macbook pro fanspeed probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46
Volgend probleem doet zich voor:

- Ik gebruik mijn macbook pro met xbmc om af en toe eens een filmpje af te spelen maar vorige week merkte ik dat een film begon te schokken wegens het feit dat de macbook oververhit was.

Ik downloadde vervolgens eerst fancontrol, maar dit werkte niet goed. Nadien probeerde ik smcfanspeed en pastte de snelheid aan van de fan(s) maar sindsdien draaien die fans constant aan +-3600 rpm. In smcfanspeed kan ik de snelheid ook niet meer aanpassen onder de 3600 rpm, dat is het echte minimum. Ik heb net via time machine mijn machine gerestored naar een maand geleden maar de fans draaien nog steeds veel te hard, wat vrij irritant is tijdens het normale officewerk want normaal is de macbook dan altijd fluisterstil.

Iemand die hier een oplossing voor heeft/weet ?

Zowel fancontrol als smcfanspeed heb ik ondertussen geuninstalled maar ik heb de indruk dat beide programmas met elkaar in conflict liggen en daarmee de fanspeed te hoog blijft.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

OgWok

U.N.C.L.E.

Het lijkt erop dat de koeling niet lekker meer werkt en dat komt meestal door stof..... dus de Macbook moet open om te kijken of dat zo is.

Hier kan je kijken of jouw Macbook erbij staat en hoe je hem openmaakt:

http://www.ifixit.com/Browse/Mac

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
? Macbook is nog maar 4 maand uit, staat elke dag op een propere, niet stoffige plaats. Bovendien is het probleem begonnen met het installeren van de software. Daarvoor werkte hij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45

OgWok

U.N.C.L.E.

Rebbelx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:26:
? Macbook is nog maar 4 maand uit, staat elke dag op een propere, niet stoffige plaats. Bovendien is het probleem begonnen met het installeren van de software. Daarvoor werkte hij perfect
Dan zal het wel geen stof zijn. Met 4 maanden heb je nog garantie, dus op naar de Macshop zou ik zeggen en niet zelf gaan lopen modderen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Nogmaals, het is geen hardware probleem, eerder software conflict. Ga niet voor elke kleinigheid naar een apple store lopen als er kans bestaat dat ik het zelf kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb zelf een macbook 13 inch 2011 en mijn fan staat standaard volgens SCM op 2000
Je kunt daar ook meerdere profielen in aanmaken voor als die het wat zwaarder heeft om hem weer wat sneller te koelen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
djkavaa schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:21:
Ik heb zelf een macbook 13 inch 2011 en mijn fan staat standaard volgens SCM op 2000
Je kunt daar ook meerdere profielen in aanmaken voor als die het wat zwaarder heeft om hem weer wat sneller te koelen.
Ja weet ik, ik had ook een eigen profiel aangemaakt. Nadien heb ik dit opnieuw verwijderd maar het default profiel krijg ik niet meer onder de 3600rpm. Wanneer ik een nieuw profiel aanmaak is het minimum eveneens 3600 rpm, terwijl de allereerste keer ik smc opstarte dat 2000 rpm was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Probleem opgelost:

oplossing hier te vinden moesten nog mensen hiervan last hebben:
http://www.lobotomo.com/products/FanControl/

Zie Uninstall instructions
Pagina: 1