Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudige database op website met twee foto's per item

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 07:15
Mijn laatste webpage in 1997 gemaakt in notepad en ik zoek nu een zet in de juiste richting voor een eenvoudige website. Ik heb zelf gezocht hier en via Google en ook bij o.a. Wordpress maar ik kan niets vinden wat kan wat ik zoek, althans niet op een eenvoudige manier zonder zelf met mysql oid aan de gang te gaan.

Bij mijn zoon is een pinda allergie ontdekt, nu zijn er op internet zat sites die melden wat je dan wel mag melden maar ik wil zelf artikelen posten die dan risicovol zijn, zeker als je net achter de diagnose komt verbaas je je over de spullen waar pinda in wordt verwerkt.

De site zelf hoe niet fancy te zijn, banners e.d. Geen probleem maar ik wil dus produkten plaatsen met per produkt een aantal velden: naam, merk, winkel waar aangetroffen, type produkt,datum gespot, etc. Dan twee foto's erbij, 1 van de hele verpakking en 1 van de ingrediënten en allergieinformatie.

Database opzet is zodat anderen kunnen zoeken op bijv. Supermarkt maar ook op type produkt (snacks, koeken, salades) of op type pinda inhoud (bevat het zeker pinda, kan het sporen bevatten, is het gemaakt in een fabriek waar ook pinda's worden verwerkt)

Als ik kijk naar instagram en dergelijke apps zou ik het liefst nog twee foto's schieten op de iPhone, daar die paar velden vullen en rechtstreeks uploaden. Ben bang dat dat echter een brug te ver is.

Is er software (web based?) waarmee dit eenvoudig kan? In essentie een simpele database met twee foto's per artikel. Zoals gezegd heb ik geen recente we design kennis, eigen databases maken en programmeren gaat me niet lukken en met twee kleine koters ga ik daar op korte termijn ook geen tijd voor vinden. Ik heb gekeken naar o.a. Grubba en zoho, lijkt alsof die eerste achter een persoonlijke login komt en dat wil ik dus niet en zoho is niet gratis, zoek het liefst een gratis optie als die er is.

Alle hulp en suggesties welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspov op 08-10-2011 11:17 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-11 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan je hele verhaal niet volgen..

maar volgens mij zoek je een CMS

Als je ook winkelwagen functionaliteit wil zijn er online shop templates.

http://www.opensourcewebsites.nl/webwinkel.html

Database en templates is allemaal al bedacht...

Er zullen vast ook bedrijfjes zijn die dat evt voor je willen beheren, zodat je alleen nog maar over de producten hoeft na te denken. Maar dat doen ze uiteraard niet voor niks. (software is open source en dus meestal geen licentie kosten)

[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 08-10-2011 11:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Probleem is een beetje dat je behoorlijk wat wilt, maar eigenlijk al aangeeft dat je de kennis / tijd niet echt hebt. Je zou eens kunnen kijken naar Wordpress als CMS systeem, daarmee kun je wel behoorlijk wat bereiken.
Toch moet ik je waarschuwen, dat het maken van een website lastig is (zeker te doen, maar dat kost wel tijd) als je nog nooit met dit soort dingen hebt gewerkt..

edit:
n.a.v. hieronder, joomla lijkt me iets minder gebruiksvriendelijk

[ Voor 9% gewijzigd door Staatslot op 08-10-2011 11:27 ]

Verwijderd

Kijk eens naar joomla

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 09:26
Zoals hierboven al aangegeven, je wilt behoorlijk wat specifieke dingen, zoals filteren op supermarkten, etc. Ik denk niet dat daar een standaard oplossing voor bestaat. Een cms kan je helpen om de data op je website te krijgen, alleen wordt dat dan echt een pagina zoals je ze nu ook al hebt. Een cms is immers bedoeld om je website mee te onderhouden.

Aan de andere kant lijken de dingen die je probeert te doen niet overdreven complex. Als je wat van deze materie zou willen leren is dit wellicht een leuk oefenproject zijn. In PHP in combinatie met MySQL is dat prima te doen, en er is op internet ook veel over te vinden. Je gaf aan dat je naar WordPress gekeken had en daarvoor heb je deze componenten ook nodig, dus ga ervan uit dat je hier toegang toe hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door DEiE op 08-10-2011 11:40 ]

• jaspov
Dank voor de reacties. Omdathet nonprofit is zoek ik het liefst een gratis optie. Ik heb op de iPhone bijv. apps die mijn wijncollectie online plaatsen, twee foto's en je kan wat jaartallen, landen e.d. invullen. Eigenlijk precies wat ik zoek alleen is dat specifiek voor wijn en ik kan die velden niet hernoemen. Idem kan dat ook al voor films en boeken, zou dus mooi zijn als er een optie is meer generieke database zo simpel maakt.

Ik heb een site bij mijn webpakket maar nooit eerder iets gedaan met php of mysql. Als jullie aangeven dat er geen eenvoudige optie is, en ik kan het zelf ook niet vinden dan laat ik het idee varen.

[ Voor 18% gewijzigd door jaspov op 08-10-2011 11:47 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan weblog software gebruiken. Daar kun je categorieen en tags tegenwoordig in gebruiken (en dat kun je ook gebruiken om bijvoorbeeld op supermarkt te sorteren).

Dat je twee foto's wilt en een stuk tekst, dat kan volgens mij altijd wel, alleen misschien anders als jij het wilt. Meestal zit er wel een WYSIWYG interface bij het posten dat je een tabelletje kan maken. Twee foto's uploaden en een stuk tekst typen zonder je druk te maken over opmaak... ik denk dat je dan zelf zult moeten gaan programeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 08-10-2011 11:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jaspov
Thanks, kom ik dan bij wordpress uit of zijn er makkelijker/beter alternatieven?

Ook gekeken naar iets als HanDbase voor iphone, als zoiets een webexport heeft dan ben ik er ook.
Pagina: 1