit en dan heb ik weer een week tot twee weken nergens last van. Na de uitval gaat het opstarten verder prima. Ik heb ook de log files van Windows zitten bekijken maar daar word ik ook niet wijzer van.
Dit zijn mijn PC Specs.
CPU:
Intel Core i7 950 @ 3.66 Ghz (166 x 22)
Voltage: 1.125 Normal, DVID +0.125 (Load-line Calibration Standard Intel Spec)
Koeler: Noctua NH-C14 Push/Pull 750 RPM
Temps: Idle 37C - Load (Gaming) 65C
Motherboard:
Gigabyte X58A-UD7 (Bios FC)
Memory:
GeIL DDR3 Ultra Tripple Channel 3x 2GB (7-7-7-24) (Voltage needed 1.65, set to 1.64)
(XMP 6-6-6-24 is unstable, BSOD Randomly)
Videocard:
Zotac GTX580 (Stock) (Arctic Accelero Xtreme Plus)
Installed in the first PCI-E 16x Slot
Soundcard:
Creative X-Fi Fatal1ty Titanium Pro
Harddisks:
OCZ Vertex 120GB (Firmware 1.6) (Windows Drive)
OCZ Vertex 120GB (Firmware 1.6) (Games Drive)
Samsung EcoGreen F1 HD103SI 1Tb (Storage)
All connected to the Intel controller
Power Supply:
Seasonic X750 GoldPlus 750 Watt
Zoals ik al zei, het gebeurd af en toe soms een week tot twee weken niet. Ik heb onderlaatst nog de geheugen modules met elkaar verwisseld en in andere banks geplaatst maar dat lijkt niet te werken. Ik weet ook verder niet waar ik het probleem moet zoeken. Vreemde is ook dat het nog nooit is gebeurd tijdens het gamen wat een zware belasting is, dus de Voeding kan het dan niet zijn. Het gebeurd alleen tijdens het internetten of als ie idle op desktop is.
Als iemand iets weet of denkt te weten hoor ik het graag.