Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] FP sessie onthouden in Aurora (firefox 9.0a2)

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-11 04:01

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Topicstarter
Op mijn desktop draai ik Windows 7 (x64) en als primaire browser heb ik de firefox releases in het aurora-channel. Op dit moment draai ik dus 9.0a2.

Het probleem: na elke restart van de browser moet ik opnieuw inloggen, terwijl het TnetId cookie wel aanwezig is en ik niet heb aangevinkt dat de sessie aan mijn IP gekoppeld moet zijn (die is ook hetzelfde btw). In Comodo Dragon (gebaseerd op chromium) wordt mijn sessie wel onthouden, terwijl ik dezelfde cookie-instellingen heb. Na een weekje heb ik nu al snel 20+ sessies open staan, wat (1) niet de bedoeling is maar (2) erg irritant is om telkens opnieuw in te loggen.

Het probleem doet zich ook voor op Ubuntu 11.04 (x64) met dezelfde browser.

Screenshots met mijn instellingen:
Wel cookies, niet ingelogd

Cookiemonster:
Cookiemonster

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

crisp

Devver

Pixelated

En heb je dat probleem ook met een niet-alfa versie? In feite kunnen we hier weinig mee; beta- en alfa-versies van browsers worden niet ondersteund aangezien de kans groot is dat problemen aan de browser zelf te wijten zijn. Ik zou dit dan ook in eerste instantie bij Mozilla laten verifiëren voordat wij hier tijd aan gaan spenderen...

Intentionally left blank

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:13:
En heb je dat probleem ook met een niet-alfa versie? In feite kunnen we hier weinig mee; beta- en alfa-versies van browsers worden niet ondersteund aangezien de kans groot is dat problemen aan de browser zelf te wijten zijn. Ik zou dit dan ook in eerste instantie bij Mozilla laten verifiëren voordat wij hier tijd aan gaan spenderen...
Ik draaide tot gisteren Firefox 7 op mijn desktop en had daarbij hetzelfde probleem. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik toen cookies liet verwijderen bij het afsluiten van de browser, behalve voor bepaalde domeinen (tweakers.net bleef wel bewaard). Omdat ik het bij deze versie nog steeds had en ook na het aanpassen van mijn cookiebeleid, besloot ik er melding van te maken.

Er staat dus een (valid?) TnetID en die is ook bereikbaar voor de site (zie cookiemonster). Alleen wordt ik toch niet ingelogd, terwijl ik de sessie de keer ervoor niet expliciet heb afgesloten. Dat vond ik vreemd en daarom leek het mij niet persé een browser probleem.

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je krijgt bij ons ook als niet-ingelogde gebruiker een sessie-id; het feit dat je een TnetID cookie hebt wil dus niet zeggen dat dat ook om een ingelogde sessie gaat. Ik vermoed dat op de een of andere manier toch je geldige sessie-cookie bij het sluiten van de browser wordt weggegooid.

Intentionally left blank

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
Ik weet wel zeker dat het TnetID cookie aan het einde van de browsing sessie wordt weggegooid: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zgpwD1asJ49VlzMLUBdXJ1sJ/full.png

Het tc cookie blijft een maand staan, dus het kan wel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jovW8LeTnH5jfXEmbkMeVvzz/full.png

In het overzicht met openstaande sessies staat de Tht op in totaal een jaar, ik weet dus niet waarom het cookie zou moeten verlopen aan het einde van de sessie. In Comodo Dragon staat het TnetID cookie tot 2015:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lkgMM9Os8Wrw6ZmANbK9yQGn/full.png

Weird.

offtopic:
Beide sessies heb ik trouwens gesloten om sessie-hijacking te voorkomen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Da's inderdaad vreemd want wij geven wel degelijk een expiration in de toekomst mee met de setcookie. Heb je de mogelijkheid om eens met een HTTP tracer te kijken?

Intentionally left blank

Verwijderd

Je zegt dat je met je vorige browserversie cookies liet verwijderen, behalve die van t.net en een paar andere sites.
Kan het zijn dat die instelling corrupt is geworden? Met andere woorden, heb je al eens getest met een vers profiel?

• wizzkizz

wizzkizz

Topicstarter
In de vorige versie mocht t.net ook cookies opslaan voor zolang als de opgegeven expiratie datum, maar ik heb gisteravond inderdaad ook nog even getest met een helemaal leeg profiel en onder een andere gebruiker. Zeg maar helemaal kaal.
Toen lukte het inloggen wel en bleef de sessie ook bewaard, ook nadat ik de computer heb afgesloten en er een nachtje over heb geslapen. Ik heb met Live HTTP Headers ook gekeken en de cookie kreeg ook gewoon een expiratiedatum in 2015 mee, maar dat werd dus niet correct opgeslagen.

Het lijkt er dus op dat het ofwel een corrupte instelling is zoals je zegt Darkstone ofwel een extensie die het probleem veroorzaakt (omdat ik het in verschillende versies en op zowel Win7 als Ubuntu 11.04 had, dat profiel werd wel gesynchroniseerd).

Case closed dus, tnx voor het snelle oppakken en de feedback en sorry voor de onterechte melding. Ik ben mijn firefox-profiel aan het opschonen :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen dank, glad to be of help :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-10-2011 20:41 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.